Gå til innhold

USB 2 kjører på 20% hastighet... Returnere

Galandrik

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for et par ukersiden et nytt hk Aopen AK77-333

(Hovedkort Socket-A VIA KT333 ATX Audio UDMA133 USB2.0 DDR333.)

Noe av grunnen til dette valgte ovenfornevnte hk var i tillegg til prisen, støtten for USB2.

Dette ville jeg bruke for å øke hastigheten på min eksterne PlexWriter 24/10/40U, (USB2 kompatibel) brenner, men det viste seg at USB hastigheten stod på 10% og brenningen gikk ikke med merkbar økning i hastigheten. Jeg har skiftet USB kabler et par ganger (kan dette være årsaken til at USB2'en er reversert til 10%?, dvs at ingen av kablene er usb2 kompatible), jeg har også gått over koblingene og alt stemmer, samt å stille inn bios til å støtte usb2.

PSdata foreslo at jeg sendte hk'et tilbake, noe jeg ikke er særlig lysten til i og med at det innebærer at jeg ikke kan få brukt PC'en på mange dager. Og hvis jeg i så fall må, hvem må betale frakt?

MVH Kjetil Bergum Røysland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt til USB2 drivere i windows? På mitt kort måtte jeg også aktivere USB2.0 i BIOS. Det er dessuten forskjellige innstillinger for USB2.0 i BIOS, prøvd disse?

Sånt utenom er vel ikke VIA berømt for å lage de beste USB kontrollerne på markedet, heller tvert i mot. Dog skal det finnes fikser for det meste(eller hvert fall endel) på hjemmsidene til via.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har både aktivert USB2 i bios og installert drivere i windows.

For, windows finner USB2 kontroller, men den er reversert til 10% av systemet. (Beklager feilen i enmet :smile:

Jeg lurte derfor om det tenkes kunne være kabelene som ikke støtter USB2. Er dette mulig? Har prøvd et par forskjellige uten hell.

Lenke til kommentar
Quote:

FooKer skrev (2002-11-29 16:38):

Ikke rart du ikke får max ytelse på usb 2.0 når du ikke bruker skikkelig kable!

Kjøp en god kable og test igjen, er nesten garantert at det skal fungere mye bedre!

Fulgte det ikke med en usb 2.0 kabel med brenneren din?

Trudde det ikke var noe forskjell på kablene på usb og usb2.0? Eller er det forskjell.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en ny USB2 kabel fra PSdata og den var helt lik til min gamle usb kabel (ikke tolk det feil :wink: for det vil si at alt var likt også skriften på siden, samme kabel...

Derfor er ikke det problemet heller. Jeg har skjekket over hw'en flere ganger, lastet ned nye hk drivere etc samt å ha innstallert brenneren på nytt flere ganger.

Har dere noen råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...