Marv Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 hva slags utdanning må man ha for å kalle seg IT-konsulent? kan alle med utdanning innen data kalle seg det, eller? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 IT-konsulent er ikke en formell tittel og dermed kan alle kalle seg for konsulent eller IT-konsulent om du vil. Har du en formell utdanning i ryggen, kan du heller si at du er IT-konsulent med bachleur/mastergrad eller/og diverse serifiseringer innenfor feltet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Haha,jeg kaller meg for en it-konsulent fra nå av. Endret 8. januar 2007 av chills Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 En ansatt på Rimi som hjelper tante Olga med å finne maisen på femte reole kan kalle seg for salgskonsulent. Det er verre å brieffe med det og få spørsmålet: "Jaha, du ser salgskonsulent ja. Hvorhen da?" Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skal vi se ... konsulent = consultant på engelsk. Avledet av verbet "to consult", som etter sigende er satt sammen av verbene "to con" og "to insult". (Ifølge Dogbert.) Jeg skulle tro at bortimot hvem som helst kan kalle seg IT-konsulent, ja. Og som med andre konsulenter, skal man ikke la seg forlede til å tro at tittelen faktisk betyr at man nødvendigvis duger til noe. (Jeg snakker ikke om deg her, Marv.) Enhver med utdannelse eller erfaring innenfor et "fag" kan i praksis arbeide som konsulent innenfor faget. Tar du utdanning innenfor nettverksadministrasjon kan du bli nettverkskonsulent, har du drevet med kontorautomasjon kan du bli konsulent på det området, osv. (Såvidt jeg vet har ikke "IT-konsulent" blitt så entydig definert som renholdskonsulent" er.) Lenke til kommentar
Marv Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 takker for svar..... da har jeg fått en forklaring på hva det er Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tja, en datamann som er fast ansatt i et vanlig (data)selskap anser jeg ikke som en IT-konsulent. Men en som er ansatt i en konsulentselskap som så blir leid ut til andre bedrifter, ja han er en IT-konsulent. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Utdanning innen webutvikling fører også som regel til IT Konsulent. Sålenge du har tatt noe utdanning innenfor Windows og generellt bruk av det så kan du i teorien bli IT Konsulent. Men alle kan jo bli det også sålenge du har erfaring, men firmaer liker stort sett erfaring da, det gjelder innen alt i IT. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skal vi se ... konsulent = consultant på engelsk. Avledet av verbet "to consult", som etter sigende er satt sammen av verbene "to con" og "to insult". (Ifølge Dogbert.) 7671970[/snapback] Heehe! Dilbert rocker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå