Doktoren Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har akkurat bygget pcen min og fått den igang og prøvde så å installere windows xp på den nye HDen og fikk installasjonen igang. Men når jeg har kommet et stykke, trykket at jeg er enig i bruksbetingelsene osv så kommer jeg til et punkt hvor jeg blir bedt om å sette inn xp home eller win 98 eller win NT cden. En ting jeg merker er at når jeg starter opp maskinen kommer navnet på dvd stasjonen opp etter bildet hvor man kan velge bios. Oppsettet mitt er forresten http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...C7-08D27CE79A32 Hvorfor skjer dette? var veldig giret på å få start på maskinen idag. Må jeg skaffe meg windows home? Setter pris på alle forslag Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du har Pro, ville ikke jeg lagt inn home istedet. Hvor langt kommer du? får du partisjonert/formatert disken, begynner du å kopiere, har du kopiert alt inn på harddisken, og skal begynne installasjonen (kommer du så langt, trenger du ikke cd-en lenger) Lenke til kommentar
Doktoren Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Først laster den inn masse greier, og så trykker jeg enter (jeg vil installere windows), så leser jeg gjennom bruksbetingelsene (NOT) og trykker F8, og da det forsvinner kommer det opp at den ikke finner CDen eller noe slikt. Snakker vi hardware problemer her? Med dvdspilleren? Lenke til kommentar
Doktoren Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Når jeg restarter den kommer den svarte startup greien også står det i grønn skrift: ODD0: Optiarc DVD RW AD-5170A press any key to continue.. og så går den videre av seg selv. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kanskje den ikke finner noen Harddisk å installere til? du har SATA2, kanskje du må ha driver til dette før du kan bruke den? Sjekk CD-en som fulgte med hovedkortet ditt, og let etter en SATA2 driver der, mulig du må lage en bootdisk (det måtte jeg for å få til RAID) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hallo ! Jeg har akkurat bygget pcen min og fått den igang og prøvde så å installere windows xp på den nye HDen og fikk installasjonen igang. Men når jeg har kommet et stykke, trykket at jeg er enig i bruksbetingelsene osv så kommer jeg til et punkt hvor jeg blir bedt om å sette inn xp home eller win 98 eller win NT cden. Betyr at din XP Pro CD er en oppdaterings cd/lisens , og at du må legge en xp home / win2000/ win98 /Win NT operativ system Install CD i maskinen for å kvalifisere installasjonen , og for å få den til å gå videre. Endret 8. januar 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Doktoren Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 mulig du må lage en bootdisk (det måtte jeg for å få til RAID) 7674814[/snapback] Hvordan går jeg frem for å gjøre dette? Har prøvd å få fat i et annet operativsystem men det funker ikke så bra, er jeg screwed da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 se på syar sitt svar!! du har oppgraderings lisens så du må sette inn en annen plate for å komme videre!! Lenke til kommentar
Doktoren Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Nedtur. Får håpe jeg får tak i en slik en. Gidder ikke betale 600 kr for windows 2000 bare for å oppgradere til xp:| Lenke til kommentar
Doktoren Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Nå fikk jeg faktisk orden på det. Fikk tak i en annen windows fra en... bekjent:P Tusen takk for hjelpe karer:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå