Gå til innhold

nybygget pc vil ikke installere winxp

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bygget pcen min og fått den igang og prøvde så å installere windows xp på den nye HDen og fikk installasjonen igang. Men når jeg har kommet et stykke, trykket at jeg er enig i bruksbetingelsene osv så kommer jeg til et punkt hvor jeg blir bedt om å sette inn xp home eller win 98 eller win NT cden.

En ting jeg merker er at når jeg starter opp maskinen kommer navnet på dvd stasjonen opp etter bildet hvor man kan velge bios.

Oppsettet mitt er forresten http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...C7-08D27CE79A32

Hvorfor skjer dette?

var veldig giret på å få start på maskinen idag. Må jeg skaffe meg windows home?

Setter pris på alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først laster den inn masse greier, og så trykker jeg enter (jeg vil installere windows), så leser jeg gjennom bruksbetingelsene (NOT) og trykker F8, og da det forsvinner kommer det opp at den ikke finner CDen eller noe slikt. Snakker vi hardware problemer her? Med dvdspilleren?

Lenke til kommentar

Hallo !

Jeg har akkurat bygget pcen min og fått den igang og prøvde så å installere windows xp på den nye HDen og fikk installasjonen igang. Men når jeg har kommet et stykke, trykket at jeg er enig i bruksbetingelsene osv så kommer jeg til et punkt hvor jeg blir bedt om å sette inn xp home eller win 98 eller win NT cden.

Betyr at din XP Pro CD er en oppdaterings cd/lisens , og at du må

legge en xp home / win2000/ win98 /Win NT operativ system Install CD

i maskinen for å kvalifisere installasjonen , og for å få den til å gå videre.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...