Gå til innhold

Diskplass borte

krypto

Anbefalte innlegg

Etter å ha installert XP, så bestemte jeg med for å slette innholdet på den andre HD`n (IBM 30GB), som jeg hadde kjørt win98 på før.

Hadde to partisjoner:

1 på 4GB (os)

1 på 26GB

Jeg kjørte fdisk, fikk sletta partisjonen, og oppretta en ny. Men da jeg skulle formatere partisjonen, fikk jeg følgende feilmld: "Kan ikke formatere en nettverskstasjon". Jaha, tenkte jeg... får prøve i XP. XP disk-management fant bare 2GB av 30GB. Har prøvd med Partition Magic 5.0 også.. men den finner også bare 2GB. Noen gode råd?

PS: HD`n har fungert utmerket med samme hardware før, under win98.

[ Denne Melding var redigert av: krypto på 2001-12-18 23:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig irriterende, i grunn... skjedd meg 2 ganger.. først på en disk med 45 GB, hvor ca. 12GB forsvant.. greit nok, da kan jeg tross alt bruke disken.. har jo 33Gb igjen..

andre gangen, så forsvant 28GB av 30GB, 2 GB igjen. Den disken er jo nesten ubrukelig.. 2GB er lite :sad:

Totalt: 40 GB wasted :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 00:07, westis skrev:

noe lignende har skjedd meg og...

jeg skulle formatere disken, og når jeg var ferdig med det, og hadde lagt inn win98 igjen, hadde jeg 13,9 GB og ikke 15 GB... vet ikke hvordan i h det skjedde..

Harddisk-produsenter definerer 1KB=1000 bytes, og ikke 1024 bytes (som er den riktige). Dette medfører til at 15GB harddisk er i praksis bare rundt 13-14GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...