henrikmain Skrevet 18. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2003 Bra emne, mann Visste dere forresten at black-metal scenen i Norge er stor i både kvalitet og kvantitet? Norsk black metal er.. konge. Jepp. Mine (norske) favoritt-band: 1349, Aeternus, Arcturus, Aura Noir, BORKNAGAR , Blood Red Throne, Cadaver Inc., Carpathain Forest, Darkthrone, Dimmu Borgir Dismal Euphony, Dødheimsgard, Einherjer, Emperor, Enslaved, Forlorn Gehenna, Immortal, Kampfar, Limbonic Art, Mayhem, Myrkskog Old Man's Child, Ragnarok, Satyricon, Susperia, Tartaros, Tidfall Tristania, Taake, Ulver, Ulvhedin, Windir, Zyklon Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 18. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2003 Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Otep, Rammstein, Nightwish og Spineshank for å nevne noen få.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 Månedens favoritt metallskive: OSI "Office of Strategic Influence" OSI består av folk fra: Chroma Key, Fates Warning, Dream Theater, Cynic, Gordian Knot og Porcupine Tree. (Kan med rette kalles ei supergruppe) Musikken er en blanding mellom pop og prog-metall med masse samples. Melankolsk/småfjern synging og litt Pink Floyd/Brian Eno aktig elektronisk feeling. Huff, høres litt teit ut, men det er vanskelig å beskrive noe så infernalsk bra. På denne skiva stemmer alt, rytmeseksjonen er helt syk bra. Anbefales for de som liker stor spennvidde i musikken, her er alt fra det mest harde/ suggerende til det rent sakrale. Dette er ei skive som bare vokser og vokser... Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 Månedens favoritt metallskive: OSI "Office of Strategic Influence" OSI består av folk fra: Chroma Key, Fates Warning, Dream Theater, Cynic, Gordian Knot og Porcupine Tree. (Kan med rette kalles ei supergruppe) Musikken er en blanding mellom pop og prog-metall med masse samples. Melankolsk/småfjern synging og litt Pink Floyd/Brian Eno aktig elektronisk feeling. Huff, høres litt teit ut, men det er vanskelig å beskrive noe så infernalsk bra. På denne skiva stemmer alt, rytmeseksjonen er helt syk bra. Anbefales for de som liker stor spennvidde i musikken, her er alt fra det mest harde/ suggerende til det rent sakrale. Dette er ei skive som bare vokser og vokser... a propos Brian Eno: Vanligvis er vel Eno noe av det fjerneste man kommer metal Tror han selv sa en gang at ambient har fellestrekk med metal på den måten at man "møter en vegg av lyd"... Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 (endret) det var da som bare da.... hmmm Endret 22. april 2006 av daggerfall Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Hmm. Jeg ser folk nevner ikke bare metal band her, men også endel hardcore, og noe goth-inspirert rock opera (nightwish)... Hva hardcore angår, så har jeg en ting å si; Hardcore er IKKE Metal! Når det gjelder metal hører jeg på mange band. Av genre hovedsaklig death metal, doom metal og gothic metal. Men av musikk generellt hører jeg mye mer på gothic rock og darkwave enn metal. Lenke til kommentar
Tyrael Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Mine faviss er: Nightwish Rhapsody Children of Bodom Luca Turilli SOAD Lenke til kommentar
TRS Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Mine favoritter er: INGEN METAL BAND I DET HELETATT faktum er at metal suger, og det samme går for artistene... Det der er vel en smakssak? Hvis du ikke kan komme med en kommentar om HVORFOR, så kan du vel bare ignorere hele posten? (dette var fint sagt for HOLDE KJEFT ) Lenke til kommentar
TRS Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 til tema, må si at jeg har ikke fått lest alle postene (sitter på skolen) men har noen nevnt Einherjer ?? (haugesund/karmøy eller noe omegne band) kjempe bra så må jeg konstatere at jeg er haugesunder da utenom Einherjer så liker jeg, Hammerfall (er ikke helt sikker på om dette er metal eller rock, men iallefall bra), Manowar, Nightwish, Windir, Metallica og en del andre har foresten fått mangen tips selv som jeg skal sjekke ut senere Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Nightwish er helt digg... men vet ikke helt om de passer 100% under topic.. Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 (endret) Det var da som bare da... står ikke inne for smaken min edn gang nei! Endret 22. april 2006 av daggerfall Lenke til kommentar
umy Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 judas priest nightwish metallica iron maden hammerfall black sabbath ozzy dimmu borgir Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Mine favoritter er: INGEN METAL BAND I DET HELETATT faktum er at metal suger, og det samme går for artistene... Metal Suger Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Up the Irons. Kaster meg på lasten med en ganske laaaaang liste. Arcturus Artension Ayreon (Må sjekkes ut av prog/symfo rock/metal fans) Dimmu Borgir Dio Dream Theater Fates Warning Iron Maiden Hammerfall Kamelot Liquid Tension Experiment Manowar Mayadome Meshugga Metallica (gammel helt opp til black album) Nightwish Old Man's Child Pagans Mind Shadow Gallery Spiral Architect Star One Symphony X Therion Tritonus Vanden plas Og seffers en hel drøss med ban jeg sikkert har glemt å nevne. *ler* Metal rulez!!!!! Hører seffers på mye annet også da, men metal er mitt hjerte og sjel [/url] Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Tool, ok, muse, incubus, nin! sistnevnte er kanskje ikke så veldig metal, men broken EP var litt tungt Lenke til kommentar
Bigfesk Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Manowar selvfølgelig, finnes ikke noe bedre band!! Har hørt på dem siden jeg var 7 (er 15 nå) Lenke til kommentar
Metz Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Noen som kanskje henger på grensen til metal, but here goes: System of a Down Deftones In Flames Dimmu Borgir Atreyu CKY Fin tråd forresten Edit: for ikke å glemme lovemetal, HIM ! Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Mine favoritter er: INGEN METAL BAND I DET HELETATT faktum er at metal suger, og det samme går for artistene... Metal Suger KJÆRRINGER!! .....(kanskje t.o.m. bøger) :D Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har blitt frelst ettewr jeg hørte Metallica jeg, før hørte jeg på det "alle andre hørte" men nå er det gammal rock som river syns nå jeg, sånn som Metallica og acdc Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 "Alle andre" hører jo på Metallica! Personlige favoritter: [*]In Flames [*]Rage Against the Machine [*]Satyricon [*]Darkthrone [*]Slipknot [*]Dimmu Borgir (mye bra, mye dårlig) [*]Marilyn Manson [*]Nightwish [*]Iron Maiden [*]Tool [*]Turboneger [*]Sepultura [*]Windir [*]Vintersorg [*]Venom [*]Ulver +++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg