raidernor Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) heisann folkens, jeg har bestillt oppgradering av min linje fra adsl til fiber, har nå 6000/900 linje på en westell router, når oppgraderingen skjer så får jeg 4mbit/4mbit, og mener da at jeg må ha meg en ny router, min isp henviste meg til butikken over gata som tar seg av det hardware messige for dem, for å skaffe meg en router, når jeg så kommer dit så sier han fyrn der at de routerne dem har ikke er bra nok for mitt linjevalg (butikken heter elkjeden, en underbutikk av expert) jeg spør så hvis jeg kjøper en router nå som passer til min nåværende linje om jeg da kan bytte når jeg evt får den nye linja, det kan jeg ikke, han sjekket med sine leverandører for å se om noen av dem kunne levere en router som var bra nok (det dem hadde var 10/100mbit routere, det jeg trengte ifølge butikken var en 10/100/1000router?!?!) Jeg har sjekket selv med komplett og mpx, ingen av dem fører sånne routers og begynner da å lure om fyrn i butikken bare foret meg med bullshit eller ikke **edit** når jeg får den såkaldte fiberlinja så blir det overgang fra fiber til ethernet for å ha en kommunikasjon mellom nettet og router/pc **edit** på forhånd takk for all hjelp Endret 8. januar 2007 av raidernor Lenke til kommentar
hiper Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 husk du får et modem/router av din isp! sjekk med isp om du får ny router med de. du får uansett et modem pga oversette fibersignalene til ethernet. en helt vanlig billig router er kraftig nokk til og takle en linje 4mb/4mb! Lenke til kommentar
raidernor Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 husk du får et modem/router av din isp! sjekk med isp om du får ny router med de. du får uansett et modem pga oversette fibersignalene til ethernet. en helt vanlig billig router er kraftig nokk til og takle en linje 4mb/4mb! 7674179[/snapback] jeg spurte min isp hva jeg skulle gjøre ang router, å dem sier: når det gjelder routere o.l så må du henvende deg til elkjeden, vi har ikke sånt liggende".. for å oversette signalene fra fiber til ethernet så skulle isp bestille en overgang sa han jeg pratet med hos isp Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 det er nok lyse deter snakk om her, du får fiber box av lyse, så kjøper du en wrt54gL og oppgrader den med dd-wrt.com så funker den greit opp til 20/10mbit . Lenke til kommentar
hiper Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 ranvik: den vil fungere greit uten og oppgradere firmware også Lenke til kommentar
raidernor Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 det er nok lyse deter snakk om her, du får fiber box av lyse, så kjøper du en wrt54gL og oppgrader den med dd-wrt.com så funker den greit opp til 20/10mbit . 7675415[/snapback] er ikke lyse det er snakk om desverre.. burde kanskje ha skrevet det i den første posten... det er en liten lokal internettlevereandør ved navn infonett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå