Gå til innhold

MS: 360 så langt og mål for 2007


_norse_

Anbefalte innlegg

Fra Evil Avatar:

 

    * XBox Live has over 5 Million members with a 50% attach rate per console.

    * 5.3 Games per Console Attach Rate

    * 2.7 Million copies of Gears of War sold in 8 Weeks

    * 10.4 Million 360s Sold (They do state sold and bold sold)

    * 20 Million XBLA Downloads to date.

    * 2 Million Messages per day sent via Live

    * HD-DVD Drive is the Top Selling HD-DVD player. Also whatever this means: industry-leading projected annualized attach rate of 28 movies per player.

 

 

They also list out some goals for 2007.

 

    * 6 Million XBox Live Members by June

    * 13-15 Million 360's Shipped by the end of the year (they bold Shipped)

    * 160+ Games Planned for this year, including: Lost Planet, Forza Motorsport 2, Crackdown, Mass Effect, Too Human, Shadowrun, Bioshock, Guitar Hero 2, Dance Dance Revolution Universe, Assassin’s Creed, Blue Dragon, Project Gotham Racing IV, Grand Theft Auto IV, and … Halo 3.

    * Live Anywhere this summer

    * More Digital Downloads and IPTV

 

De bør vel være rimelig fornøyd med dette, og det ser ut til at de fortsetter å satse offensivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
160 spill? Faen, da røk de to semesterene også! ;)

7674668[/snapback]

med tanke på at 50 av de er live arcade så er det ikke så mye "nye" spill.

7674823[/snapback]

 

Det er jo såpass mange topptitler at det er heller kvalitet framfor kvantitet som jeg føler de scorer på med den listen.

Lenke til kommentar

Forstår det godt eg, Xbox 360 er ein meget god konsoll, feilprosenten trekker sjølvsagt ned, men du får det på garanti uansett. Har ikkje konsollen sjølv, men spelt gjennom GeoW to ganger med HD-projektor og var veldig nøgd med grafikk, system og ikkje minst trådlause kontroller som er reine himmelen i forhold til med tråd. Har desverre ikkje fått anledning til å prøve ut Xbox Live.

 

Den ligg midt mellom Wii og PS3 kva pris angår, har betre (?) grafikk enn Wii og konkurrerer med PS3 på same feltet, eg ser ingen grunn for ikkje å anbefale konsollen. Eg har vært Playstation-fan heile livet, men har blitt overbevist om at Microsoft har gjort ein god jobb med 360.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at xbox 360 er en bra konsoll, og etter det jeg kan se på den listen så kommer det mange gode spill i 2007. Men 13-15 konsoller shipped i løpet av 2007? Totalt regner jeg med.. Det var da merkelig lavt.. Kanskje de føler presset fra sony og nintendo?

7675455[/snapback]

 

Det er vel det de satser på å selge i løpet av 07. Altså rundt 25mill totalt

Lenke til kommentar

Dette ser lovende ut! Er lenge siden jeg har hatt så mange bra spill å se frem til i løpet av et år på en platform! :)

 

De tjenestene de vil tilby utenom er også geniale! Joda, 360 er perfekt til spilling, men hvem sier nei til IP TV, nedlastbare filmer og serier i HD, billig HD-DVD avspilling og mer? Live anywhere virker meget kjekt det også

Lenke til kommentar
Aha ;-) 13-15 millioner i løpet av 2007. Ja de får peise på skal de klare det..tror de skal slite med å nå 20 millioner totalt.. Men det er fint å ha mål å jobbe mot ;-)

7675734[/snapback]

Blir nok hardt ja, men samtdig så blir spilltilbudet en del bredere i løpet av neste år og vil appellere til fler grupper. Og så kommer jo Halo 3 da. Spillet kan selge 5 millioner konsoller alene :)

Lenke til kommentar
Aha ;-) 13-15 millioner i løpet av 2007. Ja de får peise på skal de klare det..tror de skal slite med å nå 20 millioner totalt.. Men det er fint å ha mål å jobbe mot ;-)

7675734[/snapback]

 

13-15 millioner er vel ikke urimelig når de solgte 10 første året ? Og ikke glem at den koster 400 dollar. Ingen konsoll til 400 dollar har solgt så bra noen gang.

 

Med alle de bra spillene ute nå, kommende Halo 3, Forza 2, GTA4 osv, skal det vel mye til at så ikke skjer. Og hvis de også dropper pris, som ikke er umulig, da kommer det nok til å ta ganske bra av.

 

200 dollar core f.eks når Halo 3 og GTA 4 er ute ? Tror det vil friste en god del mer casual gamers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...