Gå til innhold

Lenovo 3000 C200 - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå på god tur til å kjøpe meg en Lenovo 3000 C200, men lurer på erfaringer fra dere forumbrukere, da det er lite seriøse tester å finne på nettet. Jeg er klar over den lave oppløsningen, og at det er samme skjerm som på C100-modellen. Valget falt på denne foran R60e pga. manglende touchpad.

Takker på forhånd for raske svar.

Hugo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ein Lenovo 3000 N100, den er vel ikkje heil lik men den liknar sikkert ein del. Eg er veldig fornøgd med den, den virker solid og jobber raskt nok for mitt bruk. Det einaste eg ikkje er fornøgd med var mengda RAM og lyden frå høgtalarane.

Eg har oppgradert til 1024MB, men det er ikkje så lett å få gjort noko med høgtalarane. Detta kan det sjølvsagt vera dei har fiksa i C200 modellen.

Det fulgte med mange nyttige program til Windows og når eg installerte Ubuntu Linux fungerte nesten alt utan noko problem. Det er ein recovery partisjon på harddisken slik at du kan gjenoppretta systemet dersom det blir nødvendig, det er og mogleg å ta nye sikkerhetskopiar av Windows partisjonen over på denne partisjonen slik at du kan gjenoppretta til siste fungerande oppsett.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Hva som følger med til Windows er uinteressant. Det skulle jeg kanskje nevnt i første posten min. Hadde jeg bare kunne fått refundert pengene Windows koster ...

Har lest noen tester, og det ser ikke ut til at høyttalerene holder noen høy kvalitet. Ikke et problem, da jeg for det meste blir å bruke headset. 512MB minne får holde til Linux med enten *box eller XFCE. Jeg vurderer å gå for en Thinkpad R60e foran denne, så om det er noen her med erfaringer fra begge, hadde jo det vært kanonbra!

Hugo

Lenke til kommentar

Jeg har en C200 her på kontoret, har testet den litt med Vista. (som forøvrig funker bra)

Det er en helt grei maskin uten dill-dall. Dersom valget står mellom denne og R60e, så bør du vurdere disse momentene, og kjøpe deretter:

R60e C200

Sort Sølvfarget

Trackpoint Pekeplate

n/a Firewire

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...