Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diskusjonstråd Om Bodybuilding

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du skulle tvile så har jeg 140 i iq, målt hos mensa. Du Wh1te er jo et prakteksemplar som tror at BB'ere trener for å kompensere for hvor smart man er

8123192[/snapback]

At jeg tror kroppsbyggere trener for å kompensere for intelligensen? Er jeg et "prakteksemplar" eller "prakteksempel"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sa tilåmed istad at du trodde kroppsbyggere hadde lavere intelligens. Jeg er riktignok ingen proff kroppsbygger, men har kanskje planer om å bli det når jeg er ferdig med skole.

Det at "ikke-trenende" finner på alle mulige handikap til de som har en bra kropp tyder bare på deres missunnelse.

Endret av Lord-of-the-End-Times
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du sa tilåmed istad at du trodde kroppsbyggere hadde lavere intelligens. Jeg er riktignok ingen proff kroppsbygger, men har kanskje planer om å bli det når jeg er ferdig med skole.

8123388[/snapback]

Hvis du har 140 i IQ så regner jeg med at du kan lese. Hvor skrev jeg det? Jeg bygger i større eller mindre grad kropp selv, så å si noe sånt hadde vært teit.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt ganske mange nevne at de som bygger seg en fin kropp føler at de trenger å kompensere for noe. Fatter ikke hvorfor dette er en så utbredt holdning i samfunnet.

8123421[/snapback]

Sier det samme om folk med fin bil. Det er fordi Janteloven herjer, og Nordmenn er besatt av sjalusi alle som en.

@Lord-something... Gi deg. Til å ha 140 i iq så feiler du grundig på andre plan. Angriper Wh1te for noe han aldri har sagt eller i det hele tatt nært insinuert.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt ganske mange nevne at de som bygger seg en fin kropp føler at de trenger å kompensere for noe. Fatter ikke hvorfor dette er en så utbredt holdning i samfunnet.

8123421[/snapback]

Fordi det finnes så mange former for trening, også velger de bodybuilding leder det meg til å tro at det er noe som ligger under. De kunne ha trent styrke, fitness, generell utholdenhet eller idrett osv., men i stedet valgte de bodybuilding, som per definisjon er overfladisk. Målet er å se så stor ut som mulig. Ikke kom å si at bodybuildere trener for å være sunne, da kunne de valgt fitness, eller for å bli sterke, for da kunne de trent mer mot styrke. Det er bare en forskjell i hvordan man gjør treningen og hvordan man spiser, og alt peker mot at bodybuildere har noe å kompensere for. Altså, hvorfor ønske å se større ut eller liknende hvis man er fornøyd med seg selv, som Steffy snakker om. Hvis man ikke er fornøyd med seg selv, så prøver man som oftest å enten skjule det eller forbedre det. Jeg tror seriøst at mange bodybuildere, ikke alle såklart, men en god del har mindreverdighetskomplekser.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre noe som helst, hvis man er fornøyd med seg selv? Jobbe, vaske seg, kjøpe nye klær, og så videre?

Hvis man måler intelligens på mennesker som trener, og sammenligner med sofaslitere, vil jeg anta de trenende ender opp med et litt høyere snitt. (Det er velkjent at høy utdanning og sunn livsstil henger sammen.) Uten at det å ha høy intelligens er så mye å hige etter?

Lenke til kommentar
Fordi det finnes så mange former for trening, også velger de bodybuilding leder det meg til å tro at det er noe som ligger under.

8123972[/snapback]

Ja kan være mange grunner, jeg for min del startet med kroppsbygging siden jeg hater utholdenhetstrening. Og sluttet på fotball siden min knær ikke tåler det. Å at kroppbygging er spennende og ikke minst noe jeg trives med.

De kunne ha trent styrke, fitness, generell utholdenhet eller idrett osv., men i stedet valgte de bodybuilding, som per definisjon er overfladisk.
Å så?
Målet er å se så stor ut som mulig.

Tull. Man bygger opp mot sine egne mål, ikke alle har som mål og bli enorm.

Det er bare en forskjell i hvordan man gjør treningen og hvordan man spiser, og alt peker mot at bodybuildere har noe å kompensere for. Altså, hvorfor ønske å se større ut eller liknende hvis man er fornøyd med seg selv, som Steffy snakker om. Hvis man ikke er fornøyd med seg selv, så prøver man som oftest å enten skjule det eller forbedre det.
Å hva i all verden er galt med og forbedre seg? Om du sitter i kassa på Prix så vil du mest sannsynlig ha en ny jobb? Om du er smellfeit så vil du nok innerst inne slanke deg. Om du er fornøyd, vel fint for deg men ikke kritiser personer som vil oppnå noe.
Jeg tror seriøst at mange bodybuildere, ikke alle såklart, men en god del har mindreverdighetskomplekser.

Du tror mye og tar feil av mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er nok ikke nødvendigvis sånn at høy intelligens og sunn livsstil henger så nøye sammen, men høy inntekt eller status og sunn livsstil. At dette av og til har sammenheng med intelligens er opplagt, men det har også med mye annet å gjøre. Det å leve sunt, spise sunt og trene er blitt et tegn på høy status, for det er en indikator på at vi har fritid og overskudd å "kaste bort" på trening og råd til sunn mat.

På samme måte som det var et tegn på status at man var feit og bleik før, da alt fysisk arbeid var for bermen og usunn mat var dyrt og lite tilgjengelig.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Det er nok ikke nødvendigvis sånn at høy intelligens og sunn livsstil henger så nøye sammen, men høy inntekt eller status og sunn livsstil. At dette av og til har sammenheng med intelligens er opplagt, men det har også med mye annet å gjøre. Det å leve sunt, spise sunt og trene er blitt et tegn på høy status, for det er en indikator på at vi har fritid og overskudd å "kaste bort" på trening og råd til sunn mat.

På samme måte som det var et tegn på status at man var feit og bleik før, da alt fysisk arbeid var for bermen og usunn mat var dyrt og lite tilgjengelig.

8124113[/snapback]

I denne diskusjonen er årsak og sammenheng irrelevant. Jeg er forøvrig stort sett enig.

Lenke til kommentar
Tull. Man bygger opp mot sine egne mål, ikke alle har som mål og bli enorm.

Hva har de som mål da? Å bli sterke? Sunne? Utholdende? Hvorfor bedrive bodybuilding når man vil noe helt annet?

Å hva i all verden er galt med og forbedre seg? Om du sitter i kassa på Prix så vil du mest sannsynlig ha en ny jobb? Om du er smellfeit så vil du nok innerst inne slanke deg.  Om du er fornøyd, vel fint for deg men ikke kritiser personer som vil oppnå noe.

Jeg trener 10 ganger i uka, og jeg sier ikke at å ville forbedre seg er noe dårlig. Jeg bare sier at det å være en bodybuilder antyder at man vil forbedre noe overfladisk ved seg, siden bodybuilding som konsept bare handler om å bygge. Det er vel vanskelig å benekte det? De aller fleste har mindreverdighetskomplekser, noen har kviser i panna og velger å ha lang lugg for å skjule det, andre prøver seg på kremer og kosthold for å forbedre det.

For å ville forbedre noe må man være ufornøyd med sånn ting er fra før av. De som vil forbedre noe som tyr til bodybuilding vil sannsynligvis forbedre hvordan kroppen deres ser ut, som betyr at de antageligvis ikke var fornøyd med kroppen sin fra før av.

Lenke til kommentar

Jeg trener ikke for å skjule en svakhet jeg har, jeg trener for at jeg liker det og synes det er artig å kontrollere kost og lære om kroppen og jeg er helt sikker på at det er mange mange andre som trener av samme grunner som meg! Selvsagt er en pen kropp et + men jeg hadde trent selv om det ikke hadde hjulpet meg på damefronten...

Wh1te sa kanskje ikke ordrett at han mente at folk med lavere intelligens trente, men han antydet at karakterer ikke var en måleskala og at han derfor mente at jeg var tykk i hodet. Noe jeg blir provosert av.

Lenke til kommentar

Thursthamster: Har du noen gang tenkt på at andre ikke er flau over noe på kroppen og ikke vil forbedre noe, men rett og slett liker å trene og liker muskler?

Trenger ikke ha noe midreverdighetsbullshit for det.

Bodybuilding er en livsstil, akurat som pcspilling og usun mat er en livsstil for nerdene.

Synes du burde sette deg inn i hva BB virkelig er før du kommer med sånne dumme komentarer.

Og hvorfor velge fitness, utholdenhet, styrke hvis man ikke liker dette?

Skal man trene noe man ikke liker fordi andre folk skal akseptere deg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Man går mye sint gjennom livet hvis man skal sitte og tolke seg til fornærmelser som ikke er der en gang. Det eneste han sier er at gode karakterer ikke nødvendigvis er det samme som høy intelligens. Det skal ekstrem velvilje til for å klare å lese det der som "tykk i hodet" I såfall skulle alle i tråden med gode karakterer (meg inkludert) blitt provosert.

Jeg trener for å se bedre ut, men med det betyr det ikke at jeg ikke liker det jeg ser i speilet i dag. Men det er forskjell på folk, noen synes trening er gøy og noen synes det er et ork. For de som synes det er ork er jo eneste motivasjon det estetiske, og da holder vel argumentet.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
For å ville forbedre noe må man være ufornøyd med sånn ting er fra før av. De som vil forbedre noe som tyr til bodybuilding vil sannsynligvis forbedre hvordan kroppen deres ser ut, som betyr at de antageligvis ikke var fornøyd med kroppen sin fra før av.

8124201[/snapback]

Si meg, om du tjener 500 000 i året og er fornøyd med det, så kommer sjefen din og tilbyr deg å tå 100 000 ekstra i året, hva svarer du? "Nei takk, jeg er fornøyd fra før så jeg vil ikke ha bedre lønn"?

På samme måte, jeg er ikke misfornøyd med kroppen min (ikke fornøyd heller, men det kan mange andre være) men allikevel velger jeg å trene. Ting kan bli bedre selv om man er fornøyd.

Lenke til kommentar

8123421[/snapback]

Ikke kom å si at bodybuildere trener for å være sunne, da kunne de valgt fitness

8123972[/snapback]

Du kan gjerne utdype.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te sa kanskje ikke ordrett at han mente at folk med lavere intelligens trente, men han antydet at karakterer ikke var en måleskala og at han derfor mente at jeg var tykk i hodet. Noe jeg blir provosert av.

8124251[/snapback]

Jeg blir provosert av folk som braser ut med selvskryt og tomme anklager.

Kroppsbyggere er de utøverne i verden, uansett gren, som lever og ånder sporten mest. Det er de fleste jeg kjenner enige om og jeg arbeider innen idrettsmiljøet. Å si at seriøse kroppsbyggere må kompensere for noe blir det samme som anklage Forsvarssjefen for å gå befalsskole, krigsskole, stabskole osv. fordi han ble mobbet som liten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...