Gå til innhold

Hva skal jeg uttdanne meg som?

Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal søke på videregående i mars, og har lyst til å få det avgjort hvilken skole jeg skal søke på.

Jeg var tidligere innstilt på å gå full studiespesialisering, for så å gå geofag og petroliumsteknologi på NTNU. I det siste har jeg blitt litt usikker, jeg liker tross alt veldig godt å skru på elektroniske dippeditter så kanskje jeg burde velge noe innen for det...

Jeg interesser meg for teknologi generelt, og spesielt elektronikk. Har også en interesse for olje/gass og drivstoffteknologi.

Har lyst til å ta en litt høy utdanning, gjerne på NTNU.

Forslag til yrker eller studier mottas med glede!

- Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare påpeke at slike yrker er det ofte en liten utfordring å finne gode jobber i. Du må iallefall være villig til å flytte på deg.

Men ikke la meg knuse det du ønsker. Om du selv ser muligheter innenfor yrket, så bør det jo gå. Du må bare utvide horisonten litt.

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg sannsynligvis må ut av Norge for å finne meg jobb. Men det antar jeg at blir å gå greit egentlig. Så lenge det er jobb i det hele tatt.

Tror ikke det blir så vanskelig å få jobb hvis jeg utdanner meg som petroliumsingeniør da. De er vel ganske ettertraktede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...