Gå til innhold

Hvor stor forskjell er det på de ulike 6400 minne?

DarkSlayer

Anbefalte innlegg

Prøver å sette sammen et AM2 X2 SLI system. Blir vel et Asus Deluxe nforce 590 HK tipper jeg, med mindre det finnes noe meget bedre.

Jeg skal ha 2GB minne, overklokking er uinteressangt. Spiller litt og driver av og til med kompilering og andre ting som benytter mye minne.

Hva er da "opplevd forskjell" på minne av de ulike prisklassene på DDR2 6400? Blir systemet mer responsivt med raske timings? Eller er forskjellen så marginal at jeg kunne ha valgt 5400 minne uten å oppleve den helt store forskjellen?

Har tenkt å sette sammen et orntli system, uten å svi av mer penger enn høgst nødvendig. Så jeg ønsker ikke å ha for mange punkt jeg ønsker å oppgradere innen kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du gå for et AMD X2 oppsett? per i dag er Intel overlegen på ytelse/pris i forhold til AMD. AMD har dog satt ned prisene veldig, så de matcher nesten Intel, men skal du ha prosessor til over 2000 kr, så er uansett Intel veien å gå.

Hva er budsjettet ditt?

Uansett, jeg ville anbefalt deg et Intel Core 2 Duo oppsett.

Et forslag:

Intel Core 2 Duo E6600

et hovedkort som støtter SLI ( Nforce 680i SLI er det aller beste, men nForce 650i SLI er også bra)

2 Gb minne (PC6400 ja, for eksempel de OCZ brikkene som NetShop har på tilbud, de er gode og billige i forhold til ytelsen

to valgfrie SLI skjermkort.

Med det oppsettet, vil du få god ytelse.

Lenke til kommentar

blir nok cpu til 1500 tipper jeg. holder i lange baner for min del. Det viste jo siste cpu test hos hw også.

nforce 680 ... de er dyre, og jeg vet ikke hvor stor forskjellen er på den i forhold til 590. fant lite info.

Eneste grunn jeg har til å velge am2 er av vane, og fordi jeg har bedre kjennskap til amd platformer enn intel sine. Jeg ser jo at intel har bedre prosessorer enn amd, men jeg bryr meg ikke så mye om 5% forskjell egentlig. Er liksom ikke siste fight simmen eg har tenkt å kjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...