Gå til innhold

Nytt AGP-skjermkort ~1000 kroner

The Hoff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, om noe, ville jeg tatt det demobrukte kortet.  6800GT er en del bedre enn et 7600GS.  Ellers ligger X1650 Pro fra ATI på rundt 1000,-

7673483[/snapback]

Hvordan er de ulike kortene mtp. varmeutvikling/støynivå? Spiller tilnærmet aldri noe særlig grafikkrevende, så støy/varme er igrunn viktigere enn umerkbare ytelsesforskjeller.

Lenke til kommentar

Man kan få 7600GS i vifteløse utgaver, så om støy er en faktor er det nok det beste. Ytelsen er vel helt kurant til den som spiller i ny og ne. X1650 Pro ser jeg ikke noen vifteløse kort av i øyeblikket, men HIS-kortet har vel en kjøler som er ganske stillegående så vidt jeg har fått med meg.

6800GTs standardkjøler bråker en del, da det er kraftigere og behøver god kjøling.

Lenke til kommentar
Man kan få 7600GS i vifteløse utgaver, så om støy er en faktor er det nok det beste. Ytelsen er vel helt kurant til den som spiller i ny og ne.  X1650 Pro ser jeg ikke noen vifteløse kort av i øyeblikket, men HIS-kortet har vel en kjøler som er ganske stillegående så vidt jeg har fått med meg.

6800GTs standardkjøler bråker en del, da det er kraftigere og behøver god kjøling.

7673724[/snapback]

kk. Vil du si at et 7600gt er hvert noen hundrelapper ekstra? Evt. noen andre du anbefaler hvis jeg hadde gått opp noen hundrelapper?

Og, må man formatere hvis man bytter skjermkort fra Nvidia til et annet Nvidia?

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig ville jeg si at 7600GT er verdt noen hundrelapper ekstra ja, det er en god del forskjell mellom GS og GT. Kan dog ikke si noe om viftestøy på de billigste.

Nei, ingen formatering, man bare avinstallerer og rensker ut etter de gamle driverne og legger inn nye. Bruk DriverCleaner også i sikkerhetsmodus om man vil. (Gjør det ofte selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...