Fumler Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei. Jeg har prøvd å installere linux i 2 dager nå, og får det absolutt ikke til. Jeg har fått en cd av en kamerat, så jeg VET at den fungerer. Jeg får kommet opp til første menyen i ubuntu, men da jeg trykker "Start Ubuntu" så begynner den å loade, så får jeg en error(sorry husker ikke hva det står), og noe mer skjer ikke. Så da bare RS'er jeg pcn og går tilbake til windows mens jeg slår litt i pulten... Altså, det jeg prøver å få til; Jeg har windows på min C disk, (som er 160GB) mens jeg vil ha Ubuntu Linux på min D disk. (som er 80GB) Men jeg kommer jo ikke langt nok til å gjøre nesten noe som helst. Takker for all hjelp. EDIT:Prøvd safe mode, fikk samme feil. [17179758.656000] Buffer I\0 Error on device hdc, logical block 0 [serie med tall] hdc: drive not ready for command og det kom samme feil helt til logical block 2, da gadd jeg ikke mer. LØST: brukte enn annen cdrom og da funka det, tydeligvis er plextoren min bugga. Endret 9. januar 2007 av Fumler Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 ...jeg trykker "Start Ubuntu" så begynner den å loade, så får jeg en error(sorry husker ikke hva det står), og noe... Ettersom du har holdt på i hele to dager med dette, tror jeg nesten du må prøve å starte NOK en gang og notere ned eksakt hva denne error-en går ut på. Da blir det sikkert flere som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har du prøvd å starte med Safe Graphics? Lenke til kommentar
Fumler Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 ...jeg trykker "Start Ubuntu" så begynner den å loade, så får jeg en error(sorry husker ikke hva det står), og noe... Ettersom du har holdt på i hele to dager med dette, tror jeg nesten du må prøve å starte NOK en gang og notere ned eksakt hva denne error-en går ut på. Da blir det sikkert flere som kan hjelpe deg. 7676533[/snapback] Nei, kan prøve det nå snart. Også skal jeg skrive opp feilen jeg får. Lenke til kommentar
Fumler Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Prøvd safe mode, fikk samme feil. [17179758.656000] Buffer I\0 Error on device hdc, logical block 0 [serie med tall] hdc: drive not ready for command og det kom samme feil helt til logical block 2, da gadd jeg ikke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå