Steinvakt Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tar med favorittalbum også, siden jeg har god fritid ikveld :!: Susperia - Unlimited Mastodon - Call Of The Mastodon (går litt fram og tilbake egenklig..) Tool - Lateralus Isis - Panopticon Megadeth - Countdown To Extinction Dream Theater - Awake Stonegard - Arrows Slayer - Regin In Blood Iron Maiden - Killers Insense - Soothing Torture Cephalic Carnage - Anomalities Down - Nola El Caco - Solid Rest Sepultura - Chaos A.D. Burst - Origo Lenke til kommentar
sissel- Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 glemte el caco!! men det er mest pga personene i bandet er noen kjempe folk Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Heh! Det er vel over 15 år siden jeg hoppet av metalscenen, men de fleste bandene som nevnes her finnes jo i platesamlingen min fra den tiden... Hvor gamle er f.eks Dave Mustaine og Tom Araya nå? Har litt vanskelig for å se for meg en gråhåret gubbe på rundt 50 fremføre "Angle of Death" eller "Holy Wars"... Lenke til kommentar
Imperfect Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Heh! Det er vel over 15 år siden jeg hoppet av metalscenen, men de fleste bandene som nevnes her finnes jo i platesamlingen min fra den tiden... Hvor gamle er f.eks Dave Mustaine og Tom Araya nå? Har litt vanskelig for å se for meg en gråhåret gubbe på rundt 50 fremføre "Angle of Death" eller "Holy Wars"... 9291558[/snapback] Dave Mustaine er vel rundt 45, og jeg tror Tom Araya ble 46 i juni. Tror kanskje sanger som "Hangar 18", med sine rundt 11 gitarsoloer muligens er litt mer krevende å fremføre nå en for 16-17 år siden ja Endret 16. august 2007 av Imperfect Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Dave Mustaine er som en god vin, blir bedre med årene. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Tom Araya har aldri sett bedre ut Lenke til kommentar
Imperfect Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Men så har vi band som Iron Maiden da, som presterte å levere sitt beste album på 18 år når de ga ut "A Matter of Life and Death" i 2006. Nå var "Dance of Death" og "Brave New World" riktignok 2 svært bra gjennomførte album, men det siste fra Harris og kompani slo alt jeg hadde hørt fra bandet siden "Seventh Son of a Seventh Son" fra 1988 Galloppen er kanskje mer en marsj, men sangstruktur, lyrikk og vokaler er fortsatt i toppklasse... mener iallfall jeg Kanskje stemmer det i enkelte tilfeller å si at "forandring fryder", mens i andre så er det heller det motsatte. Uansett så kan man si at alder ikke alltid er en hindring Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 På en helt klar førsteplass vil jeg plassere Killswitch Engage. Videre vil jeg trekke med meg All That Remains (bare platen The Fall Of Ideals). Og Children Of Bodom er heller ikke å glemme. Killswitch Engage er vel likevel det jeg hører mest på hele tiden. Hører gjerne en sang, eller to av Dimmu Borgir en gang i blant også, men dette er ikke en fast favoritt. Lenke til kommentar
Vredesbyrd Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Black Sabbath Dimmu Borgir Cradle of Filth Disse tror jeg er mine favoritter Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Immortal Mayhem Emperor DarkThrone Cradle of Filth Anaal Nathrakh Dimmu Borgir Dissection 1349 Illnath GoatWhore Naglfar Antartica Capatin Forrest(Husker ikke hvordan det skrives ) Finntroll Gorgoroth( Husker heller ikke hvordan det skrives ) Det jeg hører på nå for tiden. Lenke til kommentar
moy666 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 ImmortalMayhem Emperor DarkThrone Cradle of Filth Anaal Nathrakh Dimmu Borgir Dissection 1349 Illnath GoatWhore Naglfar Antartica Capatin Forrest(Husker ikke hvordan det skrives ) Finntroll Gorgoroth( Husker heller ikke hvordan det skrives ) Det jeg hører på nå for tiden. 9301887[/snapback] fine fine musikken:D men du har glømt windir og einherjer Lenke til kommentar
Vredesbyrd Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 ImmortalMayhem Emperor DarkThrone Cradle of Filth Anaal Nathrakh Dimmu Borgir Dissection 1349 Illnath GoatWhore Naglfar Antartica Capatin Forrest(Husker ikke hvordan det skrives ) Finntroll Gorgoroth( Husker heller ikke hvordan det skrives ) Det jeg hører på nå for tiden. 9301887[/snapback] fine fine musikken:D men du har glømt windir og einherjer 9306032[/snapback] ja vindir er jo eit must, dei e faen meg bra asso! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Aldri hørt om Windir/Vindir eller Einherjer Får nok skaffe meg noe av dem, hvilken album er best? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er så sinnsykt mange band jeg hører på, kunne like gjerne limt inn winamp lista:P Men et par da: Metallica - Alltid vært og vil alltid være konge:P Windir Trivium Trollfest! Children Of Bodom Ensiferum - Finsk skaug metall:P Axenstar Chimaira - Brutal amerikansk metall! Fear Factory Battlelore BLS Turboneger Turisias Rhapsody Van Halen Twilight Guardians Gamma Ray Black Sabbath Hendrix TNT Atreyu Susperia Testament Deep Purple SRV Dio Devil Driver Ozzy - De første albuma med Rhandy Rhoads Einherjer Elveking Rainbow Enslaved Finntroll Kotiteollisuus Krokus AC/DC Kiuas Freedom Call Hatebreed Helloween IMMORTAL! Korpiklaani Immortal souls In Flames Imperanon Iron Maiden Jorn Lande Kalmah Judas Priest Killswitch Engage Kataklysm Kationia Lamb Of God Megadeth Machine Head Motley Crue Motorhead Naildown Nightrage Norther Old mans child Nostradamus One man army Pantera Var et par bra band, mangler sikkert no,,,men men \m/ Lenke til kommentar
sixx Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Vet ikke om hard rock går under metall, men mine favorittband må nok bli som følger: Queensrÿche Mötley Crüe Judas Priest Dio W.A.S.P. Lenke til kommentar
Chrstan Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Tom Araya har aldri sett bedre ut 9292029[/snapback] Tom er blitt en kjekk mann. Grå i skjegget og greier. Vokalen har faen meg samme gnist som for 15 år siden. Christ Illusion er en genial skive. ON: Alle de gode gamle norske BM banda Slayer Decapitated Deicide Nile og mange mange flere. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 disturbed og nigthwish Lenke til kommentar
darling Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 For tida trur eg det må vere Amorphis Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Black Sabbath, Deep Purple og Led Zeppelin er de største, men liker også Guns n' Roses, AC/DC, Dream Theatre, Metallica, Pantera, Iron Maiden, Mötorhead pluss mange fler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg