Gå til innhold

Ps3 tatt godt i mot på CES

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Er Sony's sixaxis innovativt? He he. Peter Moore i Microsoft spøkte når PS3 skulle lanseres at Sony kunne jo få de gamle lagerne med sixaxis-kontrollere som hadde blitt liggende etter dem. De hadde dette på markedet for noen år siden, men det slo ikke ann. Så han mente de lå vel på et lager ett eller annet sted fortsatt. Folk flest syntes styringen ikke falt naturlig.

Vel vel. Bryr meg mitt i katta egentlig. Hyggelig for Sony om ikke annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det da stor forskjell mellom å lansere en halvgod kontroll med bevegelses sensorer til pc og levere en kontroll med bevegelses sensorer som standard på en konsoll. Da vil de fleste utviklerene ta i bruk kontrollerens muligheter mens at på pc så går de for tastatur og mus.

Lenke til kommentar
Nå er det da stor forskjell mellom å lansere en halvgod kontroll med bevegelses sensorer til pc og levere en kontroll med bevegelses sensorer som standard på en konsoll. Da vil de fleste utviklerene ta i bruk kontrollerens muligheter mens at på pc så går de for tastatur og mus.

7677445[/snapback]

I PS3 sitt tilfelle er det ikke mye annerledes. Her blir det satt som optional, som oftest er det default av. Og dens nytte utenfor flysim begrenses noe av kontrollens utforming. Jeg tror man kommer til å se en del av dette i begynnelsen, men at det kommer til å bli faset ut mot mer tradisjonelt gameplay. Sixaxis har fremdeles tilgode å bevise hva den er god for, for ingen av spillene som har kommet så langt har vist noe bortsett fra helt gimmick aktige ting. Warhawk kan bli et spill som drar god nytte av kontrollen da, det er jo et flyspill som denne kontrollen passer perfekt for.

Lenke til kommentar

Tror ikke sixaxisen blir å slå noe ann egentlig, og kontrolleren til PS3 er jo kliss lik de andre PS kontrollene, og jeg kan ikke for mitt bære liv innbille meg at det er komfortabelt å veive rundt med begge hendene i lufta. Wiimoten er noe annet, er 1 hand, den er liten og den er responsive. Nå vet jeg ikke hvor responsive PS3 kontrollen egentlig er, men de flyve tingene i Twilight Princess var en drøm med Wiimoten, så jeg kan ikke innbille meg at det er komfortabelt med veiving av "klossen" til PS3 (bildelig ment i forhold til Wiimoten, ingen grunn til ergelse) i forhold til Wiimoten.

Jeg tror ikke Sixaxisen blir å slå noe ann på PS3en, og det ender opp med en funksjon de fleste ikke bruker og heller holder seg til analog stikkene. De er responsive og gode å bruke. Bruker analogstikkene f.eks når jeg kjører i GT4 på PS2. Hærlig kjøring da.

Lenke til kommentar

Nå er det flere forskjellige organisasjoner som har gitt disse prisene, og tar jeg ikke feil var det planlagt å gi disse ved CES messen i Las Vegas.

Er Nintendo representert ved denne messen? noen som har oversikt over hvilke organisasjoner som har valgt å gi de priser om så?

Er sikkert 100 slike organisasjoner, firmaer og klubber som deler ut sine utmerkelser, og dere burde vel heller diskutere de som ga Sony sin for kontrollen enn en diskusjon om hva som er best av Sixaxis og Wiimote.

Tar jeg ikke feil har sikkert Nintendo fått en hel bråte utmerkelser om de er representert ved denne messen, men dette ville jo ikke vært en nyhet på samme måte som den prisen sony fikk, og dermed ikke å lese om overalt?

Nintendo vinner jo uansett priser,konkuranser og utmerkelser så jeg ser ikke helt hva det store dealen er for noe. Er det bekreftelse på at vi har gjort et godt kjøp dere trenger, skru på maskina og spill litt. Noen og enhver trenger det tydeligvis.

Lenge leve next gen,. og samme f... hvem som lager morroa!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Jeg tror ikke Sixaxisen blir å slå noe ann på PS3en, og det ender opp med en funksjon de fleste ikke bruker og heller holder seg til analog stikkene. De er responsive og gode å bruke. Bruker analogstikkene f.eks når jeg kjører i GT4 på PS2. Hærlig kjøring da.

7678061[/snapback]

Skal ikke se bort fra at sensorene vil brukes når det er standard for konsollen, det er jo det som gjør at de brukes på wiien. Og uansett, dersom spillet tillater at man kan styre med sixaxis-sensorer i tillegg, så er det jo bare positivt at man kan velge det man helst vil ha :)

Lenke til kommentar

er ihvertfall latterlig at SixAxis fikk den prisen for innovativ kontroller eller hva det var.. WiiMote er jo enda mere avansert, (og den har rumble og) hvorfor fikk ikke den prisen istede ? (Sony har nok gitt noen penger under bordet tipper jeg ) og den virker å være bedre integrert med spillene .

i tillegg så hadde jo MS en kontroll med motion detection ute allerede i 2000 tror jeg det var, husker en kamerat hadde den, fulgte med motorcross mania.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
er ihvertfall latterlig at SixAxis fikk den prisen for innovativ kontroller eller hva det var.. WiiMote er jo enda mere avansert, (og den har rumble og) hvorfor fikk ikke den prisen istede ? (Sony har nok gitt noen penger under bordet tipper jeg ) og den virker å være bedre integrert med spillene .

i tillegg så hadde jo MS en kontroll med motion detection ute allerede i 2000 tror jeg det var, husker en kamerat hadde den, fulgte med motorcross mania.

7678239[/snapback]

Jeg må ha oversett det der. Skal jo egentlig ikke gå inn for å stemples som en PS-hater, men at den kontrollen får den prisen er vel litt suspekt :hrm:

Men jeg får vel klare meg uten den innovative kontrollen, jeg har jo den derre andre uoriginale greia til nintendo

Lenke til kommentar
Får endelig si noe jeg da, etter å ha tittet på forumet en stund :D Og det er gode/dårlige nyheter helt ettersom man ser på det.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22121

Er visstnok ikke Sixaxis som har vunnet allikevel, men den opprinnelige DualShock-kontrolleren. Så da får det være fy skam til enten korrekturleseren hos Sony eller markedsføringsavdelingen.

7690334[/snapback]

Så slik jeg forstår den artikkelen så har Sony blitt tatt i en løgn? Da blir jo spørsmålet om det er bevisst eller ubevisst....

Er det bevisst så vil jeg påstå at det er litt trist for Sony sin del.

Lenke til kommentar
Får endelig si noe jeg da, etter å ha tittet på forumet en stund :D Og det er gode/dårlige nyheter helt ettersom man ser på det.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22121

Er visstnok ikke Sixaxis som har vunnet allikevel, men den opprinnelige DualShock-kontrolleren. Så da får det være fy skam til enten korrekturleseren hos Sony eller markedsføringsavdelingen.

7690334[/snapback]

Å nei, Sony lyver. Vi er alle dypt sjokkerte. (Joda, joda, det kan ha vært en glipp eller noe sånt.)

Lenke til kommentar

http://www.us.playstation.com/News/PressReleases/374

Red.: Jeg slenger med teksten her, jeg, bare i tilfelle Sony tar den ned.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sony Computer Entertainment America Wins Emmy Award for PLAYSTATION®3 SIXAXIS™ Wireless Controller

PLAYSTATION 3 Receives Multiple Awards and Honors at CES 2007

LAS VEGAS, January 8, 2007 – Sony Computer Entertainment America (SCEA) today announced that it has been recognized by the National Academy of Television Arts & Sciences with a Technology and Engineering Emmy Award for the PLAYSTATION®3 (PS3™) computer entertainment system’s SIXAXISÔ wireless controller. SCEA will receive this distinguished honor at an awards presentation being held tonight at the International Consumer Electronics Show (CES) 2007 in Las Vegas.

The SIXAXIS wireless controller comes standard with PS3 and enables gamers to harness the potential of the world's most powerful computer entertainment system. Developed by refining the popular original PlayStation® controller, the de facto standard in gaming with several hundred millions units shipped worldwide, the SIXAXIS wireless controller features motion-sensing technology to detect natural and intuitive movements for real-time and high precision interactive play, acting as a natural extension of the user’s body.

Further illustrating its industry leadership, SCEA will be honored with several other awards at CES for the powerful technology and innovative engineering behind PS3 including the CES Best of Innovations Award for 2007, PC World’s 20 Most Innovative Products Award, Sound & Vision’s Editor’s Choice Award and Digital Entertainment Group’s (DEG) Emiel N. Petrone Digital Innovation Award.

“The overwhelming consumer demand and critical acclaim for PS3 is a testament of the platform’s strength and the industry’s desire for a true next-generation entertainment system,” said Jack Tretton, president and CEO, SCEA. “The full potential of this powerful machine has yet to be realized – what you’ve seen so far is just a taste of what will be on the table for 2007 and years to come.”

PS3 will be on display during the 2007 International CES tradeshow, January 8-11, in the Sony Electronics Booth #14200 in the Central Hall of the Las Vegas Convention Center.

About Sony Computer Entertainment Inc.

Sony Computer Entertainment America Inc. continues to redefine the entertainment lifestyle with its PlayStation® and PS one® game console, the PlayStation®2 computer entertainment system, the PSP® (PlayStation®Portable) system, and the ground-breaking PLAYSTATION®3 (PS3™) computer entertainment system.

Recognized as the undisputed industry leader, Sony Computer Entertainment America Inc. markets the PlayStation family of products and develops, publishes, markets, and distributes software for the PS one game console, the PlayStation 2 computer entertainment system, the PSP system and the PS3 system for the North American market. Based in Foster City, Calif. Sony Computer Entertainment America, Inc. serves as headquarters for all North American operations and is a wholly owned subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc.

Endret av Daniel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...