vestlia Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei! Lurte på om noen visste om det går ann og oppgradere min bærbare data, en HP Compaq nc 6120 notebook. Den begynner å bli utdatert, og det hadde vært bra med nye komponenter som minne. Noen som vet hvilket minne som passer? Har 512 og har lyst på 1024. Har også veldig lyst til å spille Heroes 5, men det krever et bedre skjermkort. Så går det ann å oppgradere skjermkortet på denne bærbare pcen? Er sikkert noen usansynnlige dumme spørsmål, men fint om noen kunne hjulpet en noob som meg Lenke til kommentar
joschram Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei! Lurte på om noen visste om det går ann og oppgradere min bærbare data, en HP Compaq nc 6120 notebook. Den begynner å bli utdatert, og det hadde vært bra med nye komponenter som minne. Noen som vet hvilket minne som passer? Har 512 og har lyst på 1024. Har også veldig lyst til å spille Heroes 5, men det krever et bedre skjermkort. Så går det ann å oppgradere skjermkortet på denne bærbare pcen? Er sikkert noen usansynnlige dumme spørsmål, men fint om noen kunne hjulpet en noob som meg 7673774[/snapback] Skjermkort går nok ikke å oppgradere. Minne derimot er lett å oppgradere. Skru opp firkantet lokk som har 1 skrue under maskinen. Der ser du om du har ledig minneplass. Hvis plassen er opptatt må du ta ut brikken som er der og kjøpe ny. Minne: Komplett.no minne for HP NC6120 Endret 8. januar 2007 av joschram Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hei! Lurte på om noen visste om det går ann og oppgradere min bærbare data, en HP Compaq nc 6120 notebook. Den begynner å bli utdatert, og det hadde vært bra med nye komponenter som minne. Noen som vet hvilket minne som passer? Har 512 og har lyst på 1024. Har også veldig lyst til å spille Heroes 5, men det krever et bedre skjermkort. Så går det ann å oppgradere skjermkortet på denne bærbare pcen? Er sikkert noen usansynnlige dumme spørsmål, men fint om noen kunne hjulpet en noob som meg 7673774[/snapback] Skjermkort går nok ikke å oppgradere. Minne derimot er lett å oppgradere. Skru opp firkantet lokk som har 1 skrue under maskinen. Der ser du om du har ledig minneplass. Hvis plassen er opptatt må du ta ut brikken som er der og kjøpe ny. Minne: Komplett.no minne for HP NC6120 7674501[/snapback] Ok. Tusen takk for hjelpen. Regner vel med at det ikke kan skiftes prosessor heller da... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei! Lurte på om noen visste om det går ann og oppgradere min bærbare data, en HP Compaq nc 6120 notebook. Den begynner å bli utdatert, og det hadde vært bra med nye komponenter som minne. Noen som vet hvilket minne som passer? Har 512 og har lyst på 1024. Har også veldig lyst til å spille Heroes 5, men det krever et bedre skjermkort. Så går det ann å oppgradere skjermkortet på denne bærbare pcen? Er sikkert noen usansynnlige dumme spørsmål, men fint om noen kunne hjulpet en noob som meg 7673774[/snapback] Skjermkort går nok ikke å oppgradere. Minne derimot er lett å oppgradere. Skru opp firkantet lokk som har 1 skrue under maskinen. Der ser du om du har ledig minneplass. Hvis plassen er opptatt må du ta ut brikken som er der og kjøpe ny. Minne: Komplett.no minne for HP NC6120 7674501[/snapback] Ok. Tusen takk for hjelpen. Regner vel med at det ikke kan skiftes prosessor heller da... 7676906[/snapback] Prosessor kan byttes "oppgraderes" på de fleste bærbare... Lenke til kommentar
ederkoppen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har tenkt på det samme, har det noe for seg å bytte prossesor? Vil det ha noe å si for Windows Vista? jeg har i dag en P M710 1,4 prosseor i min HP Zt3420EA. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har tenkt på det samme, har det noe for seg å bytte prossesor? Vil det ha noe å si for Windows Vista? jeg har i dag en P M710 1,4 prosseor i min HP Zt3420EA. 7679813[/snapback] Bedre prosessor betyr selvfølgelig bedre ytelse, men ettersom du sitter på en Banias-prosessor er det begrenset hva du har å velge mellom av oppgraderingsmuligheter... Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Har tenkt på det samme, har det noe for seg å bytte prossesor? Vil det ha noe å si for Windows Vista? jeg har i dag en P M710 1,4 prosseor i min HP Zt3420EA. 7679813[/snapback] Bedre prosessor betyr selvfølgelig bedre ytelse, men ettersom du sitter på en Banias-prosessor er det begrenset hva du har å velge mellom av oppgraderingsmuligheter... 7680062[/snapback] Noen som vet om jeg kan oppgradere prosessor på min nc6120? Isåfal hvilken prosessor trenger jeg og hvordan gjør man det? Eller kan jeg installere vista med Intel Pentium M 1.8GHz prosessor og 1500mb RAM og 129mb dedikert skjermkort? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 specsene dine bør holde til vista, men ble ikke nc6120 levert med Intel GMA900 skjermkort? Lenke til kommentar
joschram Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Med de specsene du har ville jeg personlig ikke giddet å bruke 2-3000 tusen for å få en prosessor som ligger 3-400Mhz høyere i hastighet. Da vil det heller lønne seg å selge den du har og kjøpe ny maskin med bedre skjermkort og tokjerneprosessor. Stemmer at den er med Intel GMA900 og minnet er ikke dedikert. Endret 9. januar 2007 av joschram Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Nei, minnet er integrert. Sorry Men tror ikke jeg invistrer i ny ps pga det er endel tusenlapper i prisforskjell. Men oppgradert RAM og eventuelt en prosessor( vet ikke hva som passer), kan gjøre at jeg kan kjøre Vista? Hvordan setter en i ny prosessor? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 er ikke så vanskelig å bytte, men vil ikke anbefale å kjøpe en dyr prosessor til en pc som bare har GMA900 (et integrert skjermkort som er betydelig dårligere enn GMA950), og det er vel heller tvilsomt at GMA900 takler vista. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Her er link til et program fra Microsoft som sjekker om maskinen din er klar for Vista: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx Jeg har selv hatt en NX6110 som er basert på samme chassis. Har en service-guide hvor det står hvordan man bytter CPU med bilder. Ser ut som det er ganske lett. Ifølge denne guiden er max cpu du kan bruke på 2,13GHz Men som sagt tidligere vil du ikke merke så veldig stor forskjell ved å bare oppgradere noen få hundre Mhz. HPCompaq_nx6110nc6110nx6120nc6120_MSGuide.pdf Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Her er link til et program fra Microsoft som sjekker om maskinen din er klar for Vista: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx Jeg har selv hatt en NX6110 som er basert på samme chassis. Har en service-guide hvor det står hvordan man bytter CPU med bilder. Ser ut som det er ganske lett. Ifølge denne guiden er max cpu du kan bruke på 2,13GHz Men som sagt tidligere vil du ikke merke så veldig stor forskjell ved å bare oppgradere noen få hundre Mhz. 7686010[/snapback] Ok. Takker for alle svar. Kjørte forresten testen, og RAM en skal jeg oppgradere, og resten gikke egentlig greit, untatt: Your current video card will not support the Windows Aero™ user experience. Contact your computer manufacturer or retailer to see if an upgrade is available. Dette vil da si at jeg ikke kan utnytte vista helt ut, og det kan jo ikke oppgraderes grafikk kort! Endret 10. januar 2007 av vestlia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå