Nophalax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hey, sitter og bygger en pc med et Asus GeForce 8800GTS Graffikkort. Derfor lurte jeg på om denne strømforsyningen var sterk nok? Cooler Master eXtreme Power 600W!!? Strømforsyning Graffikkort -Peace out- Endret 8. januar 2007 av Nophalax Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja det vil jeg tro, Søk på nettet . Men sånn som meg så kjøper jeg et 1950xtx og en psu på 520 W. Den er såpass sterk at Du vil også klare å kjøre to stk i SLI om du har 2x pciex Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg ville heller ha satset på et annet merke. Som for eksempel mist, seasonic, fortron eller enermax. De er bedre psu og vil være mer stabil. Mine favoritter er seasonic og enermax. 600w holder til 8800gts og en del komponenter til. Eneste ulempen kan være at de er litt dyrere enn cooler master... Endret 8. januar 2007 av samye83 Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Herlig... Prøver og bygge en pc rundt Geforce 8800 kortet, men prøver jo og holde prisen nede:P Så du mener at 600W holder. det er jo positivt:) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Produsenten anbefaler såvidt jeg finner ut 400W PSU som minimum. Dette er selvsagt avhengig av hva du ellers har i maskinen. I følge denne siden: http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/9/ anbefales 700W som riktig PSU for GTX i SLI, noe lavere vil jeg da formode GTS krever. Siden produsenten anbefaler 400W og 450W for henholdsvis GTS og GTX ville jeg valgt min. 650W for å være på den sikre siden. Nå er det forskjell på en PSU og en PSU med samme watt fra forskjellige produsenter. Dette vet jeg svært lite om så jeg vil anbefale deg å lese noen tester her: http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...0_lansert/33243 Endret 8. januar 2007 av vidaremil Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) 600w kvalitets psu holder til en kraftig maskin ja. Men det kommer an på hvor mange harddisker du skal ha. 8800gts trekker ikke så altfor mye strøm heller. Men i ditt tilfelle vil nok en 600w holde mer enn nok. Man kan heller ikke se blindt på antall watt en psu kan gi. Det som er viktig er at den er stabil uten at det dropper for mye på de forskjellige rails når man belaster den. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=33826 Linken over er det en psu fra ocz på 700w. Den er på ukenstilbud hos netshop nå. Personlig har jeg dårlig erfaring med Ocz psu, men tror kanskje den her skal være ganske bra. Du får google litt. Endret 8. januar 2007 av samye83 Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Sweet, akkurat det med strøm er noe jeg synes er helt pyton og finne ut av hva som er bra.. Men takker for hjelp og ser rundt etter hva jeg skal ha, kommer til og trenge en god del google:P Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 du må se på ampere på 12 volten... noen leverer 12 og andre 26, det er noe av det viktigste! men på masterit.no så får du 8800gtx til 4k... du trenger jo ikke en Overkill av en psu heller! en mist 500watt eller en hiper 580 skal holde Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Great... Legger ut en handlevogn på tråden og kjøp/salg av pcr nå.. Et ca av hva jeg vil bruke... Enjoi foks:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå