Demogorgon Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 "holde høye toner" skal være en forutsettning for metal? joggu sa jeg fisk. Abasgorath Aeternus Dimmu (til tross for mine fordommer er stormblåst 2005 ei knakende god skive) Entombed Motorhead (nesten metal) Red Harvest men kan judas priests og denslags i det heletatt kalles metal? tungrock ville vel jeg kalle det, og da har jeg strekt meg temmelig langt og Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Ingen blir mer metal enn Judas Priest. Det er så urtypisk metal at det nesten er typisk. Joda, det er ikke moderne ekstrem-metal, men likevel metal. Å dra i tvil at bandet som er synonym med "Gods of Metal" i tvil om deres sjanger synes jeg blir litt vel drøyt. Forøvrig så er grensene mellom tungrock og metal ganske flytende, og til sist så blir jo dette subjektivt uansett. (Så hvorfor kommer jeg her og kverulerer, si det... ) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Fear Factory, slayer, korn (det gamle), sepultura, soad, entombed, testament, extol og soulfly++ liker jeg Lenke til kommentar
embark Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 ...And Oceans 1349 Agathodaimon Arch Enemy Borknagar Dark Tranquillity Darkthrone Einherjer Emperor Immortal In Flames Katatonia Korn (helst "gamle" Korn) Lamb Of God Metallica My Dying Bride Old Man's Child Opeth Rammstein Slayer Stonegard Tool Windir Lenke til kommentar
sunmaster88 Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Mine - Lamb Of God - Stratovarius - Chimaira - Creed - Black Label society Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Mudvayne og Soil er vel de bandene jeg hører på som mest kan kategoriseres som metal. Hører egentlig på en del "snillere" musikk også, men nevner ikke dem i denne posten. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Mudvayne og Soil er vel de bandene jeg hører på som mest kan kategoriseres som metal. Hører egentlig på en del "snillere" musikk også, men nevner ikke dem i denne posten. 5393591[/snapback] Hører på endel snillere musikk jeg også, men når det gjelder metal går det mest i Tool. Kan høre på soad og slipknot også. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Disse står for kvalitetsmusikk: -Moonsorrow -In Flames -Finntroll -Turisas -Manowar -Helloween [bare noe] -Ensiferum -Pagan's Mind Endret 6. januar 2006 av Equilibrium Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Susperia. In Flames . Dimmu Borgir. Metallica. Pantera . Megadeth. Stratovarius. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Katatonia Novembre Anathema Winds Solefald Age Of Silence My Dying Bride osv... Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Kanskje noe liknende dette: Moonsorrow Turisas Ásmegin Finntroll Windir og også mye mer, men disse er vel de jeg kan kalle favoritter framfor andre. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) -Dimmu Borgir -Satyricon -Burzum -Gehenna -Mayhem -Gorgoroth -Summoning -Susperia -Ragnarok -Ulver -Taake -Zyklon-b -Opeth -Fear factory -Emperor -Nile -Behemoth -Kampfar -Helheim -Hades -Isengard -Old man's child -Sepultura -Einherjer -Grimfist -Ancient rites -Tyrfing -Finntroll -Alghazanth -Sacramentum -Lumsk -Watain -Windir -Àsmegin .....m.m Endret 6. januar 2006 av Ljå Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Mine favorittband: - Rammstein - Children Of Bodom - Norther - Nightwish - Manowar - Arch Enemy - Opeth - Metallica - In Flames - Ajattara - Mortification - Pantera - Pagan's Mind Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Orker ikke og ramse opp en liste. Alt jeg sier er Sonata Artica Lenke til kommentar
drugis Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 -in flames -hammerfall -metallica -children of bodom -iron maiden -helloween -rage -dream theater (litt) -pagan's mind -pantera -death er nokre til og.... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Lista mi (rangert fra det jeg hører mest på -> hører litt på): Testament Metallica SOAD Dream Theater Pantera Pagan's Mind Susperia Opeth In Flames Iron Maiden Nightwish Slayer Megadeth Meshuggah EDIT: (muhahaha, 666 poster... ) Endret 6. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Mine favoritter innen denne sjangeren. A Perfect Circle Arch Enemy Arcturus Audioslave Believer Black Sabbath Borknagar Cynic Dead Soul Tribe Deep Purple Extol Green Carnation In Flames Lamb of God Led Zeppelin Meshuggah Metallica Opeth Queensrÿche Rage Against The Machine Rush Slipknot Spiral Architect Stonegard Strapping Young Lad Stream of Passion System of a Down Tool Winds Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Dette hører jeg på innenfor sjangeren: Amon Amarth Anaal Nathrakh Anorexia Nervosa A Perfect Circle Blood Red Throne Circus Maximus Die Apokalyptischen Reiter Dillinger Escape Plan Emperor Excrementory Grindfuckers Gojira Incubus Istra Khold Killswitch Engage Knorkator Meshuggah Mistress Mudvayne Ninja Magic Nunwhore Commando 666 Ten Masked Men The Black Dahlia Murder Tool Slipknot Strapping Young Lad Vital Remains Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Noen som har hørt om Diesel Machine? For gamle Pantera fan, er de et "must" Er noe av det beste jeg har hørt på lenge. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 1. Opeth 2. In Flames 3. Porcupine Tree 4. Metallica 5 . SoaD rimelig kommerst med andre ord =] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg