wacco Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei og hopp. Nå har jeg endelig tjent meg bittelittegrann penger, slik at jeg kan bli kvitt den irritasjonsbomben av en Komplett-PC jeg nå har hatt i 2 år. Maken til styr. Uansett, jeg har sett meg ut denne her maskinen. Jeg skriver, enkoder video (xvid, h264) og ser video - ikke noe annet. Regner med at denne duger mer enn bra, da AMD 3000+ var mer enn nok forrige gang. Uansett, så lurer jeg på om noen vet om PC-en jeg linket til støyer mye? Dette er ganske viktig for meg (slik at maskinen kan stå på om natta uten å plage noen). Dessuten lurer jeg på om garantien blir brutt dersom jeg åpner maskinen for å koble til e harddisk eller to jeg har på lager? Lenke til kommentar
Yuiop Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tror nok den støyer en del, da billige PC`er gjerne sparer inne på akuratt slike områder. Annbefaler deg å bygge selv. Om du legger 6-7.000 i en ny PC, så vil det være et gigantisk hopp ytelsesmessig. Lenke til kommentar
wacco Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Edit: Ellers er jeg åpen for forlag på ferdigbygde, støysvake PC-er til rundt 5000. Skjerm har jeg fra før. Endret 8. januar 2007 av wacco Lenke til kommentar
coban Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei og hopp. Nå har jeg endelig tjent meg bittelittegrann penger, slik at jeg kan bli kvitt den irritasjonsbomben av en Komplett-PC jeg nå har hatt i 2 år. Maken til styr. Uansett, jeg har sett meg ut denne her maskinen. Jeg skriver, enkoder video (xvid, h264) og ser video - ikke noe annet. Regner med at denne duger mer enn bra, da AMD 3000+ var mer enn nok forrige gang. Uansett, så lurer jeg på om noen vet om PC-en jeg linket til støyer mye? Dette er ganske viktig for meg (slik at maskinen kan stå på om natta uten å plage noen). Dessuten lurer jeg på om garantien blir brutt dersom jeg åpner maskinen for å koble til e harddisk eller to jeg har på lager? 7673362[/snapback] De store leverandørene bruker gjerne en 80mm vifte istedet for normalen som er 50mm? Korriger meg hvis jeg tar feil - men årsaken er nettop at de kan kjøre på lavere turtall, noe som igjen fører til lavere støy. Jeg foreslår at du drar til nærmeste butikk og hører/ser på den. Lenke til kommentar
Yuiop Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vil nok si at 80mm er normalen, men 120mm er jo nesten en nødvendighet nå om dagen. Har en to PC`er i huset kjøpt hos Lefdal, begge to støyer _langt_ over normalen og leveres kun med en kabinett-vifte og en støvsuger av en CPU-vifte. Kabinettets utforming og støynivå er helt forferdelig på begge, og med en jetmotor av en PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå