Zimon Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Noen som har hørt om Pagans Mind? MEGET bra progresivt metall etter min mening. Henning Yupp, kjenner godt til dems prestasjoner, diggbart band. La det faktisk på min liste som du finner her http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=6...87834f38c7d3844 Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 -Oppland metall -CCB :o Lenke til kommentar
adyton Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 hører ikke så veldig mye på metal, men nightwish, in flames og avantasia liker jeg. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Hører ikke på Black Sabbath og Ozzy, for Ozzy kan _ikke_ synge! Metallica, for de er så ekkelt kommersielle! Dio, for de er så vanvittig hårete harry! Theatre of tradegy/Kovenant fordi forspilt talent er det dummeste som finns (Hørt den siste til Kovenant? -De tok en Theatre ) Det jeg hører på: Finntroll, Pagans Mind, Dream Theatre, Spock's Beard, Dimmu, In Flames, Opeth, Ulver, Insomnium, Red Harvest, Immortal, Cradle of filth, Windir, Borknagar, Tomahawk, Faith no more, Old mans child, System of a down, SLipknot, Sirenia og My dying bride Det er de beste... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Metallica sier ikke mer Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 De beste er såklart: Dark Tranquillity, Ensiferum, SOAD, Nightwish, Metallica, Freedom Call, Kamelot, Blind Guardian, Dragonhammer Til alle dere som hører på Metallica, dere burde høre Dark Tranquillity's "My Friend Of Misery" Lenke til kommentar
knudsvik Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Liker godt de fleste av disse bandene. Nevner noe jeg ikke så på dette forumet: Windir Anathema Khold Opeth Amorphis In Flames Sirenia sjekk ut www.heavymetal.no mye bra Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Jah, her kommer min liste i alfabetisk rekkefølge. Mulig jeg nevner flere band som er nevnt før, men jeg gjør det likevel... Axel Rudi Pell Blind Guardian In Flames Covenant (Nexus Polaris-plata spesielt) Cradle of Filth (Noen få sanger, resten er for det meste smakløst...) Darkseed Dimmu Borgir Hammerfall (Harry så det holder, sånt man liker!) Iron Fire Iron Saviour (har noen finne Gamma Ray covere) Gamma Ray Manowar (Hammerfall roll over, harryfaktor 12 av 10) Metallica (såklart) Moonspell (!!) My dying bride Old Man's Child Opeth Paradise Lost (for det meste de eldste platene, de nyere er også ok tho) Power Symphony Ram-Zet Shellyz Raven (vet ikke om det definerer som metal, men nært og BRA!) Stratovarius Theatre of Tragedy (de eldste platene som tidligere nevnt her...) Therion () Trail of Tears Tristania (Norsk er bra!) Ulver Vintersorg (JAAA! Se sig.) Within Temptation Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 mitt favorittband er vel kanskje ikke akkurat metall, men er like heavy som det mange her har satt opp. Gjett hva det er Hint:se sig... Lenke til kommentar
DarkMan Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Iron Maiden OZZY Metallica 8) og ikke minst Rammstein (utrolig bra) Lenke til kommentar
kosh Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 orker ikke lese alle poster..men tipper her er mye kvasi-dritt-nu-metall, men uansett, mine favorittter: Taake Immortal Koldbrann Vintersorg bare norsk? Ser du er fan av Frost og Høst Old Man's Child er et utrolig bra band. Rart at så mange hører på überharry powermetal. Hørte på SymphX før, men ikke nå lengre. The Kovenant er også ganske bra, Lex Icon (aka. Nagash i Dimmu) er ganske dyktig på Techno-metal. Vintersorg er svensk Frost er vel i ingen av dem, Høst er i Ragnarok og Taake. Kovenant blir for tekno...men er vel bra i den kategorien de er i nå Kan vel ellers nevne: Darkthrone (seff...glemte det..), Marduk,Naglfar,Borknagar,Necrophagia.... Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 METALLICA ER ALLER BEST, KOMMERSIELLE JA, MEN GJØR DET NOE DA NÅR DE SKRIVER SÅ BRA LÅTER? NIGHTWISH IN FLAMES RAMMSTEIN THE KOVENANT BLACK SABBAT RHAPSODY Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Rammstein og Windir (synd at konserten i Oslo var avlyst... ) Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 (endret) *||--Metallica--||* *|Turboneger|* *Satyricon *Dimmu Borgir *Godsmack Endret 3. april 2004 av GeCcO Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Metallica Dimmu Borgir Children of Bodom Anathema Rammstein HIM System Of A Down Led Zeppelin Mange mener nok at Led Zeppelin ikke er metal, men de går vell for å være skaperne av metal, så det passer jo inn. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Muahhahah!! Det finnes kun EN type musikk METAL!! Resten er STØY!! Guder: Nightwish <--- Noen som har billettter for salg? Metallica IRON MAIDEN <--- JEG SKAL PÅ KONSERT!! : ) Iron Maiden slår ALT! ACDC Ed Guy Stratovarius Ozzy Osbourne Black Sabbath Judas Preist Likt/Hørbart: Dimmu Borgir Rob Zombie System of a Down Mega Death Iced Earth Hammerfall Avanstasia Satyricon ----- Beste Sang: Iron Maiden - Afraid to shoot Strangers Beste Solo: Iron Maiden - Afraid to shoot Strangers Beste Bassist: Steve Harris Beste Scene Opptreder: Paul Di Anno (Iron Maiden) Beste Vokalist: Ozzy Osbourne og Tarja (Tarja: Nightwish) Beste Konsert: Iron Maiden - Rock in Rio (250,000 mennesker!!) Mest Orginale Metal: Nightwish Top 3 Band: Iron Maiden Nightwish Metallica Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Mine favoritter er: INGEN METAL BAND I DET HELETATT faktum er at metal suger, og det samme går for artistene... Du har ingen rettighet what so ever til og si det, Pop og annen klisse boyband musikk høres MINST like ille ut for oss som Metal høres ut for deg. Tingen er at alle mennesker oppfatter lyd på en annen måte, satt på spisen kan Bondevik for meg høres ut som moren din ville hørtes ut for deg om du hørte på den måten jeg hører. Dermed har du ingen rettighet til og si at metal suger. Du kan ha den menningen, men ikke komme og si at metal suger. Desutten er det et faktum at folk er redd for det dem ikke vet hva er. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Tror jeg har svart på denne eller lignende før... Mye bra nevnt her. Hører en del mer i retning goth også. Kult å se en del som liker Sirenia her! Flere enn meg som så de laiv i Stavanger for et par måneder sida? Ellers kan jeg nevne noen metal-band/ -artister jeg ikke tror er nevnt (så mye?) før her: -Thunderbolt -Avantasia (et prosjekt, episk power, svært bra) -Freedom Call -Storm (gamle norske låter som "Bakkar og berg" i metal-versjon) -Pain Kommer på noen flere også, men det er mer EBM og goth... Er forresten en festival i Tyskland jeg har lyst til å være med på, Wave Gotik Treffen Og jeg klarte til slutt å få tak i billetter til Nightwish-konserten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg