pregra Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er ganske grønn når det gjelder websider og sliter derfor litt med plasseringen av banneren jeg skal ha på siden. Den blir altfor stor i forhold til plassen den skal være. Hvordan fikser jeg dette? Som sagt, jeg er nesten helt grønn. Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 spørs om det er CSS eller HTML. Men width="ant pixler" height="ant pixler" inni bannertagen /Jan Tore Lenke til kommentar
pregra Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Det er CSS. Bruker et sheet som en kompis av meg har brukt (han har mye mer peil enn meg). Kodene ser slik ut: /* standard elements */ * { margin: 0; padding: 0; } a { color: #963; } a:hover { color: #C60; } input { color: #555; font: normal 1.1em "Lucida Sans Unicode",sans-serif; } p,cite,code,ul { font-size: 1.2em; padding-bottom: 1.2em; } h1 { font-size: 1.4em; margin-bottom: 4px; } code { background: #FFE; border: 1px solid #EED; border-left: 6px solid #938262; color: #554; display: block; font: normal 1.1em "Lucida Sans Unicode",serif; margin-bottom: 12px; padding: 8px 10px; white-space: pre; } h1,h2,h3 { color: #654; padding-top: 6px; } /* misc */ /* structure */ /* header */ .header { background: url(img/bil.png); no-repeat; } /* title */ .title { background: url(img/bil.png); no-repeat; } .title h1 { text-align:center; color: #E4DBCF; font: normal 150% "Lucida Sans Unicode","Trebuchet MS",sans-serif; } /* navigation */ .navigation { background: #655A46 url(img/bg.jpg); } .navigation a { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size: 70%; color: #E4DBCF; text-decoration: none; padding: 3px 4px; margin-right: 10px; line-height: 25px; } .navigation h1 { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:110%; text-align:left; color:white ; } .navigation h3 { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:80%; text-align:left; color:white ; } .navigation a:hover { background: #CEBDA1; color: #420; } /* main */ .main { clear: both; padding: 0 10px 12px 28px; } /* content */ .content {padding: 10px 40px} .content h2 { font-size:110%; line-height: 30px;} .content h3 { font-size:90%; line-height:20px;} .content div {position: static; right: 1px; top: 10px } .content p { font-size: 80%; } .bildetekst p {line-height:4px} .content ul { font-size: 80%} /*pcforslag*/ .pcforslag { padding: 1px 1px; } .pcforslag p { font-size: 70%; } .pcforslag th { text-align: left; vertical-align: top } .flytt div { position: static; left: 100px; top 10px} /* footer */ .footer { background: #958463 url(img/bgfooter.jpg) repeat-x; color: #FED; font-size: 80%; line-height: 30px; margin: 0 auto; text-align: center; } .footer a { color: #FFD; text-decoration: none; } .footer a:hover { color: #FFF; text-decoration: underline; } .linkavstand{margin-bottom: -10px;} .bilder{;margin-bottom: px;} .fargebakgrunn{background-color: #D6EEFA} Banneren er for øvrig 850x150 piksler. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 .header { background: url(img/bil.png); no-repeat; width: height: } Det beste vil uansett være å skalere det i et bilderedigeringsprogram. Lenke til kommentar
pregra Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hm... det funka ikke Svinat. Noen andre som har noen forslag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du må jo sette høyden og bredden selv der da! /Jan tore Lenke til kommentar
pregra Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg skjønner det, men det funka ikke! Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hva heter banneret? Lurer på om det kan være en av disse to? .title { background: url(img/bil.png) no-repeat; width: ; height: ; } .navigation { background: #655A46 url(img/bg.jpg) no-repeat; width: ; height: ; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå