Gå til innhold

Ny stuepc til film, musikk og TV,trenger innspill

Anbefalte innlegg

Jeg er nå ganske så lei mitt gamle oppsett på htpc. Det støyer, opptar for mye plass, og ikke minst er noe utdatert.

Jeg har nå satt opp et forslag. Dette blir da med et mindre kabinett enn jeg nå har, samt en god del bedre ytelse.

Maskinen vil bli brukt til avspilling av musikk, filmer, TV og muligens noen spilling. Skal kobles til TV via hdmi eller DVI. Er viktig at maskinen er klar til å kunne spille av HD filmer når det etterhvert kommer spillere for dette til pc.

HTPC

-Passer disse delene sammen?

-Er det noe som bør byttes ut med andre komponenter?

-Vil ikke bruke noe særlig mer enn det summen er på nå, så om jeg kan spare penger et sted er det bare bra:)

I tillegg har jeg følgende komponenter som skal inn i pcen.

Nec AD-5170

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

Hauppauge WINTV PVR150

Hadde satt stor pris på om noen kan komme med innspill til mitt oppsett.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som kjøp/salg av HTPC delen av forumet kan bli noe nedprioritert til tider :!:

Oppsettet ditt passer bra sammen det. Har ikke kjennskap til skjermkortet, men det er som regel dette som er den største støykilden i en PC.

Har forøvrig delvis samme oppsett som deg..

Samme HK + Desktopversjonen av kabinettet du har valgt. Så er det noe du kan spare penger på, så er det kanskje det!?? På destop versjonen har du også muligheten for to interne drev om det skulle bli behov.. :thumbup:

Antec

Ellers bruker jeg E6400, 2 GB RAM + GF7600GT (Som støyer endel til tider) ;)

Spiller av HD-DVD filmer via HD-DVD Xbox addon og fungerer utmerket.

Regner med E6300 vil gjøre det samme uten å være skråsikker.

Håper det var noe til hjelp. :innocent:

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar:)

Har bare bruk for en dvd-brenner som vil bli byttet ut med hd/blueray når prisene er overkommelige. Er jo uansett en intern plass bak displayet som jeg kan sitte i en ekstra disk.

Siden du har samme kabinettet kan du kanskje svare meg på en ting:)

Bak Strømforsyningen, eventuelt bak hardiskene, vil det der være plass til å montere en pumpe/vanntank?

Tenker da hovedsakelig på http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...vdc&mcat=14s267.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...