Gå til innhold

vært på spaceworld i dag-trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

i dag tenkte jeg at jeg skulle skaffe meg en ny mp3 spiller.

spaceworld var da den butikken jeg valgde ut. vet ikke hvorfor, de pleier jo å være dyrest, men av og til har de faktisk noen gode tilbud.

jeg valgde ut spilleren min og gikk bort til kassen og lurte på om jeg kunne få kjøpt den. det var ikke noe problem. jeg var veldig fornøyd og viste at dette var den beste spilleren jeg hadde kjøpt noen gang, like sikkert som at jeg ble 999 kr fattigere. men ut av butikken tittet jeg på esken og la merke til at det var en feil spiller. altså..jeg fikk en spiller som var betydelig dårligere en den jeg betalte for. det var jo egentelig ikke noe problem, alle kan jo gjøre feil. jeg går opp og forklarer hele greia. og de sa de skulle hente den riktige spilleren. det er her det merkelige skjer. ut fra lagret hører jeg han ene rope "vi er tomme for den spilleren" så sier han andre i kassa "ta og hent utstillingsmodellen" jeg bare "huh?"

så gikk han andre og hentet utsillingsmodellen og pakket den inn i esken og gav den til meg. det er her jeg ikke forstår. de spurte meg aldri om det var greit at jeg fikk utstillingsmodellen og de sa det som om det skulle være helt helt normalt.

jeg viste ikk ehelt hva jeg skulle si, de var jo 4 stk i kassa og jeg stod der jo alene. så jeg tok den i mot. men i ettertid så syns jeg det er ganske kjip hele greia. jeg ville jo ha en helt ny spiller.. ikke en utstillingsmodel som folk har plukka på og sikkert blitt testet osv..

hva skal jeg gjøre fornoe..har jeg rett til å klage i deth ele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er normalt å gi rabatter på demovarer. Har jobbet på Bilxtra. Der står spillerne ute til demo og folk får testet de. Hvis vi ikke har flere på lager selger vi demovaren til en redusert pris. Men hvis spilleren ( ditt tilfelle MP3-spiller) har vært bak glass og er ubrukt er det ikke grunn til å gi rabatter.

Lenke til kommentar
Hvorfor krevde du ikke avslag?

 

Jeg trodde standard prosedyre var å få avslag i prisen dersom man får en utstillingsvare?

7675232[/snapback]

fordi jeg ikke er helt den typen som går rett på.. vet for lite om sånt til å tørre det. dessuten var de 4 stk bak kassa og meg alene påden andre siden.

Lenke til kommentar

Dersom spilleren er bak glass er den nok lite/ikke brukt. Det er ofte vanlig praksis å gi noe lavere pris for utstillings modeller. Vet at elkjøp og andre store kjeder pleier å "kjøpe" seg ut av problemet med å gi gratis garanti/forsikring (den som de prøver å pakke på deg uansett).

 

Er litt samme type som deg, liker ikke å mase for mye, men er desverre eneste måten i enkelte tilfeller, det er nemlig ikke alltid at de i butikken tenker på alle faktorer, da kan det være lurt å minne dem på det.

Lenke til kommentar

Jeg ville vel også bedt om et avslag i prisen i dette tilfellet men det er ikke alltid like greit å tenke seg om der og da når man kanskje føler seg litt overkjørt. Men så lenge den ser ubrukt ut så er det vel greit? Men har den riper/fettmerker så ville jeg vel kanskje tatt en tur tilbake, men tror nok ikke du får tilbake mer enn maks 100kr, sikkert 50,-.

 

Og at Spaceworld stinker er jo en kjent sak...

Lenke til kommentar

Hehe.. du skal vel egentlig være fornøyd med at du fikk alt som skulle være i esken. Har vært flere tilfeller hvor Spaceworld har plukket ut ting som er bundlet med i esken for så å selge det til kunden som "ekstra utstyr".

 

Men det er en del butikker som ikke gir avslag selv om det er utstillingsmodeller. Tror ikke akkurat det er noen unormal praksis.

Lenke til kommentar

for min del så burde det være rabatt da mp3 spilleren er tatt ut av esken...

Og selvfølgelig burde mannen i kassa ha spurt først om du ville ha en utstillings spiller...

 

Edit: Skal jeg kjøpe noe, og pakken har vert åpnet, da er varen brukt i mine øyne.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i jernvarebutikker i 7 år før jeg begynte i den jobben jeg har nå og vi pleide alltid å tilby kunden å kjøpe utstillingsmodellen hvis det var den siste vi hadde igjen. Litt avhengig av kunden pleide vi å tilbydiverse prosenter/avslag på varen. Jeg synes det er rart trådstarter ikke ble tilbudt det samme da du kjøpte spilleren.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at du får gjort noe med det nå hvis du ikke protesterte når du så han pakket ned utstillingsmodellen.

Det er helt klart at du burde fått spørsmålet om du ville ha den; det er ikke alle som ønsker utstilligsmodeller.

Når det gjelder avslag er nok det vanskelig på mp3-spillere og sånt da de selges utrolig rimelig allerede, men det skader jo ikke å spørre.

Lenke til kommentar

Du burde nok protestert der og da. Men, det krever litt "guts", og mange orker nok ikke gjøre det.

 

Jeg ville ikke funnet meg i å få utstillingsmodellen - jeg kjøper ikke utstillingsmodeller av prinsipp. :p Jeg synes også det var frekt å ikke spørre deg om du faktisk ville ha utstillingsmodellen!

 

Det greieste er å la være å handle der mer, og fortelle andre om din dårlige opplevelse. Forbrukermakt.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke funnet meg i å få utstillingsmodellen - jeg kjøper ikke utstillingsmodeller av prinsipp. 

 

ikke jeg heller. har tross alt jobbet i butikk selv så jeg vet hva de (kan) har gjennomgått.

 

har jobbet i posten også så er påpasselig med å pakke/forsterke forsendinger slik at de tåler å frakten

Lenke til kommentar
Ser det har blitt spurt om før men ikke svart på enda:

Var denne utstilt i en glassmonter, eller bare sto den ute slik at alle kunne ta på den?

7681890[/snapback]

Hvilken relevans har det?

 

Saken er at det var særdeles uprofft å ikke spørre om han var interessert i utstillingsmodellen først. Kunden føler seg overkjørt -> negativ handleopplevelse. Uansett om den var "god som ny" eller ikke.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det relevant.

 

 

Jeg mener det er STOR forskjell på en vare som står utstilt i en monter, enn en som står i en hylle slik at alle kan ta på den.

 

De som står ute i hyller har som regel slitte knapper osv. Kan ikke se for meg at noe som står i et glassmonter har det. Hvis den er slitt så er det jo bare å levere den tibake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...