fredde Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Er det noen som vet hva dette CoolerXP programmet gjør for noe magiskt når det setter igang ? Jeg har en XP2000 som går på ca. 55 grader. Når jeg setter igang CoolerXP som fulgte med mitt MSI hovedkort, så faller temperaturen ned til 37 grader. Dette sier iallefall speedfan 4,07 som vel er til å stole på ? Noen med erfaringer her eller ? Det virker ikke som om hastigheten på CPU vifta går opp heller, jeg syntes dette er merkelig jeg... [ Denne Melding var redigert av: Fredde på 2002-11-25 23:29 ] Lenke til kommentar
Varj Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 det er bare idle-tempen som går ned, ikke load-tempen, dette fordi programmet utnytter en feature hos amd's cpu'er, dine målinger stemmer altså Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Dette er vel bare et cpu idle program. Finnes mange forskjellige slike. Programmene "slår på" en idle-funksjon som finnes på prosessorene. Dette gjør at når cpu er idle (har mye fritid :smile:) så slåes noen deler av cpu av. Dette fører til mindre varmeutvikling, men kan føre til et minimalt tap i ytelse siden det tar noen ms før den delen av cpu som er avslått starter igjen. (finnes også noen ekstrafunksjoner på noen programmer som kjøler enda bedre, men fører til ca 5% mindre ytelse) Når prosessoren får mye å gjøre (feks. ved spilling) vil temperaturen gå opp igjen til normalen. EDIT: Her er en tysk(?) side med oversikt over mange av disse programmene. [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-11-25 23:54 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå