Gå til innhold

hvilket program spiller du av filmene og musikken?

tfw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til musikk så er det winamp. Har brukt det så lenge jeg husker. Har prøvd en masse forskjellige programmer men det var ingen jeg likte egentlig. Følte winamp var enklest for mitt bruk.

Til film så er det VLC og mediaplayer som blir brukt. VLC spiser jo nesten alt mulig og mediaplayer blir brukt til DVD. Bruker også winamp i noen tilfeller. Er ikek så viktig hvilket program egentlig bare filmen blir avspilt :)

Lenke til kommentar

Bruker WinAmp når jeg skal spille av musikk.

Har all musikken i én mappe, så jeg bruker som regel WinAmp til å spille av hele mappen (Shift+L), så om det er en spesifikk sang jeg leter etter, trykker jeg "J" og så kan jeg skriver jeg inn en del av artistnavnet eller sangtittelen, og alt som inneholder de bokstavkombinasjonene vil dukke opp i en kjekk liten liste.

F.eks: Jeg skriver inn "The Trooper" og får da opp:

Iron Maiden - The Trooper

og

Children of Bodom - The Trooper (Iron Maiden cover)

Utrolig hendig om man skal se om man har flere versjoner av èn sang.

Det finnes også en hel del plug-ins/addons for programmet. Man kan f.eks få en annen EQ så man kan få dypere bass om man vil ha det. Undertegnede har bare én addon selv, og det er den som gjør at man kan se hvilken sang man spiller av i MSN.

Jeg burde vel kanskje prøve ut andre avspillingsprogrammer, og se om det er noe nytt jeg har bruk for, men er så fornøyd med WinAmp at jeg ikke gidder, egentlig.

Jeg bruker old-skool skinnet til WinAmp, og det kan være litt vanskelig å finne frem i om man er ny med programmet. Anbefaler egentlig alle å bruke det nye moderne og heller lære seg hurtigtaster.

For video bruker jeg VLC av den enkle grunn at en kompis av meg sa det var bra.

Har så langt spilt av alt jeg har prøvd og er fornøyd med det. I tillegg er det veldig brukervennlig. Eneste jeg savner er at videobildet er større når programmet er maksimert, uten å være i fullskjerm-modus.

KristianG ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...