Hansforum Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Noen som har et godt triks for å fjerne dugg? Når det regner spesielt, når bilen har stått lenge i ro så er det en del dugg på innsiden av bilrutene, hvordan kan jeg redusere/forhindre dette? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kjøp rain-x Anti Fog, denne poleres på innsiden av rutene dine - og forhindrer dugg. Du får tak i den på bl.a. thorsov. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du bør også sjekke om det er mye fukt i mattene og ellers i bilen. Har du mye fukt i dørken kan du legge aviser for å suge ut det verste, bytt aviser noen ganger i løpet av ei uke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kva bil har du? Ein del bilar har litt dårlege pakningar i vinduene som fører til dogg. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Og aller første prio er å ha rene vindusruter, da rengjort med et vaskemiddel som ikke legger igjen noen film på ruta. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Evt kan du bli dritgod til å holde pusten. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hehe, jeg får nok holde pusten. Jeg har vel syndet mot de fleste punktene her, fukt på matten, skitten rute, bruker det jeg finner for å få av skitten, så får vel kjøpe meg noe skikkelig. Lenke til kommentar
lak231 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hvis du har et filter i varmeapparatet(pollenfilter/støvfilter) så skift dette.Tette filter = dugg på ruta.Jeg vet.Dette bør du skifte minst en gang i året. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Huff, demontering av dashbordet er ikkje noko artig. Såg på eit TV-program, ekstrem opprydding eller noko sånt der dei gav eit tips om å vaske speglen på badet med barberskum, eller var det aftershave. Uansett skulle dette forhindre dogg når du dusja. Lenke til kommentar
Golf2-1987 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Anbefaler deg uansett å begynne med å tette evt. lekasjer rundt vinduer, takluke, dører osv. før du gjør noe drastisk. Selv har jeg revet ut og byttet ALL isolasjon og demping i bilen to ganger. Sist gang var bilen tørr i tre dager! snakk om nederlag! he he Bilen slapp ikke inn noe mindre vann av den grunn... ;-) Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Så det jeg leser av det du skriver, er å ikke gjøre noe med pakninger, fordi det har ingen effekt, og jeg har større sjangs for å gjøre mer skade. (Spesielt siden jeg ikke er noen handyman) Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Vask rutene med zalo vann, og sørg for å få tørket ut av bilen og eventuelt tette pakninger osv. så det ikke kommer inn nytt vann Du kan også kjøre med aircondition/varmeapparat på kaldt for å kjøle ned rutene i de siste minuttene av turen, eller så kan du da sltids åpne et vindu i et par minutter. Endret 2. februar 2007 av ludvig Lenke til kommentar
Xenonstar Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Noen som har et godt triks for å fjerne dugg? Når det regner spesielt, når bilen har stått lenge i ro så er det en del dugg på innsiden av bilrutene, hvordan kan jeg redusere/forhindre dette? 7675242[/snapback] Det lurer jeg også på Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Wow barberskum på speilene trikset funket som bare det. Jeg brukte first prize billig skum. Tok det på ene siden av speilet. Den delen kom det ikke noe dugg, bare litt fuktighet, mens på den andre siden gikk det ikke å se gjennom. Men lurer på hva nabolaget tror hvis jeg går ut og skal barbere bilen.... Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det er også noen plugger i dørken av bilen som kan ha blitt skadet. Hvis det har skjedd vil vann trenge inn i gulvmatten fra undersiden. Det vil garantert føre til fukt inni bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå