Gå til innhold

Litt useriøst i 2007

Anbefalte innlegg

Skulle reklamere på mp3-spilleren min, som dere kan lese under, og fikk følgende svar. Dette er ikke en tråd hvor jeg spør om mine rettigheter osv, men, synes dette er useriøst nå i 2007 hvor det er såpass klare retningslinjer på internettkjøp. Spilleren har jeg hatt i mindre enn et år uansett, så den går nok fortsatt under denne "garantien", hvilket ikke bryr meg en døyt, FOR JEG HAR FORBRUKERKJØPSLOVEN, BITCH! :tease:

>Nok en gang later det til at

>jeg ikke kan finne en ordre som jeg har plassert hos dere. Denne gangen

>gjelder det en Creative Zen Mp3-spiller, som jeg fikk som erstatning for

>en defekt spiller av samme type som ble kjøpt sommeren 2005. Nå har

>jeg fått samme problem med denne spilleren, nemmelig at minijacken ikke

>er helt god. Lyden faller ut om pluggen ikke er i rett posisjon. Dette

>er et gjengangsproblem hos Creative, og jeg lurer på om jeg muligens

>har lyst på en annen spiller. Jeg er klar over at jeg ikke kan kreve

>annen vare før erstatning er utført 2 ganger, men jeg håper dere

>utviser skjønn om jeg skulle ønske dette.

>

>Uansett, dette

>er en RMA for Mp3-spilleren min. En Creative Zen Micro 6GB.

>

>Hilsen

>Sturla Røysland

>Hej

>

>Dessvärre har garntin på denna produkt utgått.

>

>Med vänlig hälsning

>Rikard/Kundtjänst

>datorbutiken.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har du nok all rett på din side, men dette har tidligere ligget i en gråsone når det gjelder netthandel. Som kjent så gjelder ikke forbrukerkjøpsloven for utenlandske netthandler, men det er bestem at så lenge web-butikken henvender seg direkte til norske kunder så skal de følge norske forbrukerkjøpslover. De har gjerne definert "å henvende seg til norske kunder" som å ha sider som er skrevet på norsk.

Når du først besøker denne siden så er det rimelig klart at det er snakk om en svensk butikk, men siden de har norske sider så må de nok følge forbrukerkjøpsloven her i Norge.

Hvis de fortsatt hevder at svensk lov gjelder så vis dem denne linken : http://forbrukerportalen.no/rettighetsarti...l_over_internet samtidig som du nevner "Forbruker Europa" så ordner det seg sikkert...

Men dropp den useriøse "bitch" attituden, det får deg bare til å virke som en cs-fjortiss :)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Databutikken har jo åpnet filial i oslo. Dem fikk jo EKSTREMT mye pepper på dette forumet for en 3-4 år tilbake, og sendte etter mye om og men mail til så si alle norske kunder og forklarte situasjonen og lovte bot og bedring. Jeg hadde mine tvil, og har egentlig aldri starta å handle der igjen. Kanskje med god grunn.

Lenke til kommentar
Du nevner ikke noe om at du vil reklamere på den. Det er ikke butikkens plikt å opplyse deg om reklamasjonsretten. Ser ikke helt hva du mener de gjør galt her.

7682646[/snapback]

Nå trenger ikke kunden å måtte si i klartekst "Jeg reklamerer". Dette er noe butikken skal vite at kunden har rett på å få utbedret dersom det ikke er brukerfeil/selvforskylt. Å kun avfeie det med "Ingen garanti" er uproft og dårlig service.

Anbefaler trådstarter å sende en hyggelig og sakelig mail tilbake der han påpeker sine rettigheter, og håper at de som en seriøs aktør kan hjelpe ham.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

huff... sånn er gørt... opplevde akkurat det samme med min Zen micro (5 Gb) heldigvis var denne kjøpt på elkjøp, så jeg kunne prate med dem face2face... tok 2 dager før jeg fikk en telefon fra elkjøp da de sa at jeg kunne komme ned til dem å få en splitter ny Creative zen micro 6Gb fordi 5Gb versjonen hadde gått ut... har hatt noe småfeil etterpå, men ikke verre enn at jeg har klart å fikse det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...