PatSharpX Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg skal hjelpe en bekjent med å kjøpe anlegg. Pris blir ca 10.000,- Jeg har funnet: CAMBRIDGE 640A v2 Tannoy Fusion 3 og Marantz CD5001 dette blir litt mindre enn 10.000, men må jo ha kabler også. EDIT: Mulig det blir CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller i stede for Marantzen Det er til en dame på over 40år, så det er ikke vits å foreslå CV eller noe sånnt! Noen som har noen innspill? Endret 8. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
freke Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Kvinnfolk i den alderen pleier å være fornøyd med micro anlegg. Det tar seg dessuten best ut, og det er ofte en større faktor enn selve lyden. Heldigvis er det mye å velge i for en billig penge. Så her har du sjansen til å være en gentlemann og spare henne for 8000 kroner, ved å ikke kjøpe mer enn hun faktisk vil trenge. Hvem vet; kanskje det blir "belønnet" Endret 8. januar 2007 av freke Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hun er glad i musikk så da kjøper jeg noe hun kan høre musikken ordentlig på. Ikke bare å ha den som bakgrunnstøy Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hun vil ha gulvstående høyttalere? Hvis ikke så er System Audio sin 505 en høyttaler som absolutt bør vurderes. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Det vet jeg ikke, må neste snakke med henne om hva hun er ute etter. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det er en fordel ja.. Opplever ofte at litt eldre, og spesiellt damer er opptatt av at det skal være fysisk lite.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ja. Dette er da en venn av moren min. Men mamma la stor vekt på at det var en stor stue og at hun var veldig opptatt av musikk. Så det virker jo lovende Lenke til kommentar
freke Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Så sant så sant. Bedre å kjøpe et knøtte anlegg hun blir fornøyd med. Det heter ikke WAF for ingenting vettu Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis jeg skal hjelpe henne å finne ett anlegg så gidder jeg ikke å gi henne dritt! Har jo litt samvitighet! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Hun likte ikke designet på tannoyene så jeg foreslo B&W DM601 S3. Hva tror dere om de? Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 SA 505 er en liten og konevennlig sak som låter ekstremt bra. Låter også langt større enn den fysiske størrelsen skulle tilsi. phax er glad i System Audio.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hehe. Fikk også ett tips på hifisentralen om Monitor Audio RS1 så nå er det opp til henne egentlig. Så da kommer det nok mest ann på designet Men hvordan er bassen i de da phax? Endret 11. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Helt imponerende ut ifra størrelse. Definert i bassen, rask presis, detaljert og ekstremt dynamisk. edit: men forvent deg ikke noen jordskjelvsbass, er jo noen fysiske begrensninger inni bildet når det er en så liten høyttaler.. Endret 11. januar 2007 av phax Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hun likte ikke designet på tannoyene så jeg foreslo B&W DM601 S3. Hva tror dere om de? 7696719[/snapback] Jeg har disse. Er svært lys lyd i de, og minimalt med bass. Dvs, hun må ha en subwoofer for å få noe som helst fylde i lyden, som fort blir litt for dyrt. Har ikke hørt storebroren DM602 S3, men denne skal visstnok ha mer fyldig lyd (bass). Er gulvhøyttalere utelukket? Hvis ikke kan jo DM602,5 S3 være et alternativ. Endret 16. januar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Hun bor i en leilighet som ikke er så godt issolert. Men hun har sagt hun skal sjekke ut det jeg har foreslått. Hun for sikkert god hjelp på hifiklubben også hvis det skulle være noe mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå