tomarild Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei! Driver og skal kjøpe meg ny PC, og vil ha en som kjører alle spill (per dags dato) med beste mulige resultat. Har prøvd meg litt frem og tilbake på forskjellige oppsett hos Komplett. Kan dere hjelpe meg med dette oppsettet? Jeg lurer f.eks på om hovedkortet er bra nok for de andre komponentene, det samme med vifta. Lurer også på om noen har erfaringer med støy fra denne strømforsyningen og kabinettet? Er det noe som kan gjøres annerledes uten at det koster skjorta og går utover kvaliteten? Komplett S775 Core2 Duo Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 Sony DVD-brenner DWG120ABR IDE Retail Creative SB X-Fi XtremeGamer PC Uten OS, White Box PC Support Komplett.no - Komplett sin Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 Essentials CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Royalty Works 8.5 Bundle MS Works 8.5 Norsk Cd medie + Coa Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv, Garanti 3 år - Sende inn XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, Cooler Master Mystique 632, Sort Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2 Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Endret 8. januar 2007 av tomarild Lenke til kommentar
Kristoffer_Aurdal Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Synes du bør vurdere å bytte til CL4 RAM, koster bare 104 kroner mer, også bør du vurdere å droppe norman antivirus da det finnes bedre antivirusprogrammer som er gratis, sånn som AVG free foreksempel. Og er du sikker på at du trenger 900GB me lagringsplass? Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Synes du bør vurdere å bytte til CL4 RAM, koster bare 104 kroner mer, også bør du vurdere å droppe norman antivirus da det finnes bedre antivirusprogrammer som er gratis, sånn som AVG free foreksempel. Og er du sikker på at du trenger 900GB me lagringsplass? 7676002[/snapback] Det er også ønskelig fra min side, men jeg får det ikke opp som tilgjengelig valg for systemet. Hva er den store forskjellen på CL4 og CL5 egentlig? Har også lyst til å droppe Norton, men tror det MÅ være med som standard. Når det gjelder lagringsplass, så har jeg faktisk lyst på ENDA en harddisk. Synes det er ok å dedikert HDD til videoredigering og musikk/filmer. Så kan jeg ha en "bruks-hdd" som den mest brukte. Men ser oppsettet ellers greit ut? Med hovedkort og prosessor? Og hva tror dere om støynivå? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Da ville jeg kjøpt et annet sted. Kan vanskelig tenke meg et mer føkket program enn Norton, og dersom man ikke kunne velge det bort hadde det vært en soleklar dealbreaker for meg. Makan til maseprogram skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Da ville jeg kjøpt et annet sted. Kan vanskelig tenke meg et mer føkket program enn Norton, og dersom man ikke kunne velge det bort hadde det vært en soleklar dealbreaker for meg. Makan til maseprogram skal man lete lenge etter! 7677265[/snapback] Er litt enig i at Norton er svært uønskelig. Klarer meg lenge med f.eks Avast. Men jeg er avhengig av at noen setter sammen PCen for meg, og på de fleste andre områder enn akkurat Norton-greia, så er komplett ok. Hm! Noen flere som har erfaringer med noen av komponentene? Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Da ville jeg kjøpt et annet sted. Kan vanskelig tenke meg et mer føkket program enn Norton, og dersom man ikke kunne velge det bort hadde det vært en soleklar dealbreaker for meg. Makan til maseprogram skal man lete lenge etter! 7677265[/snapback] Er litt enig i at Norton er svært uønskelig. Klarer meg lenge med f.eks Avast. Men jeg er avhengig av at noen setter sammen PCen for meg, og på de fleste andre områder enn akkurat Norton-greia, så er komplett ok. Hm! Noen flere som har erfaringer med noen av komponentene? 7677323[/snapback] Har prøvd meg litt på netshop også. Hvordan ser dette ut? Er den like kraftig som den jeg har lagt ut øverst i tråden? Er usikker på kabinett, strømforsyning og RAM Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Det blir nok denne hvis ingen har motforestillinger Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 Sony DVD-brenner DWG120ABR IDE Retail Creative SB X-Fi XtremeGamer PC Uten OS, White Box PC Support Komplett.no - Komplett sin Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 Essentials CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Royalty Works 8.5 Bundle MS Works 8.5 Norsk Cd medie + Coa Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv, Garanti 3 år - Sende inn XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, Cooler Master Mystique 632, Sort Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis det er Komplett du bestiller fra så skulle det ikke forundre meg om du kan gi beskjed til dem om at du ikke ønsker Norton. Uansett bør du også vurdere f.eks. Netshop. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis det er Komplett du bestiller fra så skulle det ikke forundre meg om du kan gi beskjed til dem om at du ikke ønsker Norton. Uansett bør du også vurdere f.eks. Netshop. 7679060[/snapback] Tror det ordner seg. Norton følger visstnok kun med hvis man bestiller med OS. Det gjør ikke jeg. Har tenkt til å kjøpe Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå