Gå til innhold

Bildebehandling: Eizo S2000 eller NEC 2070NX

ion

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny skjerm til min stasjonære som i utstrakt grad brukes til bildebehandling og layoutarbeide. Det vil si at reponstid har heller lite å si. Det som betyr noe er riktige farger og gode muligheter for kalibrering med godt resultat.

Ønsker meg en 20" flatskjerm med oppløsning 1600x1200. Skjermen skal mest sannsynligvis kalibreres med Colorvision Spyder 2 Express. Kan tenke meg å bruke et sted mellom 4000 og 6000 kr på innkjøpet.

Har sett på litt ulike skjermer så langt og har kommet opp med to alternativer, Eizo FlexScan S2000 og NEC Multisync 2070NX. NEC-skjermen er noe billigere enn Eizo-en, respektive ca. 5200 kr og 6000 kr. NEC-skjermen har et 16 ms S-IPS panel. Eizo-skjermen et 8 ms (g2g) A-MVA (AUO) panel (begge deler ifølge www.flatpanels.dk).

Produsentinfo

Eizo: http://www.eizo.no/eizo/smpage.fwx?smlanguage=NOR&page=18... (link forkortet)

NEC: http://tinyurl.com/ydjyhy

Hva er fordelene og ulempene med de to skjermene? Finnes det noen like gode eller bedre alternativer når man tar hensyn til mine krav? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er noen ekspert vil jeg anta at NEC Multisync 2070NX er noe utgått på dato. Denne er såpass gammel at jeg vil tro det finnes flere bedre skjermer ute på markedet til lavere pris. 2080 og 2090 derimot er gode skjermer, men fortsatt for dyre etter min mening. Samsung har vell en del kurrante modeller. Ville sett litt på de.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Helt enig at blant annet NECs 2090 ser bra ut, men den er litt dyr. Samsungs skjermer er nok bra de, men de er så vidt jeg har sett i all hovedsak tilpasset de som trenger kort repsonstid til spill osv. Dermed har de ikke de beste panelene for fargekritisk bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...