VanOrton Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Jeg har kjøpt en PC og et kamera hos flexi-data.no. Nå er minnekortet som fulgte med kameraet ødelagt.. Hva gjør jeg da når bedriften er konkurs... En ting er nå minnekortet, men dersom pc'en ryker har jeg jo en case... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du har forsikring mot feil i hardware i 5 år.. rett meg viss det er feil,, Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du har forsikring mot feil i hardware i 5 år.. rett meg viss det er feil,, 7675629[/snapback] Er ikke det langt mindre? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Dersom du har kjøpt kameraet som privatperson er du beskyttet av forbrukerkjøpsloven. Der står det følgende: § 35. Krav mot tidligere salgsledd mv. Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet. Det vil si at du kan gjøre ditt krav til avhjelp mot tidligere salgsledd som f.eks. importør eller produsent. Du har ikke automatisk forsikring slik som crimar sier. Mulig han tenker på garanti, noe som varierer fra produsent til produsent og fra ting til ting. Forbrukerkjøpsloven gjelder i 2 år, men 5 år dersom tinger er ventet å vare vesentlig lengere enn 2 år. Merk deg at det er forskjell på garanti og reklamasjon. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har samme problem med en annen butikk (Articom), og vil gjerne vite hvem kan jeg kontakte for å få byttet/reparert det jeg kjøpte (Synology NAS). Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du har forsikring mot feil i hardware i 5 år.. rett meg viss det er feil,, 7675629[/snapback] Er ikke det langt mindre? 7675660[/snapback] mener det.. tror det.. er ikke sikker.. Lenke til kommentar
Lokkeand Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Forsikring er ihvertfall ikke riktig. Jeg tror du tenker på reklamasjon. Der er det optill 5 år hvis det er standard beregnet levetid. Klippet fra forbrukerportalen.no "I forbrukerkjøpsloven har du som forbruker ufravikelige reklamasjonsrettigheter. For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, for eksempel brune- og hvitevarer, er reklamasjonsfristen 5 år. Hvis videospilleren svikter i løpet av 5 år, er selger ansvarlig, med mindre det kan påvises at defekten skyldes slitasje i enkeltkomponenter som erfaringsmessig har begrenset holdbarhet, unormal bruk, ytre påvirkning etc." Endret 8. januar 2007 av Lokkeand Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Forsikring er ihvertfall ikke riktig. Jeg tror du tenker på reklamasjon. Der er det optill 5 år hvis det er standard beregnet levetid. Klippet fra forbrukerportalen.no "I forbrukerkjøpsloven har du som forbruker ufravikelige reklamasjonsrettigheter. For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, for eksempel brune- og hvitevarer, er reklamasjonsfristen 5 år. Hvis videospilleren svikter i løpet av 5 år, er selger ansvarlig, med mindre det kan påvises at defekten skyldes slitasje i enkeltkomponenter som erfaringsmessig har begrenset holdbarhet, unormal bruk, ytre påvirkning etc." 7675919[/snapback] Ja.. takk for retting Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Det du må gjøre er å reklamere mot tidligere salgsledd. I ditt tilfelle blir dette importør eller produsent. Å finne ut hvilken importør Flexi-Data har benyttet seg av er ikke alltid så veldig lett, men har du serie-nummer på brikka så burde det kunne være mulig å spore det opp. Ofte har produsenter en egen garanti/service del på sin webside, som kanskje kan benyttes. Hvilket merke er brikka og kamera, og hvor gammelt er det? Edit. Camera og Videoteknikk i Bergen kan også muligens hjelpe deg, om kameraet er et av de "kjente" merkene. Endret 8. januar 2007 av Jan Roger Lenke til kommentar
VanOrton Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Det du må gjøre er å reklamere mot tidligere salgsledd. I ditt tilfelle blir dette importør eller produsent. Å finne ut hvilken importør Flexi-Data har benyttet seg av er ikke alltid så veldig lett, men har du serie-nummer på brikka så burde det kunne være mulig å spore det opp. Ofte har produsenter en egen garanti/service del på sin webside, som kanskje kan benyttes. Hvilket merke er brikka og kamera, og hvor gammelt er det? Edit. Camera og Videoteknikk i Bergen kan også muligens hjelpe deg, om kameraet er et av de "kjente" merkene. 7676668[/snapback] Det er et ixus 65, men det fungerer helt fint. Problemet er minnekortet, et twinMOS ultra-x sd kort. Det kommer stadigvekk opp meldinger om at det er feil på minnekort, så mister jeg alle bildene. Er ca to mnd gammelt. Flexidata benyttet seg av den leverandøren som leverer til bla komplett og ps data mener jeg, men husker ikke hva de heter.. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Komplett bruker Norek (samme eiere), og PSData bruker Hattelco (samme eiere). Det er mest sannsynlig at det er Norek som er importøren, da Hattelco ikke fører Twinmos. Om Norek er villig til å hjelpe sånn uten videre vet jeg ikke. Send de en mail og forklar situasjonen. Alternativt så kan du sende en mail direkte til Twinmos, de har en avdeling i Nederland som bør kunne hjelpe deg. Er ikke så moro å sende ting utav landet og betale for det selv da, men mulig de har noen "pickup" ordning som bla. Apple har. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Service på canon utføres av serviceproffen i Oslo. serviceproffen.no Twinmos holder som nevnt til i nederland, og håndterer rma via hjemmesidene sine.. Lenke til kommentar
quangstah Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hei jeg har vært i kontakt med Norek.no for en rekalmasjon sak hos Flexi-data og fikk følgende svar: "Du kan henvende deg til oss for garanti på varen, men for at jeg skal kunne hjelpe deg noe mer i denne saken må du ta kontakt med bobestyrer for Flexi-Data og få skaffet dem sitt ordrenummer hos oss." Bobestyrer finnes på følgende link: http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp...verdi=988505579 hvis linken ikke virker gå til www.brreg.no søk på org.nr 988 505 579 litt nede på siden finner dere -kunngjøringer -> Konkursåpning og vil finne litt av info der. håper dette er til hjelp for noen av dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå