Gå til innhold

Erfaringer med Lian Li Miditower?

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny pc og har vurdert et Lian Li Miditower. Har noen erfaringer med dette toweret?

Så det ble anbefalt i en sticky tråd her..

Men vil gjerne høre noen fordeler/ulemper.. Hvordan fungerer viftene? PSU er ikke inkludert, hva bruker dere?

Er ingen hardcore gamer, men tenker å bygge en pc med rimelig bra speccs, så dere kan jo ta utgangspunkt i det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lian Li har veldig gode kabinetter på generell basis, både i byggekvalitet og brukervennlighet.

Jeg har det nevnte kabinettet selv og kan anbefale det. Det som kan trekke ned er at harddiskmontasjene ikke har vibrasjonsdempende fester, noe som lett kan fikses med en harddiskmodul til et par hundre kroner.

Selv bruker jeg en Hiper Type-R 580W modulær PSU i dette, og det funker veldig bra. Viftene er ganske stille, men jeg ville anbefalt å legge 120kr i to nye MIST-vifter for å få enda bedre resultat. Det er viktig med god luftgjennomstrømming når du skal bygge en PC med ganske gode specs. Dette kabinettet har nok av vifteplasser for å sørge for at PCen holder seg god og kald.

Alt i alt har Lian-Li bedre kabinetter enn dette, men til denne prisen vil jeg si at det knapt finnes konkurranse, dette gir mest for pengene i denne klassen. :)

EDIT: La til litt småtteri.

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Hm, to nye MIST-vifter? Hvordan type tenker du da på? (Gi gjerne link!)

Ser at dette følger med: "3 stk. 120mm MIST-vifter (16.5 dBA) og 1 stk. 80mm MIST-vifte (19 dBA) medfølger (kjøpt separat hadde viftene alene kostet kr. 336,-)."

Som du sikkert skjønner har jeg lite peiling på sånne greier som dette. Bygde min første pc for 4år siden, og mye har skjedd siden den gang :p

Lenke til kommentar
Hm, to nye MIST-vifter? Hvordan type tenker du da på? (Gi gjerne link!)

Ser at dette følger med: "3 stk. 120mm MIST-vifter (16.5 dBA) og 1 stk. 80mm MIST-vifte (19  dBA) medfølger (kjøpt separat hadde viftene alene kostet kr. 336,-)."

Som du sikkert skjønner har jeg lite peiling på sånne greier som dette. Bygde min første pc for 4år siden, og mye har skjedd siden den gang :p

7675322[/snapback]

Skjønner åssen du har det. Utviklingen er rask. :)

120mm MIST vifter har jeg veldig god erfaring med. De er veldig stillegående og gode. :)

Slike viftemoduler er veldig gode og øker levetiden på harddiskene dine ved å konstant blåse frisk luft over dem. Viften i bakkant sørger for at det ikke blir overtrykk. Den passer også helt fint inni omtrent alle Lian-Li kabinetter mtp design.

Hvis du får med MIST-vifter, så hold deg til disse. Jeg trodde du fikk med PAPST-viftene Lian-Li vanligvis bundler med kabinettene sine.

Håper dette hjalp litt. :)

Lenke til kommentar
Så, det du sier er at jeg fint kan bruke de 3 viftene som følger med og så supplere med den andre viftemodulen der til å ha ved harddiskene? :)

7677013[/snapback]

Just precis. :)

Da har du også plass til fire harddisker i tre 5,25 brønner (du har fire 5,25 i det kabinettet du vil ha, så du har også plass til en DVD-brenner/ROM). Det er dette opsettet jeg kjører nå på min 1,1TiB filserver, så man kan trygt si at det funker. :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det kabinettet der, og jeg er meget fornøyd. :thumbup:

PS: Jeg kjøpte også en Mist 500W før det ble levert, men jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en strømforsyning med modulære kabler, det er nemlig helt åpent oppe i psu-området i dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...