Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?

Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen linke eller si kriteriene for de forskjellige metal typene Thrash, Death, Black osv?

søk på Wikipedia, er sånn passe grei beskrivelse på sjangre der.

Og www.metal-archives.com hvis du fremdeles ikke er helt sikker.

Linchpin er forresten den eneste Fear Factory sangen jeg har hørt, og den er kanon. Men jeg er ikke interessert i å høre mer av dem. Er ferdig med nu(ish) metal perioden min.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Concrete, noe på obsolete og Demanufacture er det jeg liker av de, et par låter på transgression også, men det er slett ikke alt som fortjener å nevnes av de. det må nesten være demanufacture som er juvelen her.

edit: glemte jo soul of a new machine, som jo er konge.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Kan noen linke eller si kriteriene for de forskjellige metal typene Thrash, Death, Black osv?

søk på Wikipedia, er sånn passe grei beskrivelse på sjangre der.

Og www.metal-archives.com hvis du fremdeles ikke er helt sikker.

Linchpin er forresten den eneste Fear Factory sangen jeg har hørt, og den er kanon. Men jeg er ikke interessert i å høre mer av dem. Er ferdig med nu(ish) metal perioden min.

5845491[/snapback]

for ei skikkelig metal sie med tilhørende genere forklaring finnes ingen bedre en www.anus.com/metal

nuish metal?

nu vel(no phun), om fearfactore er nu, er satyricon progressivt. blir å dra ting litt langt.

Lenke til kommentar
"Ohhhh Noes, et bnd jeg likr er nu metl!! nåååååi"

Hvis den var rettet mot meg, så misforstod du hva jeg prøvde å si. Jeg er ikke imot nu metal-grupper fordi 'samfunnet sier nu-metal er teit'. Jeg elsket nu-metal tidligere (var da jeg hørte Linchpin for første gang), men etter å ha hørt metal i mange år, har jeg bare blitt lei det. Det er for kjedelig i forhold til den ekstreme delen av metalmusikken. Jeg har ingenting imot nu-metal, det er ikke dårlig musikk, det er bare svæært skjeldent godt nok. Noe jeg sier basert på å ha hørt mye metal, ikke på fordommer.

Edit: "Digimortal is their nu-metal influenced album which strangely includes the

hip-hopish song "Back The Fuck Up," featuring B-Real of Cypress Hill." - Og det er tydeligvis på Digimortal at 'Linchpin' befinner seg. Så jeg skal holde meg unna Fear Factory diskusjoner før jeg har hørt mer av dem.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

samfunnet sier nu metal er greit fordi det er en genere som er assimilert inn i mainstreamen. dermed noe som trykt er presset inn i et dualistisk totaliært system, og har blitt klinisk renset for hva som gjør metal til hva det er.

metal og det som gjør metal til METAL, kan ikke eksistere i mainstreamen.

andre vil være uenig med meg, men til svar vil jeg påstå: form uten innhold.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Demogorgon: Og du hører på satyricon sa du? :)

Scarface: Var egentlig ikke ment noe seriøst fra min side, men du kom hvertfall med et bra svar.

Hodekløyver: Som sagt, var ikke ment seriøst fra min side, og så var det heller ikke mitt poeng å få det til at Fear Factory var et nu metal band. Men er bare hvordan Scarface og Demogorgon prøvde og distansiere seg mest mulig fra nu metal. Og i tillegg hodekløyver, argumentet ditt er så dårlig at det gjør vondt.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Ser du ikke forsjell på argumenter og eksempler?

edit:

Som sagt? Du har ikke nevnt at det ikke var meningen å få Fear Facotry til å være nu en eneste gang i denne tråden.

5849678[/snapback]

Som sagt så var det ikke seriøst ja, og du brukte Anorexia Nervosa som et argument gutten min, kan du forskjellen? :) Men hva er det egentlig du prøver og få fram her? At jeg gikk inn for og påstå at Fear Factory var nu metal, eller er det noe annet jeg har sagt som er galt som du gjerne vil ha forklaringer på?

Edit: Hodekløyver, prøver du og si at du ikke argumenterte for at Fear Factory var nu metal? Hvis det var det du gjor er det jo ganske åpenlyst at du brukte et argument, som etter min mening var dårlig, og igjen må jeg presisere at jeg ikke prøver og folk til og mene at Fear Factory er et nu metal band da jeg aldri har hørt Fear Factory.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Jeg argumenterte for at det ikke er nu metal. Og da jeg nevnte AN så var det i eksempelet. AN + Klassiskt blir ikke klassiskt = eksempel.

Argumentet er:

"At et band har elementer fra nu metal gjør ikke et band til nu metal"

Det blir litt som å si "Iron Maiden bruker trommer i musikken sin! Det gjør Grimfist også! Derfor må jo Maiden være death metal!one11!"!!2!one!!1!"

Cach my drift?

edit:

Btw, er jeg "guten din" så får du være jenta mi :w00t:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

TLZ, ja jeg er i aller høyeste grad anti mainstream. *ååå tååå tøfff* argumentet kan du derimot tørke deg med et sted sola ikke skinner.

hvis du vil diskutere serriøst, gjør jeg gjerne det derimot.

amd-gnom: vist hører jeg på satyricon. er noe mainstrem fordi det selger mye plater? nah. jeg hører mange fler "mainstream" "bm" band som selger betraktelig færre skiver. med det så mener jeg band som slenger seg med på den nyeste pølsevogna for å få en bit av spotlighten, og alt de gjør er å proklamere "viking, viking, troll, troll!" eller "hail satan, se så slemme vi er" å resirkulere heavy metal riff og låt oppbyggning med skrikevokal. ikke at verken viking, troll eller satan er negatvt her, det er måten det gjøres på. satyricon bringer om ikke annet noe nytt til bordet.

noe som ofte går igjen i disse pølsevogn bandene er motivasjonen bak musikken, og det skinner igjennom i verkene selv. lurer du på hva i allverden jeg snakker om?

sett deg da ned med "xasthur" eller "burzum", og etterpå med "pølseband xxx" å fortell meg hva du hørte av forskjell.

off to work.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Det jeg forbinder med mainstream er band som er del av det vi på norsk kaller popkultur. Kultur som de aller fleste kjenner til. Så nå ser det ut til at vi har forskjellig definisjon på det ordet.

Jeg er helt enig i at band som resirkulerer riff, og uorginalt slenger seg etter en stil kun fordi det er inn og selger ikke er helt det store.

(Men jeg mener likevel at metall fult ut kan være mainstrea, på begge måter. Husk at metal er ikke et synonym for bra men beskriver en stil. Ikke alle band innen den stilen er nødvendigvis gode.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...