gwh Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Så denne på Komplett i dag, og det er vel egentlig alt det jeg begjærer for å ha et nettverk med stuepc'en som utgangspunkt. STOR var min sorg da jeg fant ut at det desverre ikke var trådløst, da fruen har nedlagt veto mot flere kabler.... Så da lurer jeg, finnes det noe tilsvarende med trådløs tilgang? Bilde + Tekst Del PC’n med flere - samtidig! Dette er boksen for deg som trenger flere arbeidsplasser, men som har et stramt budsjett. En smart måte å ekspandere på! Med OfficeStation kan flere benytte Pc’n samtidig!! Passer perfekt til skoler, små- og mellomstore bedrifter, hjemmebruk og de steder og lokasjoner hvor en pc ikke egner seg. Hva er OfficeStation? OfficeStation er verdens første terminalenhet som verken har egen prosessor, harddisk, minne eller vifte. Ingenting skal installeres eller vedlikeholdes på denne boksen. Likevel gir OfficeStation den samme opplevelse som å arbeide på en helt ordinær pc. OfficeStation L200 (som avbildet) har i tillegg støtte for USB minneplugg og touch skjerm. Hvordan virker det? Kople til mus/tastatur, skjerm og nett tilknytning til OfficeStation, installer medfølgende programvare på en Windows vert-pc (eller server), slå på strømmen til OfficeStation og kjør i vei. OfficeStation har nå funnet vert-pc som du klikker deg inn på og hvor Windows skjermbildene dine kommer opp – du får opp de samme skjermbildene som du er vant til. OfficeStation utnytter maskinkraften på vert-pc maksimalt, slik at flere brukere kan benytte denne (vert-pc) samtidig. Kople til en USB minneplugg og du kan lagre data lokalt. Denne funksjonen kan også slås av om ønskelig. - Ingen installasjon på enheten, kun på verts-pc. - Ingen vedlikehold. Ingen bevegelige deler. - Ingen vifte – ingen støy. - Lavt strømforbruk (5w). - Støtte for USB minneplugg og touch skjerm (PS/2). - Støtte for oppløsning helt opp til 1280 x 1024. - Sikkerhet med 128 bits kryptering. - Enkelt å sette opp – enkelt å bruke. - Størrelse: 242mm(B) X 40mm(H) X 133mm(D). Supporterte Operativsystemer: Windows XP Home, Windows XP Pro, Windows XP Media Center, Windows Server 2003, Windows Small Business server, Linux. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Herrgud. Terminalserver med tynnklient er da ikke noe nytt. Heller tvert imot. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 JKJK Postet i dag, 20:07 Herrgud. Terminalserver med tynnklient er da ikke noe nytt. Heller tvert imot. Hvis du kunne være behjelpelig med å peke ut noen trådløse muligheter for en tilsvarende penge hadde det vært fint Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Greit det. WYSE har bl.a. tynnklienter med trådløsstøtte. Drifter selv en terminalserverfram med 4 servere og ca. 120 tynnklienter (HP). Men jeg er litt skeptisk til trådløs. Da må man i såfall ha et SKIKKELIG trådløsnett skal du ha mange brukere (cisco wlc osv). En standard tynnklient er mer tenkt til bedriftsløsning og annet (kiosk, internettcafè, offentlig sektor, osv). Det produktet du har funnet er egentlig akurat samme prinsipp, men er mer tilpasset forbruker. Endret 10. januar 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå