Mar10n Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei folkens! Jeg har et lite problem med maskinen min. Her om dagen begynte den å tulle med å koble seg til internett, det står at den får signal og alt, men i det jeg trykker på en nettleseren, kommer det; "finner ikke server". Jeg har prøvd IE, Firefox og Opera. Hva gjør jeg? Dette har aldri vært noe problem før. Takk på forhånd!! -Martin Lenke til kommentar
IP Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kanskje et DNS-problem? Kjør følgende i et kommandovindu: ping www.vg.no ping 193.69.165.21 IP Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Kanskje et DNS-problem? Kjør følgende i et kommandovindu: ping www.vg.no ping 193.69.165.21 IP 7672048[/snapback] Unskyld for at jeg spør så dumt, men hva er et "kommandovindu"? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Trur det er når du er på skrivebordet trykk WINDOWSKNAPPEN+r Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 For kommandovindu: - Start >> Kjør/run >> cmd [ENTER] (eller den lange veien: Start >> All Programs/Programmer >> Accessories/tilbehør >> Command Prompt/kommandovindu) Når du har kommandovinduet oppe (svart boks) kjører du: (det som IP foreslo over) eller NSLOOKUP [ENTER] www.vg.no [ENTER] CTRL-C to quit Men før du gjør noe av det der: Høyreklikk på det trådløse nettverksymobet (enten i systray ved siden av klokka eller i kontrollpanel >> nettverk) velg der repair/reparer Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 For kommandovindu:- Start >> Kjør/run >> cmd [ENTER] (eller den lange veien: Start >> All Programs/Programmer >> Accessories/tilbehør >> Command Prompt/kommandovindu) Når du har kommandovinduet oppe (svart boks) kjører du: (det som IP foreslo over) eller NSLOOKUP [ENTER] www.vg.no [ENTER] CTRL-C to quit Men før du gjør noe av det der: Høyreklikk på det trådløse nettverksymobet (enten i systray ved siden av klokka eller i kontrollpanel >> nettverk) velg der repair/reparer 7673202[/snapback] Takk skal dere ha, alle sammen! Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hei igjen! Jeg sa nok takk litt for tidlig der.. Eller.. Dere fortjener en takk som gjorde et forsøk på å hjelpe meg, men det hjalp ikke stort. Med andre ord: Jeg kommer ikke på internett enda! Noen som kan hjelpe? Takk for alle svar!! -Martin Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som kan hjelpe? Vær så snill?! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Prøv Windows nettverksveiviser..... Hjelper ofte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå