klilleng Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg mener det er STOR forskjell på en vare som står utstilt i en monter, enn en som står i en hylle slik at alle kan ta på den. 7682366[/snapback] Hos alle Spaceworld jeg har vært i står tingene i glass-skap.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 De som står ute i hyller har som regel slitte knapper osv. Kan ikke se for meg at noe som står i et glassmonter har det. Hvis den er slitt så er det jo bare å levere den tibake. 7682366[/snapback] Så lenge han ikke protesterte når han fikk den, kan han ikke komme tilbake senere å si at han angrer. Eller, han kan vel det, men har ikke rett på noe som helst. Lenke til kommentar
r88 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du har ingen rett til å klage whatsoever, og så lenge dette ikke er en MP3-spiller som har stått ute i friluft til allmenn beklåelse, men inne i et glasskap, så er det heller ikke noe jeg synes du burde tenke på. Spilleren er garantert ikke testet/prøvd, så du trenger ikke bekymre deg for den lumske varianten av hjernehinnebetennelse som smitter gjennom ørevoks heller. Forøvrig: Det er typisk at det står 4 stk bak kassa på Spaceworld og henger, skulle tro de hadde betalt for det. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du har ingen rett til å klage whatsoever, og så lenge dette ikke er en MP3-spiller som har stått ute i friluft til allmenn beklåelse, men inne i et glasskap, så er det heller ikke noe jeg synes du burde tenke på. Spilleren er garantert ikke testet/prøvd 7682884[/snapback] Vel, da jeg jobbet i en data- og telebutikk, så åpnet vi daglig glassmonteret for at kunder skulle få plukke på varene - noe jeg også ser mange andre butikker gjør. Vi solgte riktignok alle varene i monteret som demomodeller... Trådstarter: som andre har skrevet tidligere, så burde du jo ha klaget før du forlot butikken, så dette bør du nesten ta på din egen kappe og være litt mer oppmerksom neste gang. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Synes det er rart at de ikke spurte deg om det var greit at du fikk utstillings modellen. Mange butikker har jo ting ståendes ute nettopp for at folk skal så sett og tatt på produktet. Personlig mener jeg at produkter som har vært tatt i bruk, ikke bare tatt ut av esken, er å se på som demovare. Litt av vitsen med å drive en butikk er at folk skal få se på produktene som butikken selger. Men tror at trådstarter max hadde fått 100kr i avslag, tipper et sted mellom 40-75kr. Vet akkurat hvor mye fortjeneste det er på kampanjevarer. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 De som står ute i hyller har som regel slitte knapper osv. Kan ikke se for meg at noe som står i et glassmonter har det. Hvis den er slitt så er det jo bare å levere den tibake. 7682366[/snapback] Så lenge han ikke protesterte når han fikk den, kan han ikke komme tilbake senere å si at han angrer. Eller, han kan vel det, men har ikke rett på noe som helst. 7682532[/snapback] Hvis et produkt han nettopp har kjøpt viser seg å være slitt så har han full rett til å klage og kreve pengene tilbake. Hvis ikke så får de vise bevis på at varen var demobrukt og at han ble fortalt om konsekvensene ved å kjøpe en demobrukt vare. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Er ingen av dere her som er villig til å kommentere at de faktisk prøvde å lure han med å servere noe annet enn det han betalte før? Ellers Et utstillings produkt er IKKE det samme som det i uåpnet pakke. Få noen med deg trådstarter og gå tilbake. Der skal du kreve å snakke med en ansvarlig NOK person og ikke med de selgere der, som personlig oppfatter dem som ofte de opptrer som ingen annen vet bedre en dem. Produkt som du har fått, er sikkert like god, men DU skal ikke betale reklame kostnader for dem. Det er det som er hensikt med å ha det bak glasset. Derfor kan du kreve, enten å få noe som vedelag eller at du skal ha et nytt. Det du har fått de kan legge tilbake bak glasset igjen. Behandlingen du har fått der er uakseptabelt og kritikk verdig. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis et produkt han nettopp har kjøpt viser seg å være slitt så har han full rett til å klage og kreve pengene tilbake. Hvis ikke så får de vise bevis på at varen var demobrukt og at han ble fortalt om konsekvensene ved å kjøpe en demobrukt vare. 7683297[/snapback] Hvor finner du dekning for at han kan angre på kjøpet sitt? Han så at de hentet spilleren fra utstilling, han så at de la den ned i esken, han godtok det og gikk. Skulle han klage, måtte han gjort det før han gikk fra butikken igjen. Når han tok med seg varen og gikk, godtok han faktisk det de gjorde. Nok en gang, når du fysisk handler over disk i butikk, har du ikke noen angrerett. Han visste hva han fikk, han tok det og gikk. Ferdig med saken. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis et produkt han nettopp har kjøpt viser seg å være slitt så har han full rett til å klage og kreve pengene tilbake. Hvis ikke så får de vise bevis på at varen var demobrukt og at han ble fortalt om konsekvensene ved å kjøpe en demobrukt vare. 7683297[/snapback] Hvor finner du dekning for at han kan angre på kjøpet sitt? Han så at de hentet spilleren fra utstilling, han så at de la den ned i esken, han godtok det og gikk. Skulle han klage, måtte han gjort det før han gikk fra butikken igjen. Når han tok med seg varen og gikk, godtok han faktisk det de gjorde. Nok en gang, når du fysisk handler over disk i butikk, har du ikke noen angrerett. Han visste hva han fikk, han tok det og gikk. Ferdig med saken. 7684214[/snapback] Selvsagt har du angrerett hvis du kjøper et slitt produkt! Samma som hvis produktet hadde blitt ødelagt rett etter at han gikk ut av butikken, eller ikke hadde fungert i det hele tatt. Selv om det er utstillingsmodell så skal ikke produktet ha feil eller mangler. Isåfall så skulle han blitt opplyst om det, utifra det jeg leser så ble trådstarter aldri spurt om han ville ha et utstillingsprodukt, han overhørte, og så at det ble lagt ned i esken, men det står ikke noe sted at det han kjøpte var utstillingsprodukt,slik at det er opp til butikken å bevise at han ikke kjøpte noe splitter nytt, men noe brukt. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Selvsagt har du angrerett hvis du kjøper et slitt produkt! Samma som hvis produktet hadde blitt ødelagt rett etter at han gikk ut av butikken, eller ikke hadde fungert i det hele tatt. Selv om det er utstillingsmodell så skal ikke produktet ha feil eller mangler. Isåfall så skulle han blitt opplyst om det, utifra det jeg leser så ble trådstarter aldri spurt om han ville ha et utstillingsprodukt, han overhørte, og så at det ble lagt ned i esken, men det står ikke noe sted at det han kjøpte var utstillingsprodukt,slik at det er opp til butikken å bevise at han ikke kjøpte noe splitter nytt, men noe brukt. 7685136[/snapback] Siden du er så sikker, så kan du vel garantert hoste opp en kilde som viser at du har angrerett ved kjøp over disk. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Her: Reklamasjonsrett Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Hentet på:http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16 Som jeg skrev istad: hvis varen og knappene er slitte når du åpner den er det en mangel, eller kvaliteten for dårlig på produktet. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Men hvor nevner trådstarter noe om mangler eller dårlig kvalitet? "en utstillingsmodel som folk har plukka på og sikkert blitt testet". Kanskje den har blitt testet, men det vet vi jo ikke, så det verste for trådstarter høres ut som at spilleren har fingermerker - noe som neppe kan kalles en mangel eller dårlig kvalitet. Edit: bare så det er sagt, så har jeg forståelse for at trådstarter helst ville hatt et splitter nytt produkt uten evt. fingermerker, men hvorfor tenkte han på det først etter han kom hjem? Endret 9. januar 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Som jeg skrev istad: hvis varen og knappene er slitte når du åpner den er det en mangel, eller kvaliteten for dårlig på produktet. 7685810[/snapback] Det er faktisk ikke en mangel så lenge han var der og godtok det når de ga han en utstillingsmodell. Og når han tok den med seg ut av butikken, så godtok han at varen han fikk med seg var den han ville ha. At han angrer på det i etterkant er ikke reklamasjonsgrunnlag. Reklamasjon kan forøvrig kun gjøres på en vare som er mangelfull med hensyn til produksjonsfeil. Du kan ikke reklamere på en vare fordi den har fingermerker. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ta og les gjennom alle postene jeg har skrevet i denne tråden igjen. Fra post nr 2 og ut så står det "HVIS VAREN ER SLITT". Har aldri sagt noe om at han måtte klage på grunn av fingermerker. forskjell på finger merker og slitt. Hvor mange har ikke fikla på og trykka på f.eks stereoanlegg som står utstilt. Volumhjulene på de pleier å være så jævlig at løse at de vrir seg bare du ser hardt på de. Her sto varen i et glassmonter, og hvis han har stått der hele tiden så har jo han ikke noe å klage på siden varen da er praktisk talt urørt. Men hvis det er tegn etter bruk, så er saken en annen. Dette har jeg også sagt hele tiden. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Da bør du lese trådstarters første innlegg. Hvor nevner han noe om mangler eller slitasje? For meg høres det bare ut som at han ikke er fan av fingermerker (i verste fall), men det burde han som sagt tenkt på før han gikk ut av butikken... Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Nei han skriver ikke noe om mangler eller slitasje i første innlegget. Det er derfor jeg brukte ordet HVIS og ikke NÅR foran slitt. Og hvis det ikke er noe av disse tingene så skjønner jeg heller ikke hva han skal sutre om dette for. Endret 9. januar 2007 av glx-rider Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Da er vi på nett Hadde varen hatt mangler eller slitasje, så burde han selvsagt opplyse om det i tråden, men ettersom han bare nevner fingermerker og "kanskje testet", så synes jeg ikke dette er noe å klage over. Han nevner også "jeg ikke er helt den typen som går rett på" når han blir spurt om hvorfor han ikke tok dette opp med butikken, men jeg synes ikke det er rimelig at butikken skal holdes ansvarlig bare fordi han ikke "tør" å gi beskjed. Bare så det er sagt Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ser det har blitt spurt om før men ikke svart på enda:Var denne utstilt i en glassmonter, eller bare sto den ute slik at alle kunne ta på den? 7681890[/snapback] den var montert i glassvindu, men det hender folk spørr om å få prøve den. har jeg gjort flere ganger med varer i glasshyller. og dessuten så var den prøvd flere ganger. det så jeg på den. da jeg skrudde den på var det til og med lagt til sanger som folk kunne teste ut lyden på spillern også. jeg vil også kommentere det at, etter første 10 min med radio høring, så hang hele spillern seg opp og jeg måtte resette den Endret 9. januar 2007 av janern21 Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Men har den mangler? Er den slitt eller skadet på noen som helst måte? Uansett kommer du ingen vei ved å diskutere saken her, så hvorfor ikke bare ta saken opp med Spaceworld? Kanskje de viser seg fra sin beste side? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå