Gå til innhold

Trenger nytt hotell til min php side

Anbefalte innlegg

Siden min er laget i php/mysql. Ikke noe store greier egentlig, og stort sett til privat/begrenset bruk.

Jeg har siden hos surftown, og jeg føler de ikke passer mitt behov lenger.

Jeg vil gjerne bruke php5, og mysql5 ... helst siste versjon, og gjerne et hotel som gir deg mulighet til å gå over til nyere/siste versjon ofte. Jeg utvikler meg, og vil ikke bli begrenset av et hotell liksom. Er alltid noe kult i de siste versjonene som er kult å kunne prøve ut. Greit at det er sikrere med php4, men det er jo så knotete å forholde seg til i lengden, spesielt når det er for min egen hobby sin del. Er jo ikke interessert i å bytte hotell i hytt og pine.

Skulle også likt å kunne hatt mulighet for å la php create/edit/delete filer og kataloger. Mulig det kan gjøres hos surftown, men har ikke funnet ut av det enda, og jeg tviler egentlig.

epost med antispam/virus er kult. fri trafikk så jeg slipper å bekymre meg for det hvis det plutselig skulle ta av(skjer neppe, for så kule sider lager jeg ikke). Trenger ikke så mye plass i grunn, verken til epost eller web.

Helst ikke koste for mye, er tross alt til hobbybruk.

tja ... det er vel det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut domeneshop. Der får du PHP5 og MySQL5, perl, python, ruby, SSL, shell-tilgang, epostvask, masse plass, fri trafikk, osv. Lave priser også.

Hos dem kan også PHP-scriptene lage og endre filer uten at du trenger å gjøre noe først, siden de bruker noe som gjør at webserveren kjører som din egen bruker. Hos en del andre er det gjerne litt mas å sette rettigheter på filer og mapper for at webserver-brukeren skal få skrivetilgang.

Det er forøvrig ingen webhotel som tilbyr de aller nyeste versjonene av ting, siden det er mer ustabilt og usikkert...

Lenke til kommentar

Jeg så at de hadde php5, men vet ikke om det var 5,1 eller 5,2 ...

Joa, skjønner at de ikke kjører det nyeste. Men de må jo henge litt med, og ikke henge så fryktelig etter. Opensource er jo ikke som MS som lager en "asp" server som holder seg i lengre tid .... bobb bobb ... men det er mye mer endringer i php enn .net miljøet syns eg.

eneste jeg stussa på var at domeneshop er ca 4ganger dyrere enn det jeg har(hvis jeg ser på den 39kr mnd). Men det er vel det man må betale kanskje

Lenke til kommentar

Er PHP 5.2, se http://www.domeneshop.no/faq.cgi?id=93&search=versjon

35 kr i måneden er ikke ille, når du får alt det der. Du har feks www.web10.nu og www.one.com til 10 kr måneden, men de tar også betalt for opprettelse, og de oppgir jo ikke engang på sidene hvilke versjoner de kjører. Ones priser er dessuten uten moms.

Så ja, du kan få noe billigere, men jeg kan hvertfall bekrefte at domeneshop er et godt valg :)

Du kan til og med redigere hele php.ini-fila for din konto som du vil, og det er et stort pluss for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...