Gå til innhold

Hvordan lage IDE til USB adapter

Anbefalte innlegg

Jeg har en PS2(gamle typen) med nettverksadapter og dermed muligheten for intern HD.

Jeg har en dualboot DVD/CD med HDAdvance og USB Extremesom gjør at jeg kan starte opp med enten intern eller ekstern HD.

Da begge disse metodene har sine ulemper:

- Intern HD lang overføringstid over nettverk og tungvint å flytte HD mellom PS2 og PC.

- USB HD, Lav hastighet mellom HD og PS2 og dårlig kompabilitet på spill.

Jeg Har en IDE disk som jeg har brukt internt i PS2 tidligere og har nå skaffet meg et eksternt kabinett.

Er det noen der ute som vet hvordan man kan lage en slik adapter slik at jeg kan bruke den IDE kontakten på nettverksadaptere og kople til USB kontakten på det eksterne HD kabinettet?

Jeg har en defekt IDE HD som jeg kan ta kontakten av slik at den passer mot Nettverksadapteret.

Takker for alle inspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en PS2(gamle typen) med nettverksadapter og dermed muligheten for intern HD.

Jeg har en dualboot DVD/CD med HDAdvance og USB Extremesom gjør at jeg kan starte opp med enten intern eller ekstern HD.

Da begge disse metodene har sine ulemper:

- Intern HD lang overføringstid over nettverk og tungvint å flytte HD mellom PS2 og PC.

- USB HD, Lav hastighet mellom HD og PS2 og dårlig kompabilitet på spill.

Jeg Har en IDE disk som jeg har brukt internt i PS2 tidligere og har nå skaffet meg et eksternt kabinett.

Er det noen der ute som vet hvordan man kan lage en slik adapter slik at jeg kan bruke den IDE kontakten på nettverksadaptere og kople til USB kontakten på det eksterne HD kabinettet?

Jeg har en defekt IDE HD som jeg kan ta kontakten av slik at den passer mot Nettverksadapteret.

Takker for alle inspill.

7672922[/snapback]

Du kan ikkje det. Å lage et interface er i praksis ikkje mulig for en privatperson.

Det du kan gjere er å hive usb-konverteren, og bare kople til disken via IDE-kabel....men det ville du vel unngå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...