Gå til innhold

Ps3 tatt godt i mot på CES

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvordan de kommer fram til vinnerene, men tror ikke de kaster mynt og krone.

Og de vant da fler enn innovation prisen, men de andre prisene var vel ufortjent også. Det er da Sony og de kan umulig fortjene noen priser slik de holder på.

7673690[/snapback]

Ja snuffs og Buhu, stakkars lille uskyldige Sony, får ufortjent pes, BUHU er så urettferdig.

Som sagt, æres den som æres bør, og personelig ser jeg ikke mye innovativt i PS3. Grafikken har X360 kommet med for 1 år siden, utradisjonell kontroller har Nintendo kommet med, hva har PS3? Oh, joda, das über LINUX!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt forstå at PS3 får noen teknologipriser. Det er tross alt puttet all mulig slags teknologi inn i den boksen. MEN jeg kan ikke fatte å begripe at de får en pris for Sixaxxis. Det er jo teknologi som har vært prøvd i kontrollere før (Microsoft på slutten av 90-tallet), den har ikke rumble som er standard i dagens kontrollere, og i tillegg finnes det en liten konkurrent som har en kontroller med mye mer imponerende teknologi.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvordan de kommer fram til vinnerene, men tror ikke de kaster mynt og krone.

Og de vant da fler enn innovation prisen, men de andre prisene var vel ufortjent også. Det er da Sony og de kan umulig fortjene noen priser slik de holder på.

7673690[/snapback]

Ja snuffs og Buhu, stakkars lille uskyldige Sony, får ufortjent pes, BUHU er så urettferdig.

Som sagt, æres den som æres bør, og personelig ser jeg ikke mye innovativt i PS3. Grafikken har X360 kommet med for 1 år siden, utradisjonell kontroller har Nintendo kommet med, hva har PS3? Oh, joda, das über LINUX!

7673806[/snapback]

Blu-ray kombinasjonen med cell er innovativt. Det samme er kjøleløsningen og hvordan konsollen er bygget opp. Ganske bra å få en konsoll som lager mye mer varme enn xbox 360 til å være stille og stabil når konkurrenten bråker og sliter med overoppheting. 3 av de fire prisene var da for playstation 3 og ikke SIXAXIS. Kan skjønne at dere diskuterer SIXAXIS prisen til en hvis grad men de andre er det vel ikke så mye å diskutere på?

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

CES er jo ikke først og fremst om spill og grafikk, men om consumer electronics, og det er vel der PS3 for øyeblikket har noe å imponere med. Men som sagt er ikke Sixaxxis en viktig del av det i mine øyne...

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

7673690[/snapback]

7673806[/snapback]

Kanskje det er derfor den vant. PS3 har det beste fra Xbox360 (online/grafikk) og fra Wii (Sixaxis). :p

Lenke til kommentar

Altså, per i dag så har Sony en ny løsning som skaper hodebry for designere, for ikke å snakke om sixaxis som ikke er implementert skikkelig i spillene som er ute på markedet. Dette er altså innovativt.

Imponerende.

Lenke til kommentar

Og kontrolleren til Wii skaper ikke hodebry for utviklerene? Wii kontrolleren er nytt for utviklerene og derfor utfordrene og vanskelig og utnytte til sitt fulle potensiale. Det samme kan sies om arkitekturen til ps3. Nytt og utfordrene, og det vil derfor ta tid før at den blir utnyttet til sitt fulle potensiale.

Lenke til kommentar

De begrunner jo Sixaxis prisen med at det fører noe nytt til gameing. Mens det fremdeles holder på det samme prinsippet. Istedeofor å gjøre som nintendo og ta det helt ut og redefinere alt. Så er vel jeg den eneste som synes det er litt logisk i det de skriver. Men jeg synes også at nintendo burde fått noe ære i denne sammenhengen.

Men for all del, de som er missfornøyd kan jo alltids lage en online petition. Hører at de går igjennom hver gang :tease:

Lenke til kommentar
Og kontrolleren til Wii skaper ikke hodebry for utviklerene? Wii kontrolleren er nytt for utviklerene og derfor utfordrene og vanskelig og utnytte til sitt fulle potensiale. Det samme kan sies om arkitekturen til ps3. Nytt og utfordrene, og det vil derfor ta tid før at den blir utnyttet til sitt fulle potensiale.

7674123[/snapback]

Foreløpig har det ikke vært mange tegn til at den har skapt hodebry, spillene til Wii er svært underholdende. Det at Wii sports som følger med konsollen er så morsomt er jo ingenting annet enn imponerende. Kanskje det ikke er godt nok implementert i andre spill, dog er da begynnelsen ikke annet enn lovende. Cell arkitekturen og hodebryen der kan definitivt ikke sammenlignes med kontrolleren til wii og implementeringen av den.

Kanskje Cell arkitekturen i seg selv er innoverende, men om den er innoverende i forhold til gaming er det enda en stund til før vi får svar på.

Lenke til kommentar
Blu-ray kombinasjonen med cell er innovativt. Det samme er kjøleløsningen og hvordan konsollen er bygget opp. Ganske bra å få en konsoll som lager mye mer varme enn xbox 360 til å være stille og stabil når konkurrenten bråker og sliter med overoppheting. 3 av de fire prisene var da for playstation 3 og ikke SIXAXIS. Kan skjønne at dere diskuterer SIXAXIS prisen til en hvis grad men de andre er det vel ikke så mye å diskutere på?

7673854[/snapback]

Jeg er enig i at CELL er en revolusjon, ikke innovativt. Ellers vil jeg også ikke si at PS3 er så veldig innovativ i seg selv. Kanskje CELL klarer å endre hvordan prosessorer blir oppbygd i fremtiden, men til nå har en ikke fått den store oppmerksomheten. Den har ennå en del å bevise. Selv nå ser den ikke ut til å gjøre mye annet enn hva dagens prosessorer ellers kan gjøre.

Lenke til kommentar

Ser ikke akkurat på PS3 som en stor innovasjon akkurat. Innovasjon er en nyskapning. Playstation 3 er en videreutvikling. Nestegenerasjons spiller, neste generasjons hardware. Kontrollen kan ikke kalles innovativ da det for det første er laget til PC for mange herrens år siden og det kom som et lite gimmicky rykk etter at Nintendo annonserte sin kontroll. Mener det er ganske tåpelig å gi Sony en pris for innovasjon og ikke Nintendo i denne sammenhengen. Men CES har heller aldri hengt med så mye på spillkonsoll fronten. Ikke så mange sider som akkurat ser frem til CES som et mekka for det de driver med.

Lenke til kommentar

Synes det er mange bedrevitere her når 95% som svarer her ikke har konsollen engang. Fleste av de største titlene til PS3 har jo ikke engang kommet. Det er stort sett portet spillet som ikke drar nytte av Cell og RSX sitt fulle potensiale.

Lenke til kommentar
Hva med innovativ reklamemetodikk? Kunsten å få rykter rundt en konsoll til å spre seg ved hjelp av små "lekkasjer"?

7673789[/snapback]

Meiner du dumme japsar som lyg no? :) Vel, det er ein innovativ måte å reklamere for eit produkt på - sant nok.

Men, det er ein god del gode poeng i tråden her. Eg har litt vanskeleg for å seie at Cell + BR er innovativt. Når ein tenkjer seg om, så er det meir ein evolusjon. Men tjo, på ein måte så er det vel litt innovativt òg... Eg veit ikkje heilt kor eg står akkurat.

SONY fortjen all æra i verda for å ha laga maskina, med innebygd PSU +++ - og i tillegg fått den så roleg. Det er jo ingenting anna enn supert. Men denne sixaxis kontrollen burde ikkje få noko pris meiner eg.

