Goliath Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) !Dette er en situasjonsbasert spørsmål som ikke samsvarer med noen virkelig sak eller hendelse! Hvis du er lei av hovedkortet ditt og flasher feil (hvor ikke man får POST) med vilje for å heve garanti, vil selger kunne finne grunnen til at ikke hovedkortet ikke fungerer? La oss si at verken tall-, lys- eller lydsystemet for BIOS-feil fungerer heller. Endret 8. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Naturligvis kan de finne det ut. De kan f.eks. kjøre en automatisk floppy-flash med riktig BIOS, og se at alt plutselig fungerer. Om de faktisk gidder det, er en annen sak. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Slettet et usaklig svar eller to Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ok. La oss si at du er skikkelig idiot og finner ut at du skal sabotere hovedkortet og klippe av en eller annen resistor på hovedkortet for å ødelegge det helt. Er dette noe de hadde funnet ut av? Altså, ja, de kan jo finne ut av alt men er dette noe teknikere bruker sin tid på å finne ut av? Igjen, minner på at dette er en situasjonsbasert spørsmål som ikke samsvarer med noen virkelig sak eller hendelse. Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Så vidt jeg vet går vel flashing på eget ansvar? Ergo at man ikke har noen rett i det hele tatt til å heve garanti. EDIT: skjønte hva du mente i ettertid. Hvis de skal sjekke det har de nok en egen bios de bytter ut med bios-"brikka" på hovedkortet.. Endret 8. januar 2007 av BremnesX Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 La oss si at du er skikkelig idiot og finner ut at du skal sabotere hovedkortet og klippe av en eller annen resistor på hovedkortet for å ødelegge det helt. Er dette noe de hadde funnet ut av? Altså, ja, de kan jo finne ut av alt men er dette noe teknikere bruker sin tid på å finne ut av? 7672485[/snapback] Hvis du gjør en skikkelig jobb, slik at det er "umulig" å se "snittet" uten nøyere bruk av lupe e.l., tviler jeg på at de verken gidder eller klarer å lokalisere feilen. Dersom det blir sendt inn til produsent for "obduksjon", kan det hende, men da er nok saken for lengst ute av verden for din del, tipper jeg. En annen sak er at det er svindel, men dette var jo helt hypotetisk. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Diplomaten ville vel sagt: Det kommer vel helt an på personen du leverer det til. Skjønner ikke helt hva du vil fram til. Er spørsmålet egentlig: "Hvor langt kan man gå med et hovedkort før garantien brytes?" ? Har du vurdert vann ? Svaret samsvarer ikke med virkeligheten. Beklager "cun"... trodde tråden var ment som en "la oss sette ting på spissen" tullegreie. Mistenker fortsatt det men.... skal holde meg Endret 8. januar 2007 av Dummst Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Ja, dette er rent hypotetisk men skulle absolutt ikke forundre meg at folk der ute gjør nettopp dette for å bytte komponenter men det fungerer neppe i lengden hos samme leverandør. Før eller siden vil de ane ugler i mosen. Tviler ikke på at nettbutikkene har en felles svartliste over "svindlere" som dette. @Dummst, Jeg lagde denne tråden for å se/høre hvor langt teknikere ville ha gått for å avdekke problemer med produkter som blir sendt inn igjen på garanti og om denne typen for svindel blir avdekket. Om jeg har vurdert vann? Hva er det å vurdere? Jeg hadde aldri gjort noe av dette, for det første: det er ikke lov og for det andre: stiller opp med fult navn i profil. Ikke akkurat direkte smart hvis jeg skulle finne på noe av dette her, og spesielt ikke når jeg lenker til min leverandør i signaturen og leverandøren er en "aktiv" bruker på samme forum. Endret 8. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvor mange års garanti er det somoftest på hovedkort? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg vil tro det er mange overklokkere som har svidd både det ene og det andre for så å levere det tilbake om 30 dagers returrett eller mot garanti. Det er vel regulær svindel, men sjansen for å bli oppdaget er så forsvinnende liten at man ikke ser på det som en trussel, desverre. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ja, la oss si ved OC: når man svir ett eller annet på hovedkortet, blir ikke dette lagt merke til av tekniker? Har aldri sett et svidd HK før, blir ikke kretsene svidd og etterlatter seg lukt eller svimerke på kortet i form av sot? Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Dette skjedde med et abit kort jeg klokket i 2001,her ville nok teknikere funnet årsaken ganske raskt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Vann har gjerne en mindre synlig men like dødelig effekt på elektronikk som ei tang Endret 8. januar 2007 av Dummst Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja oppdatering av bios er på eget ansvar. Jeg har selv blitt nektet retur fordi et hovedkort var dødt etter at jeg oppgraderte bios. Hadde 2 maskiner med samme kort - og brukte samme BIOS versjon og skulle oppdatere begge - første gikk greit - andre gikk forsåvidt greit men maskinen bootet aldri mer. Neida clear CMOS hjalp heller ikke. Selv har jeg hatt flere hovedkort "dø" - uten at jeg selv vet av hvilken grunn, ett sluttet PS2 portene å virke på, et sluttet USB portene å virke på. Og flere har gitt "sort skjerm" når jeg skal starte maskinen en dag - til tross for at alt virket fint dagen før.... (savner enda mine 2 gigabyte 875P kort som Netshop ikke klarte å erstatte da varen var gått ut av produksjon da de feilet.... *snufs*). Sabotasje av hardware håper jeg det er lite av, selv om det nok finnes. Dette er bare å gjøre seg selv en bjørnetjeneste da man til slutt får det igjen i form av høyere priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå