Gå til innhold

Rydde opp på C-disken

Anbefalte innlegg

C-disken min er på 19 GB og snart stappfull. Jeg har forsøkt å installere alt av programmer osv på den andre partisjonen min for ikke å overfylle C-disken. Selv om jeg har gjort det slik legger det seg masse mapper og dilldall på C-disken. Hvorfor er det slik :)

Veit at dette er et teit spørsmål men...

Nå ønsker jeg å rydde opp men vet ikke hvor jeg skal starte. Mappa "documents and settings" er på 4,41 GB mens mappa "programfiler" er på 8 GB..."windows" mappa er på 3,5 GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre er dette: Last ned og installer et program som heter ccleaner. Du finner det på www.ccleaner.com Dette programmet sletter gamle filer fra pc-en som ikke lenger er i bruk. Dette pleier å være veldig effektivt.

Lenke til kommentar

Her er mapper du kan trygt slette innholdet av. Bare merk alle filene i mappene (ctrl + a) og trykk shift + delete (sletter alle filer uten å legge dem i papirkurven).

- C:\windows\temp\

- C:\Documents and Settings\BRUKERNAVN\Local Settings\Temp (må velge å vise skjulte filer i kontrollpanelet - > mappealternativer -> vis)

- Også husk å tømme innholdet i papirkurven om du har filer der som du har slettet fra før av.

Andre ting du kan gjøre er å redusere hvor mye plass System Restore bruker av disken.

- Kontrollpanelet - > System ->Systemgjennoppretting/system restore

- Velg C: og sett den til maks 1GB (1000MB).

Det er også noen få triks til, men dette er hvertfall en start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...