Lenke til kommentar
Synes det er mange bedrevitere her når 95% som svarer her ikke har konsollen engang. Fleste av de største titlene til PS3 har jo ikke engang kommet. Det er stort sett portet spillet som ikke drar nytte av Cell og RSX sitt fulle potensiale.

Trenger du å ha konsollen for å kommentere om konsollen fortjene er pris for å være innovativ eller ikke?

Eller, enda viktigere, hvorfor får PS3 den prisen og ikke Wii? Ler om noen tør si at PS3 er mer innovativ enn wii.

Dessuten, om en konsoll er innovativ bare når det gjelder arkitektur o.l så bryr det meg fint lite.

Har titlene NOE å si på om konsollen er innoverende eller ikke? Man ser lett at du prøver å forsvare PS3 alt du kan, men desverre ser det ut som det eneste kortet du har igjen for hånd er de eksklusive spillene.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Det må i same slengen og nemnast at korkje XBOX 360, PS3 eller Wii er nokon "one trick horse".

Men, dei er ein slags naturleg evolusjon ifrå forrige generasjon. Wii tar ein litt anna veg med sine utradisjonelle kontrollarar - men PS3 og XBOX 360 er meir av det same som sist, berre med eit lass av nye funksjonar sjølvsagt.

Lenke til kommentar

Trenger du å ha konsollen for å kommentere om konsollen fortjene er pris for å være innovativ eller ikke?

Eller, enda viktigere, hvorfor får PS3 den prisen og ikke Wii? Ler om noen tør si at PS3 er mer innovativ enn wii.

Dessuten, om en konsoll er innovativ bare når det gjelder arkitektur o.l så bryr det meg fint lite.

Har titlene NOE å si på om konsollen er innoverende eller ikke? Man ser lett at du prøver å forsvare PS3 alt du kan, men desverre ser det ut som det eneste kortet du har igjen for hånd er de eksklusive spillene.

7675937[/snapback]

Var ikke ment direkte mot de som ikke sier seg enig i prisen, men mer mot de som sier "Den er ikke noe spesiell". Da tenker jeg, jaha har du prøvd den ? Hvis du bare leser gjennom tråden så får du det inntrykket at flesteparten faktisk HAR konsollen noe jeg finner utrolig. Virker som folk vet hvordan Cell og RSX fungerer når utviklerne selv sliter med å finne det ut, synes det er utrolig :)

Lenke til kommentar
Latterlig så mange som plutselig føler seg truet av at ps3 vinner et par priser. De har ikke akkurat fått for mye god pr i det siste.

7676076[/snapback]

Som jeg har sagt, æres den som æres bør.Er ikke snakk om å føle seg truet, men når de vinner en pris for en kontroll som er like innovativt som malingstørking, så er det klart folk reagerer. Spesielt når Wiimoten er mye mer innovativt på alle mulige måter enn Sixaxis er.

Jeg har ingen problemer med å gi Sony ære for noe når de fortjener det, men æres den som æres bør, det er bare korrekt og rimelig.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt, æres den som æres bør.Er ikke snakk om å føle seg truet, men når de vinner en pris for en kontroll som er like innovativt som malingstørking, så er det klart folk reagerer. Spesielt når Wiimoten er mye mer innovativt på alle mulige måter enn Sixaxis er.

Kontrollen er jeg enig i, det er vel ikke så mye innovativt i den. Men det var mer siktet til alle som klager på at maskinen vinner priser. Det er mye fin elektronikk inni den pianolakkerte boksen, selv om mange ser ut til å nekte for det.

Greit nok at det ikke er så interessant for oss hva slags prosessoraktiktektur maskinen bruker, men det kan godt være innovativt likevel. Bluray tar det også til the next level. I hvertfall med tanke på lagringskapasitet i spill. Ellers har jo maskinen så mye tilkoblingsmuligheter som det kan gå ann. Og prismessig er den billig i forhold til hva man får. Eksterne bluray ligger jo på ca. 10000kr nå og ps3 sin er vistnok bedre enn disse. Dette kan jo være grunner til at de stikker av med noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...