ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei Har lest en plass at hvis man kutter ut søvnen noen ganger så skal dette fungere som en slags antideppresiva, bare på en annen måte. Mange leger anbefalte dette i gamledager helt til det ble erstattet av piller. Noen som vet om dette kan funke bra? Takk ArmenMinAU Endret 8. januar 2007 av ArmenMinAU 1 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tja, da tenker man ikke på alt det negative i livet sitt fordi man er for trøtt... Vil ikke anbefale det, da du vil gå omtåket hele dagen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Brukbil ; litt feil. Tror det kommer mye ann på menneskene som gjør det. Jeg manglet søvn de siste dagene, sovnet ikke før kl 4-5 tiden og opp kl7 osv. Jeg har egentlig hatt litt med bedre humør, kommer meg opp på morgen som bare det, og er ikke omtåket - før kl 3-4 tiden, for da tar søvnen meg igjen. Prøv ? Lykke til Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hmm, trodde han mente å bare skippe å sove på 2-3 dager... Har du vært på lan? man blir bra fucked i hodet da Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 De dagene jeg ikke har sovet på en stund er de dagene som er værst i mitt tilfelle. Å være opplagt og våken tror jeg hjelper mot depping. Ikke det motsatte.. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Skal prøve teorien min i natt. Pleier foresten å være trøtt uansett og jeg legger meg sånn litt før 12. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Har lest en plass at hvis man kutter ut søvnen noen ganger så skal dette fungere som en slags antideppresiva, bare på en annen måte. Mange leger anbefalte dette i gamledager helt til det ble erstattet av piller. Noen som vet om dette kan funke bra? Takk ArmenMinAU 7674912[/snapback] Det kan hende. Men det innebærer faste rutiner. Ikke forskjøvet døgnrytme. Og dagaktivitet. Lenke til kommentar
Katiie Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg blir deprimert hvis jeg legger meg for sent eller har veldig ujevn døgnrytme. Jeg tror det er lurere å legge seg og stå opp til noenlunde samme tid hver dag. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei Har lest en plass at hvis man kutter ut søvnen noen ganger så skal dette fungere som en slags antideppresiva, bare på en annen måte. Mange leger anbefalte dette i gamledager helt til det ble erstattet av piller. Noen som vet om dette kan funke bra? Takk ArmenMinAU 7674912[/snapback] Fattigmannsrus kaller man det. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det der hørtes rart ut.. Jeg kjenner at jeg blir mer deprimert om kvelden enn om dagen, Lenke til kommentar
Gjest Li Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei Depresjon blir nok ikke bedre av å sove mindre enn en trenger, men depresjon kan lett føre til for lite søvn, grunnet tankekjør. Det er nok bedre med fysisk aktivitet. Vi VET at det hjelper. Annet som vi VET hjelper er å minne seg, selv hver dag, på tre eller fire positive ting som en har gjort eller opplevd. hilsen en psykolog Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg ville vel heller tro at mindre søvn kan være med på å gjøre deg deprimert.. Personlig blir jeg veldig lett lei meg og umotivert om jeg sover for lite 1 Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Fysisk aktivitet hjelper! Har selv vert relativt deprimert i det siste, det suger Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Fattigmannsrus kaller man det. 7682271[/snapback] Så man kan faktisk bli rusa på den måten? Uansett, så prøvde jeg dette to dager på rad. La meg til å sove sånn i 4 tida. Dagene etterpå var jeg ganske hypa og i godt humør. Ganske våken også. Men det er vel den type rus man får når man er overtrøtt? Jeg TROR hvertfall det var det som skjedde med meg, men det kan godt jeg hende at jeg bare hadde to tilfeldig gode dager. Natt til idag prøvde jeg å legge med tidlig (23 tida) og sove skikkelig. Var skikkelig trøtt som morgenen og i løpet av hele dagen. Sovna igjen nå på ettermiddagen. Hvis dette er en type "fattigmannsrus", kan det isåfall ha noen positiv effekt på depresjon? 1 Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er et eller annet med at hjernen produserer et stoff for å holde deg våken som også gjør deg lykkelig. Samme stoffet som ecstasy og andre rusmidler henter frem, bare i en veldig mye mindre dose. Jaja, vi får se hvordan det går med meg i dag da. Har ikke sovet i hele natt. Skulle rekke en buss som gikk kl 0600 om morgenen. Så jeg fant ut at det var like greitt og ikke legge seg i det hele tatt Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Var våken lenge inatt også, men idag var jeg uvanlig trøtt det meste av dagen. Men litt utover dagen våknet jeg so thas cuuu. 1 Lenke til kommentar
DoktorOffline Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Sollys og frisk luft har vel en liten rolle i det hele også, hvis du kommer deg tidlig opp om morgenen og ut i verden, i tillegg til å slippe å føle at du er en mindreverdig latsabb i forhold til alle andre som står opp mye før deg. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hmm.. Det gikk fint i går. Ut på kvelden følte jeg meg faktisk skikkelig rusa. Ikke noe kanon kul følelse, helt ok. La meg i 10 tida og stod opp kl. 10 i dag tidlig. 12 timers søvn and im ready again. Skal på LAN i helga så vi får se hvordan det går. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jepp, har ikke prøvd det inatt da jeg faktisk følte for å få litt søvn ja. Men det er definitivt mulig å bli rusa på det. Etter et par-tre dager er du nok utrolig hype. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå