Arne Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei! Viss eg vil skjekke om fleire variablar er isset, kan eg gjere annleis enn slik då? if ( isset($d) && isset($b) && isset($h)) Det hadde vore fint! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, er vel ikke det - hvorfor kan du ikke bruke den der da? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Fordi det hadde vore mykje enklare å skrive if( isset($a, $b, $c, $d)) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har du så mange variabler å sjekke da? Om det fra POST, GET eller COOKIE kan du loope igjennom dem og sjekke da (kan hende det er mulig på andre variabler også? anyone?). Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 PHP function multi_isset() { $vars = func_get_args(); foreach($vars as $var) { if(!isset($var)) { return false; }; }; return true; }; Tror dette burde funke, brukes sånn: if(multi_isset($a,$b,$c)) { echo "all vars are set"; }; Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jøss, der lærte jeg også noe nytt! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 vil ikke den gi true tilbake uansett? siden det står return true; helt i slutten uten noen if setning eller noe? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Fordi det hadde vore mykje enklare å skrive if( isset($a, $b, $c, $d)) 7675278[/snapback] Ja, hvorfor lage en ny funksjon når denne metoden funker? Endret 8. januar 2007 av allyse Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Fungerer dette, jaja... Litt å velge i! Lenke til kommentar
xqus Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 For de som liker å lære noe nytt kan man jo også se på http://no.php.net/filter_var http://no.php.net/filter_var_array Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) vil ikke den gi true tilbake uansett? siden det står return true; helt i slutten uten noen if setning eller noe? 7675836[/snapback] hvis jeg ikke tar feil så avsluttes funksjonen når den støter på «return bool»? Endret 9. januar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå