Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende faks over internett

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha sendt en faks, men har ikke tilgang på faksmaskin. Finnes det noen måte å sende faks over nettet (har scanner), f.eks. som pdf-fil? Alternativet er posten (aka. Pony Express) til Danmark, og jeg ser helst at den kommer fram så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare ISDN og ADSL-linjer her i huset, men jeg har en SE W810. Jeg prøvde å sette opp printer og fant W810 i en liste, men det sto W810 Bluetooth modem, og jeg har koblet den til via usb-kabel da jeg ikke har blåtann på pcen (jeg har dog IR om det hjelper).

Noen som kan gi litt mer detaljert hjelp. Måtte jeg isåfall hatt et blåtannadapter til pc?

Lenke til kommentar

Telefaks.no - høres det ut som noe du kan bruke? Prøv gratis i 10 dager, står det .....

(Har aldri brukt produktet og kjenner ikke noe til firmaet fra før.)

edit: Kan vel også nevne at mange ISDN-kort hadde en SW-pakke som het RVS-COM, og med den kunne man sende/motta fakser. Men det kan vel være verre å finne drivere for de gamle Dynalink-kortene i dag ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Dersom du har telenor mobil, kan du fint sende faks fra outlook eller fra web. Godtar både pdf og doc som format.

Skal du motta faks, må du ha tillegg til abb, og det koster gryn. Sending av faks går på tid - og de gangene jeg har sendt faks, har det ikke kostet mange kronene.

Lenke til kommentar
nei, ikke da eg testet det, bortsett fra at man betaler for selve faksen, selv i prøveperioden.

problemet mitt er vel heller moralen i det :p

7673472[/snapback]

Man betaler ikke for selve faksen i prøveperioden. Det er gratis å prøve i 10 dager, det står på siden, men man har en grense på kroner 10,- for å sende telefakser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...