Cryovat Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Begynte å lure litt etter jeg kjøpte en ekstra 360 kontroller og nok en gang klippet meg gjennom en haug med sveiset hardplast. Hvordan er det egentlig med bytteretten vår når varene kommer i slik emballasje? Er jo umulig å få ut varen uten å totalødelegge emballasjen, noe som gjør at den absolutt ikke er i salgbar stand lengre. Hvis en kommer tilbake til butikken med en vare som har vært pakket i slik jævelskap, og sier en ønsker å benytte angreretten sin, har butikken lov å nekte? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan kan du komme tilbake til butikken og benytte angreretten? Hvis varen er kjøpt over disk, har du ingen angrerett Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan man egentlig benytte seg av angrerett når man har åpnet emballasjen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja, det skal man kunne Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du skal kunne teste tingen i 14dager. Så skal du levere tilbake varen i nogenlunde samme stand og mengde. Butikken kan ikke _kreve_ at du skal levere tilbake embalarsen, sålenge innholdet er inntakt. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan man egentlig benytte seg av angrerett når man har åpnet emballasjen? 7675162[/snapback] Ja. Du har rett til å prøve produktet. Men dersom denne er kjøpt over disk, har en ikke noen angrerett eller bytterett som bestemmes av loven. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Er det kjøpt på Elkjøp så har de selvpålagt 30 dager returrett. Men hvordan dette funker mtp denne hardplast pakka som tross alt må maltrakteres for å få åpnet er jeg usikker på. Er den kjøpt på nettbutikk så er det null problem, bare å returnere å si at du vil benytte deg av returretten (frakt må betales av deg, men faktisk kun returportoen) Lenke til kommentar
Loko Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Er det kjøpt på Elkjøp så har de selvpålagt 30 dager returrett. Men hvordan dette funker mtp denne hardplast pakka som tross alt må maltrakteres for å få åpnet er jeg usikker på. Er den kjøpt på nettbutikk så er det null problem, bare å returnere å si at du vil benytte deg av returretten (frakt må betales av deg, men faktisk kun returportoen) 7678830[/snapback] Det er ingen problem å levere den tilbake selv om embalasjen er ødelagt. Dette er såfremt at varen er KOMPLETT. DVS at alt innhold som fulgte med ved kjøp fortsatt er der. Som elkjøp-ansatt bruker jeg å si at det er ingen problem å levere tilbake varen, men hvis du er usikker på produktet setter vi pris på om du er skånsom med embalasjen slik at vi lettere kan selge den igjen etterpå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Loko: Problemet er jo at denne typen emballasje ikke kan reddes. Åpner du den, er den ødelagt og kan umulig brukes igjen. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Veit det, men er uansett ikke noe problem. Alt kan fikses med en plastpose og en kuppvare-lapp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå