Yaricks Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei, er ikke sikker på om dette havner i database eller PHP, moderator kan eventuelt flytte tråden hvis det er feil, takk. Ok, saken er den at jeg har ett registrerings script som registrer brukere inn i en MYSQL 5 database. Men nå er saken den at har ett lite problem. Jeg har bruk for at brukerene får automatisk ett nummer! Altså bruker 1 (meg) blir "Bruker 001" neste person blir da autmatisk "Bruker 002" og havner i databasen. Så er det en side som viser alle medlemmer med ID, Navn, By, Land (det har jeg allerede)... MYSQL databasen ser slik ut... Hva blir PHP koden for ett registrerings script som automatisk lager pilot_id og pilot_number og resten skal personen skrive inn selv... Kan noen PLEEEASE hjelpe meg? EDIT: La til bildet og en ting til. Er det mulig og automatisk legge til admission date? Endret 8. januar 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
-morten Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hm? pilot_id er jo satt til auto_increment, så den vil jo automatisk gi neste bruker et tall høyere enn den forrige. Bare la være å gjøre noe med det feltet i INSERT-en, så setter den verdi automatisk. For date-feltet kan du bruke NOW() i INSERT-en, så blir det dagens dato. Om det var noe annet du mente så forklar litt mer, og jeg skal prøve å svare Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hm.. Tingen er det at jeg trenger ett registerings script til denne sullamitten! Lenke til kommentar
-morten Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Så... lag det da? Hvis problemet er at du ikke kan nok PHP/SQL så bør du vel heller starte å lese, framfor å prøve å få noen her til å lage et helt nettsted for deg? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Det er ikke snakk om ett helt nettsted, det er snakk om ETT script, som gjør at folk kan registere seg. Og nei, jeg er ingen ekspert i PHP. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ...da finner du deg noen tutorials... Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Altså, hvis dere bare skal klage å si, finn en turtorial så gi faen og hold kjeft.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå