Axes Skrevet 2. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2006 Dying Fetus er favoritten blandt metal her nå. 6419753[/snapback] Grotesque impalement har noen av de beste introene jeg har hørt av Brutal DM, Dying Fetus er knall bra! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2006 Kill Your Mother, Rape Your Dog av Dying Fetus er djevelskt fet! Lenke til kommentar
Axes Skrevet 3. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2006 Kill Your Mother, Rape Your Dog av Dying Fetus er djevelskt fet! 6421340[/snapback] Jaggu, Killing On Adreline er nok beste platen, Stop At Nothing har for skarp lyd! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 3. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2006 Megadeth liker man veldig godt - det kan jeg alltid høre på. Ellers så liker man Iron Maiden, Dimmu Borgir, Cradle of Filth og Sonata Arctica veldig godt. Alt til sin anledning (: Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 Har hørt noen sier de liker "emo-metal". Men hva slags metal er det? Noen som kan nevne noen band som spiller emo-metal..? Emo begynte opprinlig som et samlebegrep for punk/hardcore som ogsåp sang om mer "sensuelle"(og gjerne triste) følelser enn sinne og sånt. Det uviklet seg til å bli en egen stil. Sammen med metalcorebandene (som er punk/hardcore blandet med metall) så har det kommet en del metallband som gjør dette. Emo sier rent musikalsk sett fint lite om selve musikken så begrepet er ganske meningsløst med mindre du er på jakt etter deppresive, angsfulle, kjærlighetssorgeaktige, sytende tekster... Noen band: As I Lay Dying Bullet for my Valentine Eighteen Visions 6354051[/snapback] De du nevner der går under metalcore, eller As i lay dying og Eighteen visions går under som metalcore. Bullet for my valentine er jeg ikke sikker på. Men emo metal? Ser her at mange ramser opp mange band som ikke går under metal sjangeren. Jeg trodde dette var et emne om metal band? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Til svaret over. Jawbreaker er vel et "ekte" emo band. Dagens "emo" er vel mer metalcore som du sier (som folk flest tror) elns. Jeg hakke giddi å satt meg inn i det. Det jeg sku si: Screaming Mechanical Brain - There Is No God In Space (Navnet på skiva). Falt veldig i smak hos meg Minnte om MSI (Mindless Self Indulgence for de som ikke vet ) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Dagens emo kan være så mye forskjellig. Sett deg inn emo sjangeren så ser du hvor variert det er. Men å si at dagens emo er metalcore blir feil. Si det til folk som har vært i hardcore scenen i en evighet så skal du få høre mye latter, for å si det mildt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Megadeth Slayer Metallica In Flames Pantera Black Sabbath Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Dagens emo kan være så mye forskjellig. Sett deg inn emo sjangeren så ser du hvor variert det er. Men å si at dagens emo er metalcore blir feil. Si det til folk som har vært i hardcore scenen i en evighet så skal du få høre mye latter, for å si det mildt. 6459529[/snapback] Oki. Jeg har bare null peil på det. For er ikke helt min musikk. Er mye Hardcore som er bra, men jeg syns ikke BFMV er no særlig og det er det de fleste "emo" folk herfra hører på. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Dying Fetus er favoritten blandt metal her nå. 6419753[/snapback] Grotesque impalement har noen av de beste introene jeg har hørt av Brutal DM, Dying Fetus er knall bra! 6421313[/snapback] Og "pissing in the mainstream" har nok den beste tittelen på noen låt. noensinne. hvorfor kom ikke jeg på den? ^^ når det gjelder introer, ingen over, ingen ved siden: Epedemic Of Hate Endret 11. juli 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 Har hørt mykje på Sahg i det siste, dritfeit musikk! Riffing über alles! Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 cradle of filth pantera ( lenge siden jeg har hørt) hørte mye på slayer før og nettopp begynt med InFlames takker-være P-in-P demon hunter Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 Har hørt mykje på Sahg i det siste, dritfeit musikk!Riffing über alles! 6474791[/snapback] Sahg er fett! Gleder meg til de skal spille på Hole in the sky Lenke til kommentar
Sickness Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 - Iron Maiden - Judas Priest - Slipknot - Behemoth - Dimmu Borgir - Mayhem - Gorgoroth - Rhapsody - Satyricon - Immoral - 1349 - Windir (R.I.P Valfar) - Einherjer - Soilwork Vil bare komme med en faktaopplysning. Dimmu Borgir er IKKE black metal. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 -Dimmu Borgir -Children of Bodom -Atreyu -Satyricon Litt mainstream, men jeg liker dem! Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 21. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2006 Noen som hører på Gamma Ray her? Jeg har hitil bare hørt en sang- Send me a sign. Noen som kan anbefale noen andre sanger av de? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 22. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2006 Troll - Nidingjuv dette er svartmetall av høgaste kaliber. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 22. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2006 Dimmu Borgir er IKKE black metal. 6477596[/snapback] Dimmu Borgir er Melodic Black Metal, som de selv beskriver musikken på sin hjemmeside. Du kan vel ikke seriøst mene at Dimmu ikke er black metal, bare hør på Stormblåst og Enthrone Darkness Triumphant. Førstnevnte er full av antikrist-lyrics, som betegner sjangeren Black Metal. Nå bruker Dimmu riktignok mye synth, og baserer seg på melodier, noe som gjør at Melodic Black Metal passer bedre enn betegnelsen Black Metal, som Burzum, Mayhem, Emperor og Darkthrone representerer. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 22. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2006 Dimmu har siden de to første/begredelige albumene distansert seg, både musikalsk og ideologisk, fra black metal som sjanger så mye at de ikke kan kalles black metal lengre. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2006 Black metal er vel nærmeste sjanger, så hvorfor finne på en eller annen tulle post-dittogdatt greie isteden for bare å kalle de black? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg