Skogli Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har vært nede på Elkjøp og sett på et par LCD skjermer, men før jeg kjøper noen må jeg bare få vite noe: Jeg har en bærbar data med widescreen LCD skjerm. Den er på 1280x800. Skjermene jeg ser på har opptil 1440 x 900. Kan jeg ha så stor oppløsning eller kan det ikke blir høyere enn 1280x800? Og hvis det ikke blir en widescreen, hvordan er det da med oppløsning? (Det største jeg har på dataen nå som ikke er wide er 1024x768) Jeg skal også bruke skjermen på en gammel stasjonær, som knapt nok har oppløsning, hvordan er det da med widescreen skjerm? Raske svar taes godt imot. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Utgangen for ekstern skjerm på den bærbare er uavhengig av den som går til den interne skjermen (noe som er viktig for å kunne vise skjermbilder på prosjektør samtidig som man ser på skjermen på PCen). Du trenger ikke identisk oppløsning (noe som er viktig fordi mange prosjektører har andre oppløsninger enn den interne skjermen). Hvor høy oppløsning utgangen støtter på din bærbare er jeg usikker på, men jeg vet at de aller fleste bærbare støtter minst opp til 1600x1200 på analoge utganger og 1920x1200 på digitale utganger. Min 5 år gamle bærbare med 1024x768 internt støtter i hvert fall 1600x1200. Det kan godt hende nyere bærbare støtter mer. Forøvrig kan jeg tipse om at man får gode 20" LCD-skjermer med 1680x1050 oppløsning og både analog og digital inngang fra bare 2299 kr. I butikkene koster de riktignok en del mer. (Den samme koster 2995 kr hos ekspert) Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Takker for raskt svar. Men jeg trur ikke det blir noe kjøp over internett denne gang. Jeg må se hva som skjer fremmover. Men jeg går uansett ikke over 2000kr Har funnet mange fine på Elkjøp. Det blir enten en skjerm + ekstern HDD Eller RAM og skjerm (RAM blir enten fikset hos Multicom eller Elkjøp) Hvis det blir skjerm og ekstern HDD, og jeg bestemmer meg for kjøp over internett må det bli fra samme nettbutikk. (Helst Komplett da. ) Skal se hva jeg finner på Komplett.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå