Gå til innhold

Disk vil ikke motta strøm

Anbefalte innlegg

Har en WD320Gb som nekter å starte. Den har både vanlig strømkontakt og SATA strømkontakt, men uansett hvilken av de jeg bruker, så spinner ikke disken opp, den er helt kald. Regner med det er fint lite jeg kan gjøre for å redde dataene, men hvis noen har noen ideer, så er jeg glad for å høre dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den ikke spinner, er det desverre lite recovery eller diagnoseprogrammer kan gjøre. Siste utvei er IBAS men det er dyrt. Er det derimot snakk om digitale bilder, er det verdt det.

Som jeg sa til utsalgstedet når min Maxtor tok kvelden: "Jaja, kan alltids laste det ned på nytt" :) Kanskje noe du kan gjøre i ditt tilfelde?

Edit:

Kan alltids være at PSU'en din er defekt men det er lite sannsynlig hvis resten av systemet fungerer. Har du prøvd strømkontakten til en enhet som sikkert fungerer?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Jepp, har prøvd begge strømkontaktene, og i to forskjellige maskiner, så jeg mistenker at feilen må sitte lenger inne i enheten. Hvis en av kontaktene hadde funket, men ikke den andre, så ville det jo vært feil med den aktuelle kontakten.

Dataene er ikke 100% kritiske, men det hadde jo likevel vært kjekt å få reddet dem hvis det er noe jeg kan gjøre...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...