Sommersiddisen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 MegadethThe Sword Dethklok Cradle of Filth Dragonforce Limp Bizkit (hørte mye på det som liten) Sepeltura Slipknot Antartica Night Wish, så btw en gang noen som skrev det sånn her: Night Wich Pantera Soul Fly Immortal Favoritt Bandene mine for øyeblikket. 9089227[/snapback] DragonForce er knask. Forresten har du skrevet Nightwish feil selv. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Albumet 2112 er definetivt tidlig (prog) metal. 9087713[/snapback] Uenig. Ville aldri kalle noe såpass "mykt" for metall. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Albumet 2112 er definetivt tidlig (prog) metal. 9087713[/snapback] Uenig. Ville aldri kalle noe såpass "mykt" for metall. 9103184[/snapback] Er klar over det, du kalte jo Iron Maiden(som for øvrig skylder Rush's 2112 mye for lydbildet sitt) for hard rock for en god stund siden. Uansett. Metall handler om mer enn å bare være hardt. fks. hardcore punk er jo ikke metall, selv om det er mer enn bråkete nok. Og Black Sabbath er jo definetivt metall selv om de ikke er så bråkete. Winds er også et relativt roligt og "snilt" band, men de er da forsatt metall. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ser jeg har svart i denne tråden engang før, men det begynner å bli noen år siden, så får slenge opp nye band. Metallica In Flames Soilwork Helloween Avantasia Edguy Diarmonia Mundi Ayreon Kamelot Megadeth Stratovarius Sentenced Shaman Circus Maximus Iron Maiden Når jeg tenker meg om så kan denne listen bli vannvittig lang, så jeg får nøye meg med disse bandene. Dette er vel også de jeg hører oftest på. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Er litt dårlig på sjanger og sånn, så det er ikke sikkert disse passer inn her da Iron Maiden SOAD Soilwork Rammstein In Flames Ozzy Osbourne Static-X Pantera Within Temptation Sonata Arctica Kan også kose meg med Slipknot og Manowar en gang i blant Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Satyricon Electric wizard Entombed High on Fire Saint Vitus Gorgoroth Dismember Jeg ville være evig takknemelig hvis noen kunne anbefale noe basert på min allerede geniale musikksmak. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Manowar Saxon Dimmu Borgir Emperor Cradle of Filth Dethklok Gojira Immortal Accept Children of Bodom Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hører ikke på metall men det jeg har hørt syns jeg satyricon er ganske bra. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva har du hørt av Satyricon? Sett deg ned med Dark Medieval Times og nyt den. Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Opeth Metallica In Flames Mastodon Enslaved Slayer Slipknot Chimaira Gojira Pagans Mind ..og nevnte jeg Opeth? ;D Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva har du hørt av Satyricon? Sett deg ned med Dark Medieval Times og nyt den. 9277107[/snapback] Hvorfor Dark Medieval Times? Bra plate det asså, men Now Diabolical er da strengt tatt en bedre plate. Satyricons lydbilde har aldri vært mørkere, dåg noen greier på et eller annet vis å innbilde seg at de har gått Dimmu. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er klar over det, du kalte jo Iron Maiden(som for øvrig skylder Rush's 2112 mye for lydbildet sitt) for hard rock for en god stund siden. 9106827[/snapback] Det er noen år siden, ikke ripp opp i gamle minner. 2112 er og kommer aldri til å bli metall i mine øyne. Nå vet jeg at noe av Maiden er inspirert av Rush, men å kreditere lydbildet deres til 2112 er tull. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Mitt favorittband er Amon Amarth. Det bandet har jeg digga i mange år nå og digger det fortsatt! Sikler etter nytt album. Lenke til kommentar
Imperfect Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Bra det er lov med "flertallsposting" her; I tilfeldig rekkefølge med favorittalbum(er) under: - Iron Maiden (Alle album med Bruce Dickinson på vokaler) The Number of the Beast, Seventh Son of a Seventh Son - Metallica (1983-1991) Ride the Lightning, Master of Puppets, ...And Justice for All - Children of Bodom Follow the Reaper - In Flames (Før "Come Clarity") Colony, Clayman - Killswitch Engage The End of Heartache - Sonata Arctica (Alt før "Unia") Ecliptica, Silence - Amon Amarth Versus the World, Fate of Norns, With Oden On Our Side - Ensiferum Ensiferum - Nightwish (4 første album) Wishmaster - Dark Tranquillity The Gallery, Haven - Iron Fire (Minus "On The Edge", 2001) Revenge - Tristania Beyond the Veil - Samael Eternal, Solar Soul - Arch Enemy Anthems of Rebellion - Soilwork (Før "Stabbing The Drama") Natural Born Chaos - Kalmah Swampsong, The Black Waltz - Susperia Unlimited - Megadeth (1985-1992, 2007) Rust in Peace, Countdown to Extinction - W.A.S.P. (Litt Hard Rock, Litt Heavy Metal og mye Glam;p ) The Crimson Idol - Edguy Vain Glory Opera - Masterplan (2 første album) Masterplan - Sonic Syndicate (Første albumet var utrolig bra, synd med oppfølgeren) Eden Fire - HammerFall Legacy of Kings, Crimson Thunder ----------> Dette er da mine favoritter. Jeg la til enkeltalbum fra hver artist, det var disse albumene som gjorde at jeg fikk øynene opp for hver gruppe fra starten av. Derfor syns jeg det var verdt å nevne de Endret 15. august 2007 av Imperfect Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvorfor Dark Medieval Times? Bra plate det asså, men Now Diabolical er da strengt tatt en bedre plate. Satyricons lydbilde har aldri vært mørkere, dåg noen greier på et eller annet vis å innbilde seg at de har gått Dimmu. 9280990[/snapback] Wow! Now Diabolical suger rett å slett. Elendig plate, og det er IKKE Satyricon. Da ville jeg heller satt på et thrash band som kan sakene sine, for Satyricon får ikke frem noe bra i Now Diabolical. Lenke til kommentar
Byrial Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Beherit Darkthrone Sarcofago Impaled Nazarene Burzum Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Du har rett Now Diabolical har adoptert mye fra thrashen/rocken, noe som gir plata en utrolig driv og en fysisk tilstedeværelse. Samtidig som de beholder hoved inngrediensende til BM: to spiseskjeer isnende kulde og fire tonn mørk mystikk. Beste plata innen sjangeren siden Transilvanian Hunger etter min mening. Endret 15. august 2007 av PiratKamerat Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg hører på: Opeth Porcupine Tree Rush Dream Theater Orphaned Land Tool Katatonia Rush og Porcupine Tree er vel ikke akkurat metall da, eller...? Lenke til kommentar
Imperfect Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Rush og Porcupine Tree er vel ikke akkurat metall da, eller...? 9286238[/snapback] Porcupine Tree har jeg ikke hørt så mye av desverre, får ta å forandre på det Rush sitt lydbilde er vel mer i retning av "Progressive Rock", noe jeg selvfølgelig kan ta feil av. I så fall så må noen bare korrigere meg Lenke til kommentar
sissel- Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 metallica (det va vell et standard svar?) in flames iron maiden ozzy åsså liker jeg andre rock band og. men er ikke så sikker på sjangrene så tårer ikke ramse opp mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